خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو به سال 2021 موکول می شود

به گزارش مجله سویگل، تهران- خبرنگاران- یک عضو کمیته بین المللی المپیک گفت که بازی های المپیک 2020 توکیو به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعلیق و احتمالا به یک سال بعد موکول می شود.

خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو به سال 2021 موکول می شود

روزنامه یواس ای تودی در تارنمای خود گزارش داد: دیک پاوند عضو کمیته بین المللی المپیک روز دوشنبه به این روزنامه گفته است که بازی های المپیک 2020 توکیو از بیم شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق می افتد.

پاوند در گفت وگوی تلفنی با یواس ای تودی گفت: براساس اطلاعاتی که کمیته بین المللی المپیک دارد، تصمیم بر تعویق گرفته شده است. جزئیات آن هنوز تعیین نیست، اما چیزی که من می دانم این است که بازی ها در 24 ژوئیه آغاز نخواهد شد.

وی اضافه کرد که بازی های المپیک 2020 توکیو احتمالا به یک سال بعد موکول و جزئیات این تصمیم طی 4 هفته آینده تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، در نشست فوق العاده هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک که روز یکشنبه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بررسی سناریوهای مختلف جهت تصمیم گیری درباره برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو در دستور کار قرار گرفت.

در روزهای گذشته کشورهای کانادا و استرالیا از حضور در المپیک کنار رفتند، فدراسیون جهانی دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برزیل نیز تقاضای تعویق بازی ها را داشته است.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در نامه ای خطاب به ورزشکاران ضمن همدردی با شرایط کنونی و مسائل تمرینی در بسیاری از کشورها، تاکید کرده که ما این شرایط را درک می کنیم. در برخی نقاط در زمینه کنترل ویروس کرونا پیشرفت هایی داشتیم ولی در برخی نقاط متاسفانه شیوع بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: کشور ژاپن آمادگی کامل برای برگزاری المپیک را دارد و تمهیلات بهداشتی و پزشکی را بطور کامل مدنظر قرار داده. بدین ترتیب ما سناریوهای مختلف را درباره بازی های المپیک توکیو بررسی می کنیم، اما لغو بازی های توکیو را در دستور کار نداریم چراکه لغو بازی ها چیزی را تغییر نمی دهد و تا یک ماه آینده تصمیم نهایی را اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 840

به "خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو به سال 2021 موکول می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو به سال 2021 موکول می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید