نخستین بازی مسی در کوپا آمه ریکا

به گزارش مجله سویگل، نخستین تجربه ستاره آرژانتینی در کوپا آمه ریکا در سال 2007 رقم خورد.

نخستین بازی مسی در کوپا آمه ریکا

به گزارش خبرنگاران، 12 سال پیش لیونل مسی نخستین بازی اش را در کوپا آمه ریکا تجربه کرد. بیست هشتم ژوئن 2007، یعنی چهار روز پیش از تولد 20 سالگی اش با پیراهن آلبی سلسته به میدان رفت. او در آن زمان هم یکی از بهترین های جهان فوتبال بود. مهاجم آرژانتینی پیش از آن جام جهانی آلمان را تجربه کرده بود. پس از حذف آلبی سلسته برابر آلمان در مرحله یک چهارم نهایی به شدت از خوسه نستور پکرمن به خاطر بهره نبردن از مسی انتقاد شد.

با این حال آلفیو باسیله در سال 2007 از مسی در کوپا آمه ریکا بهره برد و ستاره آرژانتینی برای نخستین بار در کشور ونزوئلا به میدان رفت. آلبی سلسته با تیم های پاراگوئه، کلمبیا و آمریکا هم گروه بود و در نخستین بازی اش در ورزشگاه خوسه پاچنچو رومرو شهر ماراکایبو باید به مصاف یکی از مهمان های این بازی ها می رفت. مسی در حالی بازی را شروع کرد که پیراهن شماره 18 را بر تن کرده بود. در آن زمان شماره 10 متعلق به خوان رومن ریکلمه بود. ادی جانسن با یک ضربه پنالتی برخلاف انتظار آمریکا را یک بر صفر پیش انداخت. با این حال دو دقیقه بعد هرنان کرسپو گل مساوی را به ثمر رساند.

تا دقیقه 60 بازی با تساوی یک بر یک در جریان بود. در این لحظه مسی با پاس خود باعث شد گل دوم تیم ملی آرژانتین و کرسپو به ثمر برسد. پیش از اینکه مسی تعویض شود و کارلوس توس به جای او به میدان برود پابلو آیمار برای سومین بار دروازه آمریکا را باز کرد. گل چهارم آرژانتین توس ط توس به ثمر رسید تا بازی با نتیجه 4 بر یک به پایان برسد.

آلبی سلسته در دومین بازی 4 بر 2 کلمبیا را شکست داد اما مسی در این بازی هم گلزنی نکرد. او توانست یک پنالتی برای تیمش بگیرد و ضربه را کرسپو به گل تبدیل کرد. با توجه به اینکه صعود آلبی سلسته به دور بعد قطعی شده بود مهاجم شماره 18 این تیم از ابتدا به میدان نرفت. با این حال در نیمه دوم فرصت بازی پیدا کردو تیمش با تک گل خاویر ماسچرانو پیروز شد.

آرژانتین در مرحله بعد باید با پرو روبرو می شد. در این دیدار بود که مسی نخستین گلش را در کوپا آمه ریکا به ثمر رساند. او با همکاری ریکلمه (که دو بار در این بازی گلزنی کرد) توانست یکی از گل های تیمش را در پیروزی 4 بر صفر به ثمر برساند. مسی در دیدار نیمه نهایی نه تنها در پیروزی 3 بر صفر مقابل مکزیک گلزنی کرد بلکه ضربه چیپش بهترین گل تورنمنت انتخاب شد. آرژانتین به فینال صعود کرد و انتظار می رفت این تیم با ستاره جوانش جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما برزیل باتجربه با پیروزی 3 بر صفر در کاراکاس رویای مسی را برباد داد، اتفاقی که هنوز هم یک رویا برای کاپیتان کنونی آلبی سلسته محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 214

به "نخستین بازی مسی در کوپا آمه ریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بازی مسی در کوپا آمه ریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید