راه چاره نصب اپلیکیشن های گوگل در گوشی های هواوی میت 30 از کار افتاد

به گزارش مجله سویگل، بلافاصله بعد از عرضه هواوی میت 30 در بازار، در یک مقاله نشان دادیم که نصب اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل در این گوشی ها کار بسیار ساده ای است. اما اپلیکیشن LZPlay که این کار را انجام میداد، بعد از انتشار پژوهش مفصل مربوط به جزییات کارکرد آن، از سایت مذکور حذف شده است.

راه چاره نصب اپلیکیشن های گوگل در گوشی های هواوی میت 30 از کار افتاد

برای افرادی که در جریان نیستند، باید خاطرنشان کنیم که گوشی های هواوی میت 30 به دلیل تحریم های آمریکا، اولین پرچم داران این شرکت هستند که بدون سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل روانه بازار می شوند. اما به لطف یک اپلیکیشن چینی، کاربران می توانستند در عرض فقط چند دقیقه، کل این سرویس ها و اپلیکیشن ها را به سادگی در هواوی میت 30 خریداری شده نصب کنند.

روز گذشته، جان وو (John Wu) که یکی از تحلیلگران ارشد گوگل در حوزه امنیت محسوب می شود، پژوهشی منتشر کرد که در آن نحوه کارکرد این اپلیکیشن تشریح شده بود. به گفته وو، LZPlay از برخی مجوزهای اختصاصی اندروید استفاده می کند که تنها در گوشی های هواوی یافت می شود که یکی از آن ها، مجوز نصب برخی اپلیکیشن ها به عنوان اپلیکیشن های سیستمی بوده است. از آنجایی که برخی از اپلیکیشن های گوگل باید دسترسی گسترده ای داشته باشند و به دلیل تحریم ها این گوشی ها فاقد چنین امکانی هستند، ارائه چنین مجوزهایی ضروری بوده است.

لازم به ذکر است اپلیکیشن هایی که چنین مجوزهایی را دریافت می کنند، باید بررسی های گسترده ای را پشت سر بگذارند. اما در رابطه با این اپلیکیشن نکته مشکوک این بوده که دقیقا معلوم نیست دو مورد از آن ها برای چه کاری در اختیار این اپلیکیشن قرار می گرفته. اگرچه دقیقا نمی توان فرایند کارکرد این اپلیکیشن را تشریح کرد، ولی به هر حال معین است که قرار نبوده جزییات فعالیت آن فاش شود. تنها ساعاتی بعد از انتشار گزارش جان وو، سایت LZPlay.net از کار افتاد و اپلیکیشن LZPlay هم که از قبل دانلود شده، دیگر مطابق انتظار نمی تواند کار خود را انجام دهد.

همچنین نویسنده Android Central اعلام کرده که بعد از آفلاین شدن LZPlay، گوشی های هواوی میت 30 پرو که قبلا اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل را نصب کرده اند، دیگر نمی توانند آزمایش SafetyTest را پشت سر بگذرانند. گوگل با آزمایش SafetyNet به کاربر اعلام می کند که گوشی او ایمن است و البته روت نشده.

کاربرانی که که برای پرداخت با گوشی خود از Google Pay استفاده می کنند، گوشی آن ها باید در آزمایش SafetyNet نمره قبولی دریافت کند. باید خاطرنشان کنیم که قبل از آفلاین شدن سایت LZPlay، کاربران هواوی میت 30 که اپلیکیشن های گوگل را نصب کرده بودند می توانستند از Google Pay استفاده کنند.

در نهایت باید بگوییم کاربرانی که تا حالا اپلیکیشن های گوگل را در گوشی های هواوی میت 30 نصب نکرده اند، با توجه به شرایط فعلی به احتمال زیاد دیگر نمی توانند چنین کاری را انجام دهند و باید منتظر برطرف شدن اختلافات بین دولت آمریکا و هواوی بمانیم. از آنجایی که این گوشی ها فعلا فقط در بازار چین عرضه شده اند، پس کاربران سرتاسر جهان برای این گوشی ها دیگر نمی توانند از اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل بهره ببرند.

منبع: 9To5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 412

به "راه چاره نصب اپلیکیشن های گوگل در گوشی های هواوی میت 30 از کار افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره نصب اپلیکیشن های گوگل در گوشی های هواوی میت 30 از کار افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید