افشاگری های سفیر سابق آمریکا در مکزیک از آشوب های شدید در دولت ترامپ

به گزارش مجله سویگل، سفیر سابق آمریکا در مکزیک در نامه سرگشاده ای برای روزنامه نیویورک تایمز به توضیح آنچه که وی آشوب شدید در دولت ترامپ خوانده پرداخته است.

افشاگری های سفیر سابق آمریکا در مکزیک از آشوب های شدید در دولت ترامپ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه هیل، رابرتا جاکوبسن که در ماه مه گذشته دولت ترامپ را ترک نموده در این نامه سرگشاده نوشت از این که از بی نظمی (در دولت ترامپ) فرار نموده خوشحال است.

او نوشته است: در شروع کار هر دولتی وجود میزانی از آشوب عادی است اما در دولت ترامپ این آشوب شدید است.

جاکوبسن که 30 سال برای وزارت خارجه آمریکا کار نموده در نامه ای که در ابتدا برای استعفایش نوشته بود صحبتی از ترامپ ننموده بود.

جاکوبسن در این نامه منتشر شده در نیویورک تایمز به توضیح مثالهایی پرداخت تا وجود شکاف را داخل دولت و حتی در ارتباط دولت با کشورهای دیگر نشان دهد. او گفته است آشفتگی که او شاهد آن بوده زیبا نبود.

او نوشته است: عدم ارتباط میان وزارت خارجه و کاخ سفید به نظر عمدی می آید که موجب می گردد سفرای ما در موقعیت های ناممکن قرار بگیرند وهم پیمانان ما در سراسر دنیا خشمگین، منزجر و حیرت زده شوند.

او از ترامپ به خاطر عدم هشدار به وی در خصوص برنامه اش برای خارج شدن از معاهده تجارت آزاد آمریکای شمالی نفتا و انتصاب تنها حدود 24 سفر در دنیا از جمله در برخی کشورهای دارای اهمیت حیاتی انتقاد نموده است.

جاکوبسن تصریح نموده است: به تاثیر توافق تجاری جدید ترامپ با کانادا و مکزیک تردید دارد و معتقد است که دولت ترامپ در حال از بین بردن اعتماد موجود میان مکزیک و آمریکا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 65

به "افشاگری های سفیر سابق آمریکا در مکزیک از آشوب های شدید در دولت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری های سفیر سابق آمریکا در مکزیک از آشوب های شدید در دولت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید