افزایش 50درصدی ظرفیت بندر با بهره برداری از تجهیزات جدید

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی یکشنبه شب در حاشیه آیین افتتاح پروژه های عمرانی، فنی و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی بیان داشت: امشب بیش از 20 پروژه دریایی و بندری به ارزش 1600 میلیارد تومان در بندر شهید رجایی بهره برداری می گردد که این پروژه ها برای بیش از 2200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می نماید.

افزایش 50درصدی ظرفیت بندر با بهره برداری از تجهیزات جدید

وی با بیان اینکه سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه ها بسیار چشمگیر است، اعلام نمود: بهره برداری از این پروژه ها به ویژه 12 دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) باعث افزایش 50 درصدی ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی می گردد. به گونه ای که ظرفیت بندر به 5.8 میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

اسلامی توضیح داد: بهره برداری از این پروژه ها ظرفیت ها و قابلیت های بزرگترین بندر تجاری ایران را در زمینه های صادرات، واردات و ترانزیت افزایش خواهد داد.

اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط تحریم باید فعالان حوزه دریایی و بندری قوی تر و منسجم تر عمل نمایند، گفت: ظرفیت های دریایی کشور متنوع است؛ ایران از 5800 کیلومتر نوار ساحلی در جنوب و شمال برخودار است که می تواند مشاغل گوناگونی را برای اشتغالزایی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 142

به "افزایش 50درصدی ظرفیت بندر با بهره برداری از تجهیزات جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50درصدی ظرفیت بندر با بهره برداری از تجهیزات جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید