ترامپ سرمایه گذاری در ارتش چین را ممنوع نمود

به گزارش مجله سویگل، دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی سرمایه گذاری آمریکایی ها در شرکت هایی که متعلق به ارتش چین هستند و یا زیر نظر آن فعالیت می نمایند را ممنوع نمود.

ترامپ سرمایه گذاری در ارتش چین را ممنوع نمود

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این دستور روی 31 شرکت چینی که امکان توسعه و نوسازی ارتش چین را فراهم و مستقیماً امنیت آمریکا را تهدید می نمایند، اعمال خواهد شد.

سی. ان .ان در این رابطه گزارش می دهد که شرکت سازنده تلفن های هوشمند هواوی و هایک ویژن که از عظیم ترین تولیدنمایندگان و تأمین نمایندگان تجهیزات ارتباطی در دنیا است نیز، در لیست سیاه قرار دارند. همچنین، بعضی دیگر از شرکت ها از جمله چاینا تلکام و چاینا موبایل که در بورس اوراق بهادار نیویورک تجارت می نمایند هم با محدودیت این فرمان اجرایی روبرو خواهند شد. پس از صدور این فرمان، ارزش سهام این شرکت ها با کاهش روبه رو شد.

به همین دلیل هایک ویژن در بیانیه ای اظهار داشت که آنها یک شرکت نظامی چینی نیستند و هایک ویژن به طور مستقل اداره می گردد و به صورت عمومی تجارت می نماید. در ادامه بیانیه تاکید شده که هایک ویژن هرگز در بخش تحقیق و توسعه برای کاربردهای نظامی شرکت ننموده است.

به جز هایک ویژن، هنوز سایر شرکت ها واکنشی نشان نداده اند.

دستور اخیر ترامپ سرمایه گذاری آمریکایی ها را برای خرید اوراق بهادار یا داشتن هرگونه تجارت با صندوق های بازنشستگی نیز منع نموده است. افرادی که پیش تر اقدام به سرمایه گذاری نموده اند تا نوامبر 2021 فرصت دارند تا آن را واگذار نمایند.

این دستورالعمل که از 11 ژانویه اجرایی می گردد، در حالی صادر می گردد که جنگ تجارت و فناوری بین دو اقتصاد عظیم دنیا در حال افزایش است و به همین دلیل بسیاری از شرکت های فناوری چینی در دوران دولت ترامپ تحت فشار قرار گرفته اند.

به نظر می رسد چین میخواهد تا روی کار آمدن جو بایدن، عکس العملی نشان ندهد و در این مورد سکوت کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1277

به "ترامپ سرمایه گذاری در ارتش چین را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ سرمایه گذاری در ارتش چین را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید