تماشای پرتاب و انفجار قدرتمندترین موشک دنیا از نمایی استثنایی

به گزارش مجله سویگل، دیجیاتو نوشت: اسپیس ایکس ویدیویی نو و تماشایی از دومین پرتاب آزمایشی قدرتمندترین موشکی که تا به امروز ساخته شده است، یعنی استارشیپ منتشر کرد.

تماشای پرتاب و انفجار قدرتمندترین موشک دنیا از نمایی استثنایی

استارشیپ ماه گذشته دومین پرتاب آزمایشی خود را انجام داد و هرچند به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکرد، اما نسبت به اولین آزمایش عملکرد بهتری داشت.

ویدیوی اسپیس ایکس بوستر مرحله اول Super Heavy و موشک استارشیپ را نشان می دهد که روزی ممکن است فضانوردان را به ماه، مریخ و فراتر از آن ببرد. بعلاوه لحظه جداسازی بوستر و بعلاوه انفجار استارشیپ نیز به طور دقیق به تصویر کشیده شده است و در سرانجام شاهد شادی ایلان ماسک و تیم اسپیس ایکس هستیم.

دومین پرواز موشک استارشیپ

دومین پرتاب آزمایشی قدرتمندترین راکت تاریخ ماه گذشته انجام شد که طی آن پرتاب فضاپیما با پیروزیت انجام شد و دو بخش بالایی و پایینی از هم جدا شدند، اما هم بوستر و هم فضاپیما در هوا منفجر شدند. اکنون شرکت اسپیس ایکس برای انجام سومین پرواز آزمایشی خود تا قبل از سرانجام سال 2023 آماده می گردد.

با وجود اینکه استارشیپ در پرواز آزمایشی خود منفجر شد، اسپیس ایکس از آن به عنوان یک مأموریت پیروزیت آمیز یاد کرد، زیرا استارشیپ وارد مرحله جداسازی شد؛ گام مهمی که در اولین پرواز آزمایشی خود پیروز به انجام آن نشد.

اسپیس ایکس در توضیحات ویدیوی تازه می نویسد: کاری که ما با پرواز دوم انجام دادیم، داده های ارزشمندی را برای ادامه توسعه سریع استارشیپ فراهم می نماید.

استارشیپ 120 متر ارتفاع دارد و در هنگام پرتاب نیروی رانش عظیمی به میزان 7 میلیون کیلوگرم ایجاد می نماید؛ یعنی بیش از دو برابر انرژی تولیدشده به وسیله موشک Saturn V که فضانوردان آپولو را پنج دهه پیش به سمت ماه پرتاب کرد. بعلاوه قدرت آن تقریباً دو برابر بیشتر از موشک تازه Space Launch System ناسا است که سال گذشته برای اولین بار در یک مأموریت بدون خدمه آزمایش شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1402 بروزرسانی: 18 آذر 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2258

به "تماشای پرتاب و انفجار قدرتمندترین موشک دنیا از نمایی استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای پرتاب و انفجار قدرتمندترین موشک دنیا از نمایی استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید