با ایرپاد پرو، پرچم دار هدفون های بی سیم اپل آشنا شوید

به گزارش مجله سویگل، شاید در ابتدا تصمیم گیری برای اینکه کدام نوع از ایرپادهای این شرکت برای شما مناسب است کمی گیج کننده به نظر بیاید اما در این گزارش سعی شده که تفاوت های هر مدل با مدل های دیگر شرح داده گردد.

با ایرپاد پرو، پرچم دار هدفون های بی سیم اپل آشنا شوید

نگاهی به دو نسل اول ایرپاد

وقتی به صفحه مربوط به ایرپاد در سایت اپل مراجعه می کنید، 3 محصول را به شما معرفی می نماید که هرکدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند ایرپاد با محفظه استاندارد یا نسل 1، ایرپاد با محفظه ای که قابلیت شارژ بی سیم دارد یا نسل 2 و ایرپاد پرو. ایرپاد نسل 1 از یک تراشه W1 بهره مند است و ایرپاد نسل 2 از یک تراشه H1. در حقیقت این تراشه ها تفاوت را بین آن ها زیاد می نمایند. تفاوت هایی که عملکرد متفاوتی را از جهت اتصال سریع و آسان به تلفن همراه، هماهنگی بهتر بین صدایی که از دو گوشی پخش می گردد، و مدیریت اتصال بلوتوث و بهبود عملکرد بلوتوث ایجاد می نماید. بعلاوه چیپست نسل 2 همواره آماده فرمان Hey Siri است. درحالی که در ایرپاد نسل 1 تنها با دو بار لمس گوشی ها این گزینه فعال می گردد. البته در کنار این تفاوت ها، همان طوری که از نام این دو مدل پیدا است، محفظه ایرپاد نسل 1 قابلیت شارژ بی سیم ندارد و با شارژرهای معمولی شرکت اپل شارژ می گردد درحالی که ایرپادهای نسل دو قابلیت شارژ بی سیم را در کنار شارژ عادی دارند. به اسم نکته آخر هم میزان دوام باتری این دو ایرپاد اندکی تفاوت دارد. باتری ایرپاد نسل 1، 5/4 ساعت دوام می آورد، درحالی که باتری ایرپاد نسل 2، 5 ساعت کار می نماید. اما حالا شرکت اپل، نوترین ایرپاد خود را روانه بازار نموده است، ایرپادی که به ادعای این شرکت می تواند تجربه نوی در استفاده این محصول را به شما ارائه دهد.

طراحی متفاوت همراه با حذف صدای مزاحم

درست است که سرگوشی قابل تعویض در هدفون های بی سیم قابلیت نوی نیست، اما اپل برای اولین بار است که از آن ها استفاده می نماید. در ایرپاد پرو سه سر گوشی (بزرگ، میانه، کوچک) ارائه شده است که می توانید آن را با میزان گوش خود سازگار کنید. میکروفون های داخلی این قابلیت را دارند که تشخیص بدهند شما سرگوشی مناسبی را نصب نموده اید یا نه.

قابلیت دیگری که اپل در معرفی این محصول تأکید زیادی بر روی آن دارد، فناوری noise cancellation یا حذف صداهای مزاحم محیطی است. اپل ادعا می نماید که ایرپاد پرو نخستین هدفون بی سیم است که قابلیت حذف صدای مزاحم را دارد؛ که به این معنی است که می توانید از ایرپاد در محیط های شلوغ یا حتی در شرایط وزش باد شدید با خیال راحت بهره ببرید بدون اینکه متوجه صداهای مزاحم بیرون شوید. در عین حال قابلیتی در این دستگاه وجود دارد که می توانید انتخاب کنید که صدای های محیط را بشنوید یا نه. خصوصاً اینکه در برخی شرایط بسیار با اهمیت است که صدای محیط بیرون را بشنوید. یکی از ویژگی های قابل توجه ایرپاد پرو ، به اشتراک گذاشتن محتوای صوتی است. این ویژگی در ios13 وجود دارد و به کاربران اجازه می دهند که یک فیلم واحد را ببینند یا صدای واحدی را بشنوند. دارندگان این وسیله می توانند با هماهنگ کردن ایرپادهایشان با یکدیگر هم زمان صدای یک موسیقی یا یک فیلم را بشنوند. بعلاوه این هدفون ها با استفاده از سخت افزارهای نو و قابلیت Adaptive EQ صدا را بر اساس ابعاد گوش هر فرد تنظیم نموده، کیفیت شنیداری را بالا برده و در نهایت صدایی طبیعی را عرضه می نماید. در نهایت اینکه این ایرپاد ضد آب بوده و برای افرادی که در محیط باز کار می نمایند یا هنگام ورزش از آن ها استفاده می نمایند، مناسب است.

کدام ایرپاد برای ما مناسب است؟

اگر شما شارژر بی سیم ندارید یا استفاده از آن برایتان بی اهمیت است، ایرپادهای نسل 1 انتخاب مناسبی است. اما با داشتن ایرپاد نسل 2 می توانید از قابلیت های نسل 1 به صورت بهتری بهره مند شوید. ایرپاد نسل 2 و ایرپاد پرو هم شرایط تقریباً مشابهی دارند. هر دو آن ها از تراشه H1 بهره می برند، هر دو گوشی هماهنگی بالایی دارند، به راحتی با ابزارهای مختلف اپل منطبق می شوند، Hey Siri در آن فعال است و دامنه بلوتوث آن توسعه زیادی پیدا نموده است. در هر حال ایرپاد پرو بیشترین ارتقا را در بین هدفون های بی سیم اپل داشته است، چه از نظر امکانات و چه از نظر ظاهری. اما در نهایت قیمت هرکدام از آن ها تفاوت چشم گیری با یکدیگر دارند.

با قیمت های فعلی می توان گفت اگر برای اولین بار است که می خواهید هدفون های بی سیم شرکت اپل را بخرید، ایرپاد نسل 1 برترین انتخاب است، چرا که هم قیمت مناسبی دارد و هم برای مشتریان نو این وسیله تجربه متفاوتی است. اما در نهایت اگر دغدغه هزینه زیاد ایرپاد پرو را ندارید یا از نسل های قبلی این محصول استفاده نموده اید، ایرپاد پرو گزینه بسیار مناسبی است. درست است که قیمت بالاتری دارد اما امکانات بیشتری مانند کیس شارژ بی سیم، حذف صدای مزاحم و ضد آب بودن را فراهم نموده است. اما همواره به یاد داشته باشید که پول زیادی را صرف وسیله ای کوچک نموده اید که همواره احتمال گم شدن آن وجود دارد.

در این زمینه بخوانید:

مظنه ساعت های هوشمند؛ از گران ترین تا مقرون به صرفه ترین

مدل ایرپاد قیمت

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods New Generation

همراه با محفظه شارژ(نسل 1)

1.800.000

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods New Generation همراه با محفظه شارژ بی سیم

(نسل 2)

2.200.000

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods Pro همراه با محفظه شارژ

4.000.000

منبع: CNN

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1783

به "با ایرپاد پرو، پرچم دار هدفون های بی سیم اپل آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ایرپاد پرو، پرچم دار هدفون های بی سیم اپل آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید