هشدار صندوق بین المللی پول در خصوص تهدید تنش تجاری آمریکا و چین

به گزارش مجله سویگل، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول روز سه شنبه خاطرنشان کرد که تنش های تجاری جدید بین آمریکا و چین، تهدید اصلی برای اقتصاد جهانی است.

هشدار صندوق بین المللی پول در خصوص تهدید تنش تجاری آمریکا و چین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وی که در کنفرانسی در پایتخت فرانسه سخن می گفت، یادآور شد که شایعات و توییت های منتشر شده، احتمال توافق تجاری بین واشنگتن و پکن را کم نموده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا طی سال ها 600 تا 800 میلیارد دلار در سال در بخش تجارت از دست داده است. ما در تجارت با چین 500 میلیارد دلار ضرر می دهیم. متاسفم، قصد نداریم این روند را بیش از این ادامه دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا با تهدید به افزایش تعرفه صادرات چین از 10 درصد به 25 درصد، به بازارهای دنیای شوک وارد کرد.

در همین حال، برنو لومر وزیر دارایی فرانسه در سخنانی در کنفرانس پاریس، در خصوص تاثیر جنگ تجاری بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا هشدار داد و گفت: ما مذاکرات جاری بین آمریکا و چین را به دقت دنبال می کنیم و از این دو کشور می خواهیم به اصول شفافیت و چندجانبه گرایی احترام گذارند.

لومر همچنین از دو طرف درگیر مناقشه تجاری خواست از اتخاذ تصمیماتی که رشد دنیای را در ماه های پیشرو تهدید و تضعیف کند، خودداری نمایند.

وی اضافه کرد: افزایش تعرفه ها، تصمیمی منفی برای سراسر دنیا، آمریکا، چین، منطقه یورو، اروپا و رشد دنیای است.

براساس این گزارش، چین روز سه شنبه بیان کرد که مذاکره نماینده ارشد تجاری اش، در هفته جاری برای شرکت در مذاکرات با همتایان آمریکایی خود، از ایالات متحده دیدن می نماید.

آمریکا و چین گرفتار در مذاکرات حل تنش های تجاری هستند که اعمال تعرفه ها به ارزش 360 میلیارد دلار را برای دو طرف رقم زده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در حالی که مذاکرات تجاری کشورش با چین را تا حد زیادی تکمیل شده برشمرده، اما روند این مذاکرات در روزهای اخیر را رو به عقب دانسته و چین را به عهدشکنی در خصوص تعهدات قبلی متهم نموده است.

به گزارش خبرنگاران، ترامپ معتقد است؛ چین با سرقت حق مالکیت معنوی و تبعیض تجاری، شرکت های خارجی و آمریکایی را تحت فشار می گذارد و کالاهای ارزان قیمت را با پرداخت یارانه به کشورهای دیگر صادر می نماید.

حجم تجارت دو کشور که در سال 1979 میلادی پنج میلیارد دلار بود، در سال 2017 به 580 میلیارد دلار رسید که برابر با روزانه حدود 1.5 میلیارد دلار است. روزانه 14 هزار نفر برای کار، تحصیل و تفریح میان دو کشور به وسیله هواپیما تردد می نمایند.

در طول 40 سال گذشته که روابط رسمی دو کشور برقرار شده، سرمایه گذاری دوجانبه نیز از تقریباً صفر به بیش از 230 میلیارد دلار افزایش یافته است.

با تور چین سفر کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 153

به "هشدار صندوق بین المللی پول در خصوص تهدید تنش تجاری آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صندوق بین المللی پول در خصوص تهدید تنش تجاری آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید