افزایش نرخ هر کیلومتر آسفالت جاده ای تا 300 میلیون تومان

به گزارش مجله سویگل، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: افزایش نرخ قیر موجب گرانی قیمت هر کیلومتر آسفالت به 250 تا 300 میلیون تومان گردیده است.

افزایش نرخ هر کیلومتر آسفالت جاده ای تا 300 میلیون تومان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، فرزاد دادخواه در خصوص عوامل افزایش تصادفات در راه های استان، اظهار کرد: کیفیت جاده یکی از عوامل تشدید تصادفات است، اما بیشترین عامل تصادفات، عامل انسانی است، هم چنین انحراف خودرو به دلیل خواب آلودگی و بی توجهی به تابلوها یکی از اصلی ترین عوامل انسانی تصادفات محسوب می گردد.

وی در خصوص نقاط حادثه خیز استان، اضافه کرد: از 109 نقطه حادثه خیز استان اصفهان، 67 نقطه حادثه خیز در کشور مصوب شد که امسال 13 نقطه با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد ریال در اولویت ایمن سازی و اصلاح جاده قرار گرفته است.

معاون اداره کل راهداری استان اصفهان با اشاره به اینکه 4000 کیلومتر از راه های استان برای ساماندهی علائم راه ها و استانداردسازی علائم موجود آنالیز گردیده، تاکید نمود: عملیات حذف و اضافه تابلوهای هدایت و رانندگی در نیمه دوم امسال صورت می گیرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ قیر که موجب گرانی قیمت هر کیلومتر آسفالت به 250 تا 300 میلیون تومان گردیده است، توضیح داد: در این راستا به سمت آسفالت های جدید و هم چنین بازیافت سرد آسفالت رفته ایم.

دادخواه در شرح بازیافت سرد آسفالت، توضیح داد: با بازیافت آسفالت های فرسوده صرفه جویی قابل توجهی در بخش آسفالت جاده ها صورت می گیرد و در این راستا با ردیف بودجه ای 13 میلیارد تومانی در محور اردستان-نایین بازیافت سرد آسفالت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه 550 کیلومتر روکش راه روستایی با اعتبار 20 میلیارد تومانی در چهار منطقه استان شروع گردیده است، گفت: 136 کیلومتر پروژه آسفالت گرم با اعتباری بالغ بر 205 میلیارد ریال انجام گردیده است.

29 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال ساخت داریم

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان نیز در این نشست در پاسخ به مجتمع های خدمات رفاهی مسافری بین راهی، گفت: در حال حاضر 43 مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در استان در حال بهره برداری است که اصفهان در این بخش رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدعلی صلواتی اضافه کرد: 29 مجتمع خدماتی و رفاهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان در حال احداث است که 2 مجتمع خدماتی و رفاهی در مسیر اصفهان-میمه و اصفهان-شهرضا در هفته دولت با کمک 6 میلیارد تومانی بخش خصوصی افتتاح شد.

وی تاکید نمود: ایجاد رفاه، کاهش تصادفات، ارتقا امنیت در سفر و توسعه گردشگری از جمله دلایل توسعه مجتمع های خدماتی و رفاهی در راه های کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 10

به "افزایش نرخ هر کیلومتر آسفالت جاده ای تا 300 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ هر کیلومتر آسفالت جاده ای تا 300 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید