بدنه مک بوک ایر و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافتی ساخته شده

به گزارش مجله سویگل، اپل امروز روی صحنه، با افتخار اظهار داشت که در ساخت بدنه آلومینیومی هر دو محصول مک بوک ایر جدید و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافت شده استفاده نموده است. علاوه بر این، 60 درصد از پلاستیک استفاده شده در بدنه مک مینی جدید نیز از پلاستیک بازیافتی است.

بدنه مک بوک ایر و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافتی ساخته شده

نوع بازیافت آلومینیوم و پلاستیک در این محصولات، با یکدیگر تفاوت دارد. پلاستیک بازیافتی استفاده شده در بدنه مک مینی جدید، از نوع Post-Consumer است. یعنی پلاستیک بازیافت شده در این محصول، پیش تر در محصولات دیگری استفاده شده بود و حالا پس از بازیافت، در مک مینی جدید استفاده شده است. در طرف دیگر، آلومینیوم بازیافتی موجود در مک بوک ایر و مک مینی، از بازیافت آلومینیوم استفاده شده در محصولات قدیمی اپل به دست آمده اند. این یعنی بدنه مک بوک ایر جدید، حاصل بازیافت قوطی نوشابه نیست و قبلا در بدنه محصولات دیگر اپل مثل آیفون یا مک بوک های قدیمی، استفاده شده است.

این اولین باری نیست که اپل گامی در راستای حفظ محیط زیست بر می دارد. اوایل سال جاری و در ماه آوریل، این شرکت اظهار داشت که در سراسر جهان، برق مورد احتیاج برای دفاتر خود را به صورت کامل از انرژی تجدید پذیر تامین می نماید. همچنین در مراسم امروز اعلام شد که برق مورد استفاده در فروشگاه های اپل استورهای سراسر جهان را نیز از انرژی تجدید پذیر تامین خواهد نمود که فوق العاده است. برای کسب وکاری به بزرگی اپل، دست یافتن به چنین مواردی، سخت و البته قابل تحسین است.

البته یک محصول فقط با استفاده از آلومینیوم بازیافتی نمی تواند به محیط زیست یاری کند. اینکه محصولات عرضه شده به سادگی قابل تعمیر باشند تا بتوان چند سال از آن ها استفاده کرد و سراغ نسل جدید آن نرفت، یاری بزرگ تری به محیط زیست می نماید. در این زمینه، اپل ضعیف است و معمولا هر ساله کاربران را تشویق به خرید آخرین نسل از محصولات خود می نماید.

جدا از سخت بودن تعمیر کامپیوتر های مک، اپل اخیرا هم اظهار داشت که دیگر نخواهد گذاشت تعمیر نمایندگان جانبی، کامپیوترهای مک را تعمیر نمایند. درواقع اگر کامپیوتر های جدید خانواده مک اگر توسط فرد دیگری غیر از تعمیرکاران اپل، باز و تعمیر شوند، دیگر روشن نخواهند شد. اپل درواقع نمی خواهد شما از یک محصول برای چند سال متوالی بهره ببرید که این اصلا خوب نیست. قطعا کاربران می توانند کامپیوتر مشکل دار خود را به اپل استور ببرند و آن را تعمیر نمایند اما این موضوع به خصوص برای ما ایرانیان مایه دردسر خواهد شد چرا که اپل به صورت رسمی در ایران حضور ندارد.

در نهایت، اینکه اپل از آلومینیوم و پلاستیک بازیافتی در ساخت جدیدترین کامپیوترهای خانواده مک استفاده نموده، فوق العاده است و قدمی درست از طرف این شرکت است. ممکن است رقبای اپل در این زمینه از این شرکت عقب افتاده باشند اما در هر صورت ما امیدواریم اپل محدودیت های تعمیر محصولات خود را هم بردارد و به سمت سبز تر شدن، گام بردارد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 71

به "بدنه مک بوک ایر و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافتی ساخته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدنه مک بوک ایر و مک مینی جدید، از آلومینیوم صد درصد بازیافتی ساخته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید