جلوگیری از استفاده 50 تن سموم شیمیایی در مزارع

به گزارش مجله سویگل، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در مبارزه غیر شیمیایی با آفات در مزارع و باغات استان از استفاده 50 تن سموم شیمیایی جلوگیری شد.

جلوگیری از استفاده 50 تن سموم شیمیایی در مزارع

شریفی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مبارزه غیر شیمیایی به جای سموم از تجهیزات و ادوات استفاده می گردد،گفت: فرمون ها، تله های شکاری، انوع کارت های زرد و آبی و صابون ها از ادوات مبارزه غیر شیمیایی با آفات محسوب می گردد.

وی با اشاره به بعضی از مهم ترین آفات در مبارزه غیر شیمیایی گفت: مگس میوه مدیترانه ای، خوشه خوار انگور، کرم سیب درختی، عسلک در گلخانه ها، مگس گیلاس؛ مگس خرما از جمله آن هاست.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: از مبارزه غیر شیمیایی در کنترل آفت 15 تا 20 محصول کشاورزی استفاده می گردد.

شریفی با اشاره به اینکه سال جاری 300 میلیون تومان برای مبارزه غیر شیمیایی هزینه شده است ادامه داد: در 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مبارزه غیر شیمیایی با آفات انجام شد.

وی با بیان اینکه این محصولات به صورت تازه خوری مصرف می گردد بیان داشت: در مبارزه غیر شیمیایی به علت کاهش قابل توجه استفاده ز سموم محصولات سالم به بازار عرضه می گردد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2108

به "جلوگیری از استفاده 50 تن سموم شیمیایی در مزارع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از استفاده 50 تن سموم شیمیایی در مزارع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید