خبرنگاران پیشگیری از یک حمله تروریستی در روسیه

به گزارش مجله سویگل، مسکو - خبرنگاران - سازمان امنیت فدرال روسیه اف.اس.ب از پیشگیری از یک حمله تروریستی در این کشور و دستگیری فرد تروریست اطلاع داد.

خبرنگاران پیشگیری از یک حمله تروریستی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سازمان امنیت فدرال روسیه روز آدینه در بیانیه خود با یادآوری اینکه فرد تروریست 25 ساله پیش از انجام حمله تروریستی در جمهوری باشقیرستان (واقع در منطقه مرکزی روسیه) دستگیر شده است، اضافه کرد: فرد تروریست حمله تروریستی علیه ماموران امنیتی روسیه را تدارک می دید.

بر این اساس ، از انبار مخفی این فرد، سلاح اتوماتیک، اجزای یک بمب و دستورالعمل برای ساخت آن بدست آمد و از اطلاعات وسایل ارتباطی فرد تروریست معلوم شد که وی با گروه تروریستی هیات تحریر الشام (گروه جبهه النصره سابق فعال در سوریه) ارتباط داشت.

سازمان امنیت فدرال روسیه هویت این فرد را که تبعه روس 25 ساله است اعلام نکرده است.

در سال های اخیر در روسیه صدها تروریست بویژه شمار زیادی از اعضا و طرفداران گروه تروریستی داعش توسط ماموران امنیتی دستگیر یا کشته شده اند که بعضی از آنان با سرکرده تروریست ها در عراق و سوریه ارتباط مستقیم داشتند و از آنها برای اجرای عملیات های تروریستی در روسیه دستور می گرفتند.

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه در آذر ماه گذشته گفت که سازمان های امنیتی این کشور از شروع امسال میلادی (تا ماه نوامبر) از 41 عملیات تروریستی در این کشور پیشگیری کردند.

الکساندر بورتنیکوف رییس سازمان امنیت فدرال روسیه در نشست کمیته ملی ضدتروریستی این کشور گفت: در نتیجه اقدام های هماهنگ سازمان های امنیتی روسیه از ارتکاب 61 فقره جرم تروریستی ازجمله 41 حمله تروریستی پیشگیری شد.

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه یادآورشد: در جریان اقدام های ضدتروریستی در روسیه49 فرد مسلح غیرقانونی ازجمله 8 سرکرده گروه های تروریستی کشته شد و 36 سرکرده تروریست ها، 162 جنگجو و 591 همدست تروریست ها در روسیه از شروع امسال دستگیر شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1407

به "خبرنگاران پیشگیری از یک حمله تروریستی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشگیری از یک حمله تروریستی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید