ملی پوش سنگنوردی بانوان: برای بازیهای آسیایی 6 ماه از خانه دور بودم اما ارزشش را داشت

به گزارش مجله سویگل، عضو هرمزگانی تیم ملی سنگ نوردی در بازیهای آسیایی جاکارتا با بیان اینکه سختی دوری از خانواده و تمرینات خارج از استانم ارزش داشت، افزود: از عملکرد تیم کشورمان راضی هستم و با توجه به اولین حضورمان به طور حتم در دوره های بعدی مدال های بیشتر و ارزشمندتری کسب خواهیم کرد.

ملی پوش سنگنوردی بانوان: برای بازیهای آسیایی 6 ماه از خانه دور بودم اما ارزشش را داشت
کبری لکزایی فر در گفت وگو با خبرنگاران، منطقه خلیج فارس، اضافه نمود: با اینکه اولین دوره حضور سنگنوردان کشورمان در بازیهای آسیایی را تجربه می کردیم اما شاهد عملکرد مناسبی از ملی پوشان بودیم.

وی با اشاره به اینکه در رشته سرعت سنگنوردی ریسک بالایی وجود دارد و محتمل است با در رفتگی پا، نتایج برعکس گردد، توضیح داد: خوشبختانه آقای علیپور توانست مدال طلا کسب کند. در تیمی طلای آقایان و مدال خانم ها حتمی بود اما بدشانسی و استرس سبب در رفتگی شد و به عنوان نفر سوم نتوانستم عقب ماندگی مان را جبران کنم.

عضو هرمزگانی تیم ملی سنگ نوردی در المپیک آسیایی جاکارتا با بیان اینکه سختی دوری از خانواده و تمرینات خارج از استانم ارزش داشت، اضافه نمود: از عملکرد تیم کشورمان راضی هستم و با توجه به اولین حضورمان به طور حتم در دوره های بعدی مدال های بیشتر و ارزشمندتری کسب خواهیم کرد.

لکزایی فر با اشاره به اینکه امیدوارم مسئولان حمایت بیشتری داشته باشند، مطرح نمود: همواره به دلیل کمبود امکانات باید تمریناتم را در خارج از استان پیگیری کنم و اکنون شش ماه است که از خانواده و محل زندگی ام دور بودم و در اردوها به سر می بردم و چندین سال است نمی توانم در بندرعباس تمرین کنم.

وی با بیان اینکه هرمزگان اگر امکانات بیشتری داشت به طور حتم می توانست از ظرفیتی که وجود دارد بهره بیشتری ببرد، اعلام نمود: بنده که خود قهرمان آسیا و کشور هستم قادر به تمرین در استان هرمزگان نیستم چه برسد به کسانی که اکنون در حال رشد و پیشرفت در این رشته ورزشی هستند.

عضو هرمزگانی تیم ملی سنگ نوردی در بازیهای آسیایی جاکارتا با اشاره به اینکه قهرمانان نمی توانند شغلی جز ورزش داشته باشند، اعلام کرد: 16 سال است در این رشته ورزشی فعالیت می کنم و اگر خانواده ام و حمایت هایشان نبود، به صندلی فعلی نمی رسیدم.

به گزارش خبرنگاران، مادر سنگ نورد هرمزگانی که برای استقبال از دخترش آمده بود، در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: دخترم از کودکی به سنگ نوردی علاقه مند داشت و علاوه بر درس با خواهران و برادرانش به سنگ نوردی می پرداخت و تمامی فرزندانم ورزشکار هستند.

فاطمه عسگری با بیان اینکه زمانی که فهمیدم فرزندم راهی المپیک آسیایی می گردد بسیار خوشحال بودم، توضیح داد: دخترم با سختی های فراوانی راهی المپیک آسیایی شد و در غربت و دور از خانواده به تمرین می پرداخت زیرا در بندرعباس امکانات لازم برای کسب آمادگی و انجام تمریناتش مهیا نبود.

وی با اشاره به اینکه شش ماه است دخترم را تنها یک بار دیدم، اظهار کرد: از مسئولین می خواهم وی را کمک و حمایت نمایند تا وی بتواند افتخارآفرین باشد.

عسگری با بیان اینکه گوشی آیفون نداشتم که مانند برخی افراد مسابقات فرزندانشان را تماشا کنم، اضافه نمود: منتظر بودم تلویزیون به جای پخش فوتبال خارجی افتخارآفرینی سنگنوردان ایرانی را نشان دهد و نمی دانم تا چه زمان باید شاهد این تبعیض ها باشیم و چشم انتظار ماندم تا صحنه ای از دخترم در تلویزیون پخش گردد اما هرچه منتظر ماندم خبری نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 14

به "ملی پوش سنگنوردی بانوان: برای بازیهای آسیایی 6 ماه از خانه دور بودم اما ارزشش را داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملی پوش سنگنوردی بانوان: برای بازیهای آسیایی 6 ماه از خانه دور بودم اما ارزشش را داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید