چین: آمریکا هرگز زرادخانه هسته ای خود را کاهش نمی دهد

به گزارش مجله سویگل، چین تأکید کرد درصورتی حاضر به مذاکره هسته ای با آمریکاست که این کشور با کاهش زرادخانه های خود موافقت کند.

چین: آمریکا هرگز زرادخانه هسته ای خود را کاهش نمی دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک دیپلمات ارشد چین امروز چهارشنبه گفت چین از مشارکت در مذاکرات سه جانبه کنترل تسلیحاتی با آمریکا و روسیه استقبال خواهد نمود اما تنها درصورتیکه آمریکا مایل به کاهش سطح زرادخانه هسته ای خود به سطح چین باشد.

واشنگتن بارها از چین خواسته تا در مذاکرات سه جانبه شرکت کند تا معاهده هسته ای START را که قرار است در فوریه سال آینده به اتمام برسد، بین آمریکا و روسیه گسترش دهد.

فو کونگ، رئیس دپارتمان کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه چین به خبرنگاران در پکن گفت که چین با قبول این موضوع که زرادخانه هسته ای آمریکا 20 برابر ذخایر هسته ای چین است، تمایلی به شرکت در مذاکرات با قدرتهای آمریکا و روسیه ندارد.

وی دراین باره گفت: می توانم به شما اطمینان دهم اگر آمریکا آماده کاهش ذخایر خود به اندازه چین باشد، پکن علاقمند به حضور در مذاکرات روز بعد خواهد بود. اما درواقع ما خودمان می دانیم که چنین چیزی قرار نیست اتفاق بیافتد.

به گفته فو این درخواست آمریکا برای حضور چین در مذاکرات چیزی جز یک نقشه برای انحراف اذهان و بهانه ای برای آمریکا به منظور خروج از تمدید معاهده جدید START نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1070

به "چین: آمریکا هرگز زرادخانه هسته ای خود را کاهش نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا هرگز زرادخانه هسته ای خود را کاهش نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید