رسوایی دیزل گیت برای فولکس واگن میلیاردها یورو هزینه داشت

به گزارش مجله سویگل، فولکس واگن به تازگی اعلام نموده است که جبران خسارات رسوایی خودروهای دیزلی این شرکت، در امسال میلادی 5.5 میلیارد یورو برای این خودروساز بزرگ آلمانی هزینه در بر داشته است.

رسوایی دیزل گیت برای فولکس واگن میلیاردها یورو هزینه داشت

به گزارش خبرنگاران، در سال 2015 میلادی (نزدیک به دو سال پیش) رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش های اجرا شده تعیین شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت 4.3 میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مسائل حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر دنیا روبرو است. این شرکت 22 میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در دنیا متهم است.

بر اساس گزارشی که در رویترز آمده است، فرانک ویتر، مدری ارشد مالی فولکس واگن به تازگی اعلام نموده است که جبران خسارات رسوایی خودروهای دیزلی این شرکت در سال 2015 میلادی که به رسوایی دیزل گیت نیز معروف است، در سال 2018 میلادی 5.5 میلیارد یورو معادل 6.25 میلیارد دلار برای این خودروساز آلمانی هزینه در بر داشته و برآورد می گردد که در سال آینده میلادی نیز این شرکت متحمل حدود 2 میلیارد یورو هزینه گردد.

وی همچنین در ادامه سخنانش خاطرنشان نموده است که این شرکت خودروسازی بزرگ همچنان درگیر خسارات وارده ناشی از رسوایی دیزل گیت در سال 2015 حدود سه سال پیش است تا بتواند مسائل و چالش های رگولاتوری بر سر راه خود را بر دارد و به ادامه فعالیت و جذب سرمایه گذاری بپردازد.

وی برآورد نموده است که فولکس واگن در این راستا در سال 2020 میلادی بالغ بر یک میلیارد یورو هزینه نموده است تا بتواند بعنوان بزرگ ترین خودروساز اروپایی و یکی از مهم ترین شرکت های فعال در صنعت خودروسازی در دنیا فعالیت های خود را ادامه داده و سهم خود را از بازارهای دنیای خودرو حفظ کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 105

به "رسوایی دیزل گیت برای فولکس واگن میلیاردها یورو هزینه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی دیزل گیت برای فولکس واگن میلیاردها یورو هزینه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید