صحرایی: محتوای بیش از 50 کتاب درسی تغییر نموده است

به گزارش مجله سویگل، وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی نو گفت: محتوای بیش از 50 کتاب درسی تغییر نموده و این تغییر تابع یک فرایند حساب شده و علمی است که در قالب بسته های آموزشی مکمل می گردد و به تغییر محتوا می رسد.

صحرایی: محتوای بیش از 50 کتاب درسی تغییر نموده است

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره رسیدگی به دانش آموزان منطقه ها محروم در سال تحصیلی تازه، اظهار کرد: 20 برنامه در حوزه محرومیت زدایی اعلام شد. اولین و مهمترین مصوبه این است که از اول مهر دانش آموزان تیزهوش منطقه های محروم که به مدرسه تیزهوشان بروند، تحصیل آنان رایگان باشد.

وی اضافه نمود: توزیع شیر دوبار در هفته برای دانش آموزان ابتدایی در سرتاسر کشور و برنامه ریزی برای جمع آوری مدارس کانکسی را داریم که بیش از هزار مورد جمع آوری شده و امیدواریم در سال تازه همین میزان جمع آوری را ببینیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تامین معلم مورداحتیاج را داریم که آن را رفع می کنیم. تامین لوازم التحریر دانش آموزان منطقه ها محروم را داریم که با یاری 18 نهاد برای آن برنامه ریزی شده است. با بنیاد برکت برای بهسازی، بازسازی و ساختن مدارس تازه برنامه ریزی کردیم.

صحرایی اضافه نمود: بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل را داریم. 234 هزار دانش آموز در این طرح شناسایی شدند که 70 هزار نفر به تحصیل بازگشته اند و پیش بینی سال جاری بازگشت 50 هزار نفر دیگر به تحصیل است.

وی تأکید کرد: مجموع حرکت دولت این است که دانش آموزان مدارس دولتی تقویت شوند. خود مدرسه دولتی هم در برنامه هفتم تقویت شده است و بازهم برای تقویت آن برنامه داریم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید نمود: کتاب درسی به میزان احتیاج دانش آموزان چاپ شده است و دانش آموزان اتباع باید در سامانه سازمان مهاجرت کد یکتا بگیرند تا کتاب به آنان تخصیص داده گردد. برای چاپ این کتب درسی کوشش ما بر استفاده از کاغذ ایرانی است.

صحرایی درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی تازه گفت: محتوای بیش از 50 کتاب درسی تغییر نموده است. این تغییر تابع یک فرایند حساب شده و علمی است که در قالب بسته های آموزشی مکمل می گردد و بعد به تغییر محتوا می رسد. یک ماه پیش فراوری کتاب های سال 1403 را آغاز کردیم.

وی هم چنین با بیان این که گرفتن هرگونه وجه به وسیله مدارس که خارج از هزینه بیمه و آن چیزی که مشخص شده باشد، خلاف مقررات است اظهار کرد: اگر مجموعه ای پولی گرفته، مردم به سامانه آموزش و پرورش اعلام نمایند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش گفت:تمام دانش آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این که برنامه ریزی برای جمع آوری مدارس کانسکی هم در حال اجرا است اضافه نمود: بیش از هزار مدرسه از این نوع جمع آوری شده و امیدورام سال آینده هم همین میزان را جمع آوری کنیم.

وی اعلام نمود: در حوزه تأمین معلم مورداحتیاج یک سال تاریخی را گذراندیم، ولی باز کمبود وجود دارد که باید تأمین گردد.

مرادصحرایی اطلاع داد: 20 هزار مدرسه در طرح شهید عجمیان شاداب سازی شد و در اختیار دانش آموزان نهاده شد. لوزم التحریر دانش آموزان منطقه ها محروم، 18 نهاد در طرحی به نام همه حاضر برنامه ریزی شده و سال جاری هم تکرار خواهد شد.

وی هم چنین گفت: بازگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل، در طرح شهید محمودوند 234 هزار دانش آموز شناسایی و 70 هزار نفر به تحصیل بازگشته اند و پیش بینی می کنم سال جاری هم 50 هزار نفر را به تحصیل بازگردانیم.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2249

به "صحرایی: محتوای بیش از 50 کتاب درسی تغییر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرایی: محتوای بیش از 50 کتاب درسی تغییر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید