سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 10 رونمایی کرد

به گزارش مجله سویگل، بالاخره از مدت ها انتظار، سامسونگ از گوشی های پرچم دار گلکسی نوت 10 رونمایی کرد. برخلاف همیشه، به جای معرفی فقط یک گوشی، سامسونگ تصمیم گرفته که از مدل های مختلفی پرده برداری کند که در این مطلب به ویژگی های مدل استاندارد گلکسی نوت 10 می پردازیم.

سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 10 رونمایی کرد

این گوشی از نمایشگر 6.3 اینچی پشتیبانی می کند که به هیچ عنوان اندازه کوچکی محسوب نمی شود ولی به لطف کاهش حاشیه های نمایشگر، اندازه کل بدنه کاهش یافته است. البته در زمینه رزولوشن، سامسونگ عملکرد چندان مناسبی نداشته و رزولوشن این نمایشگر فقط 2280 در 1080 است که نسبت به رزولوشن QHD نسل قبلی، قدم رو به عقب محسوب می شود. قلب تپنده این گوشی در آمریکا تراشه اسنپ دراگون 855 است و برای مدل های بین المللی از تراشه اگزینوس 9825 استفاده می شود که ساعاتی قبل معرفی گشت.

حالا قلم S Pen از ویژگی های جذاب تر و مفیدتری بهره می برد. قلم استایلوس این گوشی مجهز به شتاب سنج و ژیروسکوپ است و به همین خاطر به غیر از قابلیت های قبلی مانند موارد مربوط به شاتر دوربین یا رد کردن اسلایدها، حالا می تواند به عنوان کنترلر حرکتی یا یک نوع چوب جادویی مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال با استفاده از آن می توانید بین حالت های مختلف اپلیکیشن دوربین حرکت کنید و یا برای زوم از آن استفاده کنید. در ضمنً سامسونگ SDK مربوط به حرکات این قلم را منتشر می کند تا توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و بازی ها بتوانند با خلاقیت خود در این زمینه امکانات بیشتری را ارائه کنند.

در پنل پشتی گلکسی نوت 10 دوربین سه گانه قرار گرفته است که دوربین اصلی آن مبتنی بر سنسور 12 مگاپیکسلی است و لنز آن از لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم متغیر (F/1.5 و F/2.4) بهره می برد. در کنار آن یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال و دوربین 16 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 123 درجه ای تعبیه شده است.

برخلاف گوشی های گلکسی اس 10، حفره نمایشگر گلکسی نوت 10 در میان بخش فوقانی نمایشگر قرار گرفته است که یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و زاویه دید 80 درجه ای در خود جای داده است.

این گوشی می تواند ویدیوهایی با رزولوشن 4K را ضبط کند و در کنار آن قابلیت هایی مانند بوکه مختص ویدیو را ارائه دهد. از دیگر قابلیت های آن می توانیم به Zoom-in Mic اشاره کنیم که در حقیقت مشخصه فوکوس ولی برای صدا است و گوشی می تواند بر منطقه خاصی متمرکز شود و صدای اطراف را کاهش دهد. همچنین در بخش ویرایش ویدیو، کاربران می توانند با بهره گیری از قلم S Pen، راحت تر از گذشته ویدیوهای خود را تدوین کنند. کاربران همچنین می توانند در گوشی گلکسی نوت 10 از نسخه رایگان اپلیکیشن Adobe Premier Rush برای انجام ویرایش های پیشرفته مربوط به ویدیو استفاده کنند.

مدل استاندارد گلکسی نوت 10 از 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. البته برخلاف مدل پلاس، مدل ساده گلکسی نوت 10 از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند. انرژی این گوشی از جانب باتری 3500 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و از سرعت شارژ 25 واتی هم پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به ارائه قابلیت شارژ بی سیم معکوس برای شارژ کردن گجت های سازگار با این تکنولوژی اشاره کنیم.

یکی دیگر از قابلیت های جذاب پرچم داران سامسونگ، مشخصه DeX است که به کاربران اجازه می دهد گوشی خود را به یک نوع کامپیوتر شخصی تبدیل کنند. حالا در نسخه جدید DeX، کاربران می توانند این گوشی را مستقیما به کامپیوتر ویندوزی یا مک متصل کنند و از تمام امکانات آن بهره ببرند. علاوه بر این، به لطف همکاری با مایکروسافت بر سر اپلیکیشن Your Phone، این اپلیکیشن به صورت پیشفرض در گلکسی نوت 10 نصب شده تا کاربران بتوانند به سرعت بین این گوشی و کامیپوتر ویندوزی برای کارهایی مانند انتقال عکس و پاسخگویی به پیامک ها، بین گوشی و کامپیوتر ارتباط برقرار کنند.

با توجه به اینکه این گوشی فاقد جک هدفون است، سامسونگ در جعبه آن یک هدفون مبتنی بر کابل USB-C قرار داده است. علاوه بر این نباید وجود اسپیکرهای استریو در بدنه این گوشی را از قلم بیندازیم. این اسپیکرها و هدفون برای عملکرد بهتر، توسط AKG تنظیم شده اند.

پیش فروش این گوشی از امروز آغاز می شود و در تاریخ 23 آگوست روانه بازار خواهد شد. قیمت گلکسی نوت 10 در آمریکا 949 دلار و در اروپا 949 یورو است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 243

به "سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 10 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 10 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید