زنجان پیشرو در اجرای طرح هما

به گزارش مجله سویگل، عملیات اجرایی فراسامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات (هما) در زنجان با حضور صادقیان مسئول اجرای طرح هما در کشور آنالیز شد.

زنجان پیشرو در اجرای طرح هما

به گزارش خبرنگاران زنجان،به دنبال اجرای طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات (هما)، صادقیان مسئول این طرح در کشور علاوه بر آنالیز نحوه اجرای طرح هما با علیزاده مدیرعامل توزیع برق استان زنجان ملاقات کرد.

صادقیان ضمن قدردانی از اقدامات اجرا شده در جهت ارائه 100 درصد خدمات به صورت غیر حضوری توسط توزیع برق زنجان، اضافه نمود : زنجان در حوزه اجرای طرح هما جزو شرکت های پیشرو در کشور است.

علیزاده نیز در این ملاقات تاکید نمود: با استقرار طرح هما تمامی عملیات و فرآیندهای ثبت خاموشی تا برطرف آن توسط نواحی و اکیپ های عملیاتی بصورت کاملاً هوشمند و به وسیله درگاه های ارتباطی متنوع در شرکت توزیع برق زنجان بصورت یکپارچه انجام می گیرد.

وی اضافه نمود: رسالت طرح هما، مدیریت کاهش زمان خاموشی، برطرف عیب و ایمن سازی راستا تغذیه فیدرهاست که طی امسال توسط امور دیسپاچینگ شرکت به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید نمود: طرح هما موجب هوشمندسازی مرکز اتفاقات شده و در کل اهداف اصلی این طرح شامل ایجاد رویه هوشمند، یکسان، استاندارد، مکانیزه کردن و هوشمندسازی عملیات برطرف خاموشی است؛ همچنین با راه اندازی و استفاده از سامانه های خدمات غیر حضوری مشترکان، مراجعات حضوری به امورهای برق تابعه در روزهای کرونایی کاهش خواهد یافت.

علیزاده توضیح داد: با اجرای طرح هما، داده های مربوط به ثبت خاموشی با دقت و کیفیت بالا ثبت شده و شاخص های قابل اندازه گیری در جهت ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد واحدهای اجرایی در دسترس خواهد بود.

جوادی معاون بهره برداری ودیسپاچینگ نیز ضمن تشریح فعالیت های اجرا شده ، گفت :این طرح امکان شناسایی موقعیت مشترکین در شبکه برق (به وسیله سامانه های اطلاعاتی GIS)، شناسایی خاموشی های با برنامه و بی برنامه در شبکه تا اعلام حادثه و اعزام خودروهای عملیاتی به محل حادثه (به وسیله سامانه موقعیت یاب مکانی)، تماماً بصورت مکانیزه، هوشمند و بدون دخالت اپراتورهای انسانی فراهم شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1505

به "زنجان پیشرو در اجرای طرح هما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان پیشرو در اجرای طرح هما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید