واکسن کرونای مدرنا ایمن و اثربخش است

به گزارش مجله سویگل، کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: واکسن کروناویروس مدرنا (Moderna) ایمن و اثربخش است.

واکسن کرونای مدرنا ایمن و اثربخش است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ناظران دارویی ایالات متحده اعلام کردند که واکسن کروناویروس مدرنا ایمن است و 94 درصد اثربخشی دارد که در این شرایط جهت برای تایید استفاده اضطراری این واکسن فراهم می گردد.

آنالیز سازمان غذا و داروی آمریکا به این مفهوم است که واکسن مدرنا دومین واکسن تایید شده در این کشور خواهد بود. تایید اثربخشی واکسن مدرنا یک روز پس از آن اعلام شد که واکسن کروناویروس فایزر/بیو ان تک در سراسر ایالات متحده توزیع شد.

اخبار مربوط به تایید و توزیع واکسن کروناویروس در ایالات متحده در حالی منتشر می گردد که آمار قربانیان بیماری کووید-19 در این کشور از 300 هزار نفر فراتر رفته است.

در گزارش کارشناسان آمریکایی از آنالیز واکسن کروناویروس مدرنا آمده است که تزریق این واکسن با نگرانی خاصی همراه نخواهد بود و واکنش های شدید ناشی از آن در بدن نادر است.

درصورتیکه این واکسن طی روز های آینده توسط تیمی از کارشناسان تایید گردد بارگیری و توزیع محموله های این واکسن در مدت 24 ساعت شروع می گردد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، سازمان غذا و داروی آمریکا در آنالیز روی 30 هزار نفر به اثربخشی 94.1 درصدی واکسن مدرنا پی برد. شایع ترین عوارض جانبی این واکسن شامل تب، سردرد، درد ماهیچه ای و مفاصل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1354

به "واکسن کرونای مدرنا ایمن و اثربخش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونای مدرنا ایمن و اثربخش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید