شهرک آپادانا سبز می ماند

به گزارش مجله سویگل، نشست معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه5 با هیئت مدیره شهرک آپادانا با هدف افزایش و چگونگی نگهداری از فضای سبز شهرک برگزار گردید.

شهرک آپادانا سبز می ماند

در ا ین جلسه محمد کوچکی مدیر اجرایی شهرک گفت: شهرک آپادانا گرچه محصور شده اما به دلیل وجود 7 مدرسه دولتی و مراکز اداری و فرهنگی مختلف محل ورود و خروج بسیاری از شهروندان منطقه5 است، پس قابل قبول نیست که مانند همه شهرک های محصور از خدمات شهری شهرداری محروم باشد. یکی از مسائل این شهرک فضای سبز 13 هکتاری آن است که احتیاج به سمپاشی، آبیاری، هرس و... دارد. درحالی که این شهرک به دلیل محصور بودن از خدمات شهرداری محروم است. کوچکی با تأکید بر اینکه نگهداری از فضای سبز شهرک و جلوگیری از خشک شدن درختان آن نه تنها به نفع ساکنان بلکه برای تمامی شهروندان تهران مفید است اضافه کرد: بعضی از درختان شهرک خشک شده و باید قطع گردد تا درخت جایگزین کاشته گردد. یا اینکه با وجود 2 حلقه چاه به دلیل فضای سبز با مشکل آب روبرو هستیم. از طرفی درختان در تابستان دچار آفت می شوند که سمپاشی آنها در توان اعضای شهرک نیست. به همین دلیل ضروری است که شهرداری در نگهداری از فضای سبز اینجا مشارکت داشته باشد.

در ادامه نشست علیرضا علی بخشی معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه 5 گفت: براساس قانون، شهرداری نمی تواند در شهرک های محصور فعالیتی داشته باشد اما به دلیل وسعت فضای سبز شهرک آپادانا مکاتباتی با معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و حتی شورای شهر شده تا این محدوده از منطقه 5 از امکانات شهری بهره مند گردد که البته هنوز موافقتی صورت نگرفته است. با این حال، شهرداری منطقه در حد توان به این شهرک یاری می نماید. به عنوان مثال برای برطرف مشکل آب می توان بخشی از آب تصفیه خانه شهرک اکباتان را به سمت فضای سبز شهرک آپادانا راهنمایی کند یا در خصوص سمپاشی با توجه به اینکه برای این کار احتیاج به حضور کارشناس هست، مسئولیت سمپاشی را شهرداری به عهده می گیرد. برای قطع درختان خشک شده هم مجوز قطع بعضی از درختان از کمیسیون ماده 7 گرفته شده اما مسئولیت قطع درختان با خود شهرک خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 181

به "شهرک آپادانا سبز می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک آپادانا سبز می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید