چانه زنی دولت افغانستان با آمریکا دلیل مهم تاخیر آزادی زندانیان طالبان

به گزارش مجله سویگل، رهبر حزب اسلامی در افغانستان درباره تاخیر در آزادی زندانیان طالبان گفت که دولت از آمریکا می خواست تا به ازای آزادی زندانیان طالبان باقی ماندن آن ها در قدرت را تضمین کند که سبب تاخیر این فرایند شد.

چانه زنی دولت افغانستان با آمریکا دلیل مهم تاخیر آزادی زندانیان طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در افغانستان گفت، آزادی 400 زندانی طالبان مسئله بسیار ساده ای بود که باید صورت می گرفت اما دولت می خواست به ازای آزادی این زندانیان از آمریکا تضمین را بگیرد که دولت فعلی 5 سال دیگر نیز به کارش ادامه خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه چانه زنی دولت افغانستان با آمریکا دلیل تاخیر آزادی زندانیان طالبان بود، افزود: دولت از آمریکا خواسته بود که صلح با طالبان سبب نشود که دولت کنار گذاشته شود و جای آن ها یک دولت قابل قبول برای همه طرف ها ایجاد شود.

حکمتیار افزود: دولت در نظر داشت که از عدم آزادی 400 زندانی طالبان به عنوان اهرام فشار استفاده کنند ولی به این هدف خود نرسید و این اطمینان به آن ها داده نشد.

به گزارش ویسا، رهبر حزب اسلامی ادامه داد که آمریکا به دولت هشدار داد که اگر در این فرایند مانعی ایجاد کند واشنگتن برای آزادی این زندانیان وارد عمل می شود.

وی شرح داد که آمریکا جهت آزادی زندانیان طالبان و نیز آغاز مذاکرات بین الافغانی برای دولت زمان معین کرده بود.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز گفته بود: بخشی از 400 زندانی طالبان پیش از برگزاری لویه جرگه آزاد شده بودند.

همچنین نیز عبدالکریم خرم رئیس دفتر سابق ریاست جمهوری گفته بود که فرایند آزادسازی زندانیان طالبان متوقف نشده بود و تا یک شب قبل از روز آخر لویه جرگه ادامه داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1119

به "چانه زنی دولت افغانستان با آمریکا دلیل مهم تاخیر آزادی زندانیان طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانه زنی دولت افغانستان با آمریکا دلیل مهم تاخیر آزادی زندانیان طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید