دیگر برای تعمیر فیس آی دی نیازی به تعویض کل آیفون ندارید

به گزارش مجله سویگل، این طور که به نظر می رسد اپل می خواهد تعمیر فیس آی دی گوشی های آیفون را بسیار راحت تر از گذشته کند به این صورت که دیگر نیازی نیست گوشی را تعویض کنید.

دیگر برای تعمیر فیس آی دی نیازی به تعویض کل آیفون ندارید

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید، احتمالا می دانید که اگر سنسور فیس آی دی آن دچار مشکل شود، نمی توانید به سادگی آن را تعمیر کنید و حتی تعمیرگاه های مجاز اپل هم شاید در این زمینه به مشکل بر بخورند و مجبور شوند کل گوشی را تعویض کنند. اما با توجه به گزارشی که به تازگی منتشر شده است، شرکت کوپرتینویی می خواهد فرایند تعمیر این سنسور را بسیار راحت تر از گذشته کند.

به نقل از یکی از منابع داخلی اپل و به گزارش وب سایت MacRumors که به نظر می رسد در مجموع خبری کاملا معتبر هم باشد، اپل قصد دارد علاوه بر سرویس دهنده ها و تعمیرگاه های مجاز به تکنسین های دیگر هم اجازه دهد فیس آی دی آیفون های سری XS به بعد را تعمیر کنند.

به طور خیلی دقیق تر، طبق اطلاعات منتشر شده از سوی خود اپل، تکنسین ها می توانند به قطعه مربوط به دوربین سنجش عمق که همان سنسور تشخیص چهره به شمار میرود دسترسی داشته باشند. این بخش شامل دوربین سلفی هم می شود و به نظر می رسد برای تعمیر فقط سنسور تشخیص چهره باید از مراحل سختی عبور کرد اما همین که می دانیم دیگر نیازی به تعویض گوشی نخواهد بود بسیار عالی است. متأسفانه اگرچه حذف تاچ آی دی محبوب و اضافه شدن سنسور تشخیص چهره و ناچ بزرگ روی بخش بالایی نمایشگر ایده ای بود که از آیفون X به بعد عملی شد، اما خود این گوشی شامل سیاست نو اپل نمی شود.

طبق گفته های اپل، این تصمیم در راستای کاهش میزان کربن در گوشی هایش اتخاذ شده است که در نتیجه آن هم از محیط زیست حفاظت می شود و هم تعمیرپذیری آیفون ها بسیار ساده تر می شود. معمولا تعمیرپذیری گوشی های آیفون اصلا ساده نبود و همیشه آیفون ها امتیاز نسبتا بدی را در این بخش کسب می کردند اما این تصمیم اپل واقعا می تواند به ارزشمندی محصولات آن اضافه کند.

البته نمی دانیم هزینه تعمیر سنسور فیس آی دی آیفون چقدر خواهد بود اما به نظر می رسد بر اساس مدل، هزینه ها متفاوت خواهد بود. هرچند فناوری پیشرفته به کار رفته در سنسور فیس آی دی و همچنین اینکه در رابطه با هزینه یک آیفون صحبت می کنیم باعث می شود اصلا قیمت پایین به ذهنمان نیاید.

تکنسین ها می توانند از کیت ابزار شرکت های خدماتی و رسمی خود اپل استفاده کنند تا بتوانند متوجه ایراد دقیق سنسور فیس آی دی شوند. چون گاهی اوقات شاید بخشی از آن و گاهی اوقات هم کل آن نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشد. در نتیجه هزینه به صورت خیلی دقیق تر و منصفانه تر به کاربر اعلام خواهد شد. شرکت کوپرتینویی گفت امسال (روز دقیق مشخص نشده است) راهنمای کامل و جامع تعمیر و تعویض سنسور تشخیص چهره را به مراکز رسمی خود اعلام خواهد کرد.

این طور که به نظر می رسد اپل رفته رفته قرار است به شرکتی تبدیل شود که محصولاتش تعمیرپذیری بسیار بالایی دارند. امیدواریم روزی برسد تمام گوشی های عرضه شده در بازار امکان تعمیرپذیری از طریق خود کاربر را هم داشته باشند تا مجبور نباشیم هر بار هزینه زیادی را برای تعمیر گوشی های خود پرداخت کنیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1973

به "دیگر برای تعمیر فیس آی دی نیازی به تعویض کل آیفون ندارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگر برای تعمیر فیس آی دی نیازی به تعویض کل آیفون ندارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید