شرایط دریافت ویزای کشور ایتالیا ، نکات کاربردی برای اخذ راحت ویزا (تور ایتالیا)

به گزارش مجله سویگل، اگر از علاقه مندان به تاریخ ، فرهنگ و معماری هستید، احتمالا تا کنون به کشور ایتالیا که یکی از کشورهای حوزه شینگن است سفر نموده اید، چرا که این کشور بقایای بجا مانده از امپراتوری بزرگ روم باستان بوده و میراث ارزشمندی نیز از آن دوران در این کشور به یادگار مانده است. با این تفاسیر و با وجود اینکه این کشور در حوزه صنعت و مدرنیته نیز به جایگاه ویژه ای رسیده است، این کشور مکان بسیار مناسبی برای سفر و بازدید و البته جذب توریسم است. احتمالا بسیاری از شما نیز آرزوی سفر به ایتالیا که در جنوب قاره اروپا واقع شده است را دارید. اما باید بدانید که قبل از سفر به ایتالیا زیبا باید ویزای ایتالیا را از سفارت این کشور در تهران ویزا دریافت کنید، چرا که ایتالیا نیز یکی از هم پیمانان معاهده شینگن است. پس به سفارت این کشور در خیابان نوفل لوشاتو رفته و ویزای کشور ایتالیا را دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای کشور ایتالیا ، نکات کاربردی برای اخذ راحت ویزا (تور ایتالیا)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

انواع ویزای کشور ایتالیا

به یاد داشته باشید که تنها در صورتی که تنها مقصد یا مقصد اصلی سفر به ایتالیا شما کشور ایتالیا باشد، می توانید ویزاهای کوتاه مدت ایتالیا دریافت کنید. در غیر این صورت در مبادی مرزی کشورهای عضو پیمان شنگن ممکن است دچار مشکل شده و از ورودتان جلوگیری گردد، چرا که این کشورها اختیار ممانعت از از ورود مسافران را دارند. در مورد مدت ویزای ایتالیا هم باید گفت ویزاهای کوتاه مدت ایتالیا جهت سفر به حوزه شینگن دارای زمان حداکثر 90 روز برای اقامت که در یک بازه زمانی 180 روزه اتفاق بیوفتد و با نام ویزا متحدالشکل کوتاه مدت (ویزای شینگن) صادر می شوند. انواع ویزای ایتالیا را می توان اینگونه دسته بندی کرد:

ویزای توریستی (شینگن): این ویزا مخصوص مسافرانی است که برای گردش و بازدید از جاذبه های ایتالیا قصد اقامت به مدت چند روز تا سه ماه را در کشور ایتالیا داشته و اگر بیش از این مدت قصد اقامت داشته باشند ، باید ویزای دیگری اخذ نمایند.

- ویزای تجاری

-ویزای پزشکی

-ویزای فرهنگی

- ورزشی

-ویزای مقام های رسمی

-ویزای تحصیلی

- تحقیقاتی

-ویزای افرادی که دارای همسر شهروند ایتالیا هستند

-ویزای ترانزیت فرودگاهی-ویزای بچه ها زیر سن قانونی

مراحل دریافت ویزای توریستی ایتالیا

اگر تا به امروز سفر های خارجی داشته اید، به خوبی می دانید که برای درخواست ویزای هر کشوری، در ابتدای امر باید فرم تقاضای ویزا را تکمیل کنید. برای دریافت این فرم نیز می توانید به وب سایت سفارت رفته و آن را رایگان دانلود کنید. حال نوبت به معین وقت ویزای ایتالیا است که برای این کار باید به سیستم معین وقت رفته و از میان روزهایی که ظرفیتشان تکمیل نشده اند، روز مورد نظر خود را بر گزینید. باقی مراحل معین وقت را نیز باید آن گونه که معین شده انجام دهید تا به مسئله ای بر نخورید.

مدارک لازم برای ویزای ایتالیا

1) فرم درخواست ویزا شنگن

2) دو قطعه عکس پرسنلی 4*3 بدون روتوش

3) گذرنامه با دست کم دو برگ سفید که باید حداقل اعتبار سه ماهه از تاریخی که متقاضی قصد ترک حوزه شینگن را دارد، داشته باشد.

4) دعوتنامه تکمیل شده مطابق نمونه موجود در ضمیمه (در صورتی که متقاضی به وسیله یک شهروند ایتالیایی یا خارجی که اقامت قانونی در ایتالیا دارد، دعوت گردد) فرد دعوت نماینده باید نمونه دعوتنامه را بصورت کامل پر نموده و تصویر یکی از مدارک شناسایی ذیل را نیز به آن ضمیمه نماید:

-شهروندان ایتالیایی: گذرنامه یا شناسنامه معتبر

-شهروندان خارجی مقیم ایتالیا: اجازه اقامت با اعتبار حداقل یکماه از تاریخ پایان ویزا درخواستی

5) اصل و تصویر شناسنامه معتبر متقاضی به علاوه ترجمه آن به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (البته احتیاجی به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه ندارد)

6) اصل و تصویر مدارک شغلی متقاضی به علاوه ترجمه آن ها به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (البته احتیاجی به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه ندارد)

الف) مدیران و اعضای هیات مدیره شرکتها:

آخرین روزنامه رسمی (که از تاریخ آن بیش از سه سال نگذشته باشد) حاوی اطلاعات تاسیس و ثبت شرکت مربوطه و نام متقاضی. چنانچه بیش از سه سال از تاریخ روزنامه رسمی گذشته باشد، متقاضی باید یک روزنامه رسمی تازه (با تاریخ زیر سه سال) نیز مبنی بر تغییرات احتمالی انجام پذیرفته در مورد تاسیس شرکت یا یک گواهی از اداره ثبت مبنی بر ادامه فعالیت شرکت علی رغم عدم ثبت تغییرات، ارائه کند.

ب) مشاغل آزاد:

پروانه کسب معتبر صادره از اداره مربوطه در شهر محل اقامت یا کارت بازگانی معتبر.

ج) مشاغل وابسته و کارمندان دولتی:

فهرست پرداختی شش ماهه آخر بیمه شغلی یا کارت پرسنلی صادره به وسیله سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه، یا معرفی نامه ای از سوی شرکت مربوطه مبنی بر تایید رابطه کاری متقاضی با آن شرکت ضمن معین نمودن سمت شغلی وی.

7) اصل و تصویر مدارک مالی، موید امکانات لازم جهت تامین مالی فرد به همراه ترجمه به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (البته احتیاجی به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه ندارد)؛

الف) پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری با مهر و امضای بانک.

ب) کارت اعتباری بین المللی شخصی (از قبیل Visa, Mastercard، American Express) و پرینت حساب مربوطه.

ج) ضمانت نامه بانکی (تحت عنوان Fideiussione bancaria) برای متقاضی که شخص دعوت نماینده نزد یکی از بانکها یا شرکتهای بیمه ای ایتالیایی تهیه می نماید. مبلغ این ضمانت نامه نباید کمتر از مبالغی باشد که در جدول واقع در کنسولگری معین شده است.

د) علاوه بر مدارک یاد شده، چنانچه متقاضی دارای سند ملکی نیز باشد، به وسیله کنسولگری در پرونده لحاظ می گردد.

8) اصل و تصویر بیمه مسافرتی بین المللی که حداقل پوشش آن 30.000 یورو بوده بطوریکه کل دوره اقامت فرد در حوزه شنگن را شامل گردد.

9) اصل و تصویر بلیط هواپیما یا رزرو بلیط.

10) اصل و تصویر رزرو هتل یا هتل ها (در صورت وجود) و برنامه سفر در ایتالیا.

11) تصویر صفحه اول گذرنامه و ویزاهای گذشته (در صورت وجود).

البته این را نیز به یاد داشته باشید که کنسولگری در صورتی که احتیاج به آنالیز بیشتر و بهتر برای صدور ویزای کشور ایتالیا باشد، این اختیار را دارد که مدارک دیگری را نیز از شما در خواست کند.

نکته ها:

اما چند نکته وجود دارد که توصیه می گردد حتما به آنها توجه گردد. اول این که شما فقط می توانید درخواست معین وقت را به کنسولگری ایمیل کنید. در واقع فرد متقاضی باید کلیه مدارک لازم جهت اخذ ویزا را در هنگام ارائه درخواست، به صورت کاغذی به متصدی باجه ارائه دهد. معنی این جمله این است که اگر مدارکی غیر از درخواست معین وقت در هنگام ایمیل کردن آن به ایمیل ضمیمه گردد ،کوشش بی فایده بوده و اصلا آنالیز نخواهد شد. پس لطفا از ضمیمه کردن هرگونه فایل دیگری اجتناب نموده و تنها درخواست معین وقت را بصورت الکترونیکی ایمیل کنید. نکته بعدی هم که در واقع تکمیل نماینده نکته اول است این است که اگر ایمیلتان برای درخواست معین وقت دارای فایل های ضمیمه (به غیر از دعوتنامه شرکت دعوت نماینده) اضافی باشد بدون مطالعه حذف شده و این امر ممکن است دردسر ساز گردد. پس با دانستن و رعایت این چند نکته ساده مسئله ای برای سفر به ایتالیا نخواهید داشت.

هزینه ویزای ایتالیا

اگر بخواهید از هزینه های دریافت ویزای کشور ایتالیا بدانید، باید گفت این هزینه برای افراد بزرگسال مبلغی معادل 60 یورو و برای افراد 6 تا 12 سال 35 یورو به ازای هر نفر است که همه این هزینه ها به سفارت پرداخت می شوند. البته بد نیست بدانید که همسر، والدین و بچه ها شهروندان اتحادیه اروپا هیچ هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. در ضمن این درخواست برای افراد کمتر از 6 سال هزینه ای در بر ندارد.

زمان لازم برای صدور ویزای ایتالیا

در مورد زمان لازم برای صدور ویزای ایتالیا باید بدانید که آنالیز اولیه مدارک ممکن است از سه هفته تا یک ماه زمان ببرد. البته این در صورتی است که پاسخ قطعی سفارت برای سفر به ایتالیا نسبت به درخواست شما زمان زیادی نبرد، چرا که محتمل است این پاسخ چند هفته ای به طول بیانجامد. شما می توانید با در دست داشتن اصل گذرنامه و به صورت حضوری وقت دیدار برای ارائه مدارک بگیرید، چرا که وقت دیدار و انجام مصاحبه از بخش ویزا سفارت ایتالیا برای ارائه مدارک الزامی است.

سفارت ایتالیا

حال لازم دانستیم که نشانی و تلفن سفارت ایتالیا در تهران را نیز در اختیارتان بگذاریم. این سفارت در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68 قرار داشته و تلفن و فکس آن به ترتیب 6-66726955 (021) و 66726961 است. در ضمن وب سایت این سایت نیز برای دریافت فرم های ویزای کشور ایتالیا www.ambteheran.esteri.it می باشد. در ضمن روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 13:00 تا 14:00 و یکشنبه از ساعت 12:00 تا 13:00 می توانید برای تحویل گذرنامه ها مراجعه کنید. سفر خوبی داشته باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2144

به "شرایط دریافت ویزای کشور ایتالیا ، نکات کاربردی برای اخذ راحت ویزا (تور ایتالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت ویزای کشور ایتالیا ، نکات کاربردی برای اخذ راحت ویزا (تور ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید