ایتالیایی ها دوست دارند به ایران بیایند؛ اگر بدانند ایران کشور امنی است

به گزارش مجله سویگل، دبورا ویُولی Debora Violi از سال 2005 در اتحادیه تعاونی های ایتالیا فعالیت می نماید. او درحال حاضر مدیر بخش فرهنگی و گردشگری Confcooperative ـ اتحادیه پیوند دهنده تعاونی های ایتالیا با تعاونی های سایر کشورها ـ است.

ایتالیایی ها دوست دارند به ایران بیایند؛ اگر بدانند ایران کشور امنی است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ویولی همچنین مدیر نمایشگاه گردشگری BITAC است که از سال 2008 میلادی بر تقویت و حضور تعاونی ها متمرکز شده. او از سال 2016 تا 2019 عضو هیات مدیره انجمن گردشگری مسؤولانه ایتالیا بوده و نماینده Confcooperative در Necstour (شبکه مناطق اروپایی برای گردشگری پایدار و رقابتی) است.

به عقیده ویولی مهم ترین مساله در گردشگری ارتباطات بین کشوری است. او با علم به شرایط ایران، گفت وگوی مستقیم با سایر کشورها و توسعه و ارتقاء زیرساخت را به عنوان دو اقدام ضروری برای گردشگری ایران پیشنهاد می نماید.

عضو هیات ارزیابان ایتالیایی در پروژه توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مردم زیادی در ایتالیا دوست دارند به ایران سفر نمایند ولی مطمئنا آن ها احتیاج دارند بدانند ایران کشور امنی است. ایران بسیار زیبا است و ایتالیایی ها مایلند به آن سفر نمایند اما باید اطلاعاتشان درباره این کشور بیشتر گردد. ما امیدواریم به وسیله این پروژه به این جریان کمکی کنیم.

او در عین حالی که از علاقه زیاد ایتالیایی ها برای سفر به ایران سخن به میان می آورد، درباره کاهش سفر ایتالیایی ها به ایران از سال 2018 (بعد از خروج آمریکا از برجام) و راه خروج از وضعیتی که در حوزه گردشگری اتحادیه اروپا پیش آمده است، گفت: ما دلیل کاهش سفر گردشگران ایتالیایی و یا حتی شهروندان دیگر کشورها را متوجه شده ایم، دیدگاه مردم نسبت به ایران تغییر نموده است. از طرفی تحریم ها باعث شده هیچ پرواز مسقیمی از اروپا به ایران برقرار نباشد، طبیعتا چنین شرایطی سفر به ایران را مشکل می نماید.

وی معتقد است: ایران باید با کشورهایی که میخواهد از آن ها توریست داشته باشد گفت وگو کند. ویولی، این کار را برای برطرف مسائل موجود گردشگری، برطرف تردید توریست ها و آژانس ها و برای جلب گردشگران بیشتر ضروری می داند.

او در پاسخ به این پرسش که در شرایط بازگشت تحریم ها و نبود پروازهای مستقیم بین ایران و کشورهای اروپایی، چطور می توان توریست جذب کرد و یا نظر آن ها را درباره ایران تغییر داد؟ گفت: باید بین ایران و سایر کشورها گفت وگوی مستقیم برقرار گردد و زیرساخت ها ارتقاء یابد. کار دیگری غیر از این ها نمی توان انجام داد.

وی درباره هزینه سفر به ایران نیز گفت: همین حالا پروازهای ارزانی از استانبول به ایران برقرار است. به نظرم الان زمان خوبی برای دیدن ایران است، هوا خیلی گرم نیست، مهم تر این که با تعطیلات سال نو (میلادی) متقارن است؛ زمانی که مردم بسیاری از کشورها برای سفر آماده می شوند. از طرفی قیمت ها در این فصل مناسب است. ایران کشور پهناوری بوده و برای دیدن آن شاید یک هفته وقت کافی نباشد.

دبورا ویولی به همراهی گروهی از اعضای اتحادیه ها و تعاونی های کارآفرینی ایتالیا در جریان اجرای پروژه ای یک ساله و مشترک با ایران با عنوان توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف تقویت روابط بین بنگاهی بین دو کشور، سفری یک هفته ای به ایران داشت و از تهران، کردستان، کرمانشاه، خوزستان و فارس بازدید کرد. این گروه متشکل از فعالان گردشگری، باستان شناسان و پژوهشگران فرهنگی بود که پس از ارزیابی های میدانی و مطالعه روی مناطق مورد بازدید، طرح کارآفرینی را به صورت پایلوت در منطقه ای از ایران اجرا خواهند کرد. این پروژه با حمایت وزارت توسعه اقتصاد ایتالیا، بخش بازرگانی سفارت این کشور در ایران و با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجرا می گردد.

او که اولین سفرش را به ایران تجربه نموده است در ادامه گفت وگو با ایسنا، درباره این پروژه مشارکتی، شرح داد: ما هشت روز در ایران بودیم. پنج استان را در فاز یک این پروژه دیدم و حالا می خواهیم انتخاب کنیم روی کدام منطقه تمرکز بیشتری داشته باشیم. البته ما همه سایت های معروف ایران را ندیده ایم، فقط آنچه دولت تعیین نموده بود را مورد ارزیابی قرار دادیم، چون هدفمان تقویت بنگاه ها و تعاونی ها با موضوع جامعه محلی است.

ویولی درباره این که در ارزیابی اولیه کدام منطقه نظر هیات ارزیاب را برای اجرای پروژه جلب نموده است، گفت: پاسخ دادن به این سوال خیلی سخت است، چون تمام نقاطی که دیدیم، شگفت انگیز بودند. ما در کردستان روستاهای کوچکی را دیدیم که درحال کار روی اکوتوریسم بودند، خانه های محلی که برای توریست ها درحال آماده شدن بود. طبیعت و کوه های این استان فوق العاده زیبا است. سپس به کرمانشاه رفتیم، طاق بستان و کتیبه داریوش در بیستون را دیدیم، بی نظیر بود. البته درحال حاضر امکان بازدید از این کتیبه برای گردشگران وجود ندارد ولی ما در سفری تحقیقاتی و مطالعاتی بودیم در نتیجه این امکان برای گروه ما فراهم شد. در خوزستان، زیگورات، شوش و شوشتر را دیدیم. شوشتر شبیه شهری به نام ماترا (Matera) در ایتالیا است، منطقه ای توریستی که آبراه های فراوانی دارد و در گذشته چندان برای توریست ها شناخته شده نبود ولی وقتی امکانات و زیرساخت به آن اضافه شد، حجم زیادی از توریست را پذیرفت. بعد از این ها به فارس رفتیم و بیشاپور، فیروزآباد و سروستان را دیدیم. با توجه به موضوع مورد مطالعه ما که تاکید بیشتری روی جامعه محلی دارد، انتخاب یک منطقه برای آغاز پروژه واقعا کار دشواری است، همه این مناطق فوق العاده بودند.

وی اضافه نمود: شباهت هایی بین ایران و و ایتالیا وجود دارد، ایران سایت های تاریخی و طبیعی بزرگی و مهمی دارد که برای این پروژه می توان سایت های کوچک را در کنار سایت های بزرگ قرار داد تا نسبت به آن ها بی توجهی نگردد و از این پروژه جا نمانند.

ویولی در عین حال به وضعیت زیرساخت در مناطق مورد ارزیابی اشاره نمود و گفت: کمبودهایی وجود دارد، برخی مناطق با کمبود امکانات زیرساختی مواجهند. به نظرم در این کشور پتانسیل وجود دارد فقط باید امکانات و زیرساخت بیشتری فراهم گردد تا حجم بیشتری از توریست به این کشور سفر کند.

منبع: چمدان
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 520

به "ایتالیایی ها دوست دارند به ایران بیایند؛ اگر بدانند ایران کشور امنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیایی ها دوست دارند به ایران بیایند؛ اگر بدانند ایران کشور امنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید