ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟

به گزارش مجله سویگل، معاون گردشگری پس از به روز رسانی مصوبه ستاد ملی کرونا، از لغو محدودیت سفر از کشورهای همسایه به ایران اطلاع داد و گفت: ممنوعیت سفر از 10 کشور به ایران همچنان ادامه دارد.

ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟

ایسنا: با همه گیری سویه تازه اُمیکرون ویروس کرونا، وزارت کشور براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، حدود دو هفته پیش، سفر از 12 کشور بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک را به ایران برای 15 روز ممنوع نموده بود. بعلاوه مرزهای زمینی به روی کشورهای همسایه بسته شده، اما مرزهای هوایی برای ورود و خروج مسافر، به غیر از آن 12 کشور باز مانده بود.

اینک، احمد وحیدی، وزیر کشور از به روزرسانی مصوبات ستاد ملی کرونا اطلاع داده و گفته است: محدودیت از کشورهایی که بیماری در آنجا کنترل شده، برداشته شده است و تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی امکان پذیر شده است، اما گزارش های جلسه امروزِ ستاد کرونا از ارزیابی مرزها نشان داد که رعایت موارد باید بیشتر گردد.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با اشاره به گزارش ها و ارزیابی های مثبت در دو هفته گذشته، به ایسنا گفت که درحال حاضر به غیر از هشت کشور آفریقاییِ زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا، مالاوی، آفریقای جنوبی، اسواتینی، لسوتو و بوتسوانا و دو کشور اروپاییِ فرانسه و انگلیس، ورود مسافر از سایر کشورها و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، بدون مانع اعلام شده است و محدودیتی برای ورود گردشگران به جز آن 12 کشور وجود ندارد.

او بعلاوه با اشاره به پیگیری ها و کوشش های مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از برداشته شدن محدودیت های سفر از کشورهای همسایه به ایران اطلاع داد و اضافه کرد: شرایط سفر از کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت.

شالبافیان تاکید نمود: تردد از مرزهای زمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی نیز امکان پذیر شده است.

ستاد ملی کرونا پیش تر اعلام نموده بود مسافران برای ورود به ایران باید گواهی دو دُز واکسن کووید و گواهی منفی تست PCR را در فاصله 48 تا 72 ساعت مانده به ورود، ارائه دهند.

*معاون گردشگری پس از به روز رسانی مصوبه ستاد ملی کرونا، از لغو محدودیت سفر از کشورهای همسایه به ایران اطلاع داد و گفت: ممنوعیت سفر از 10 کشور به ایران همچنان ادامه دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1921

به "ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت سفر از کدام کشورها به ایران ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید