هنگام غذا خوردن بر روی زمین بنشینید!

به گزارش مجله سویگل، جایگاه، اختراع نسبتا جدیدی است و از زمانی که فراگیر شد، استفاده از آن بخشی از زندگی روزانه مردم در سراسر دنیا شد. نه تنها در محل کار، بلکه امروزه بیشتر مردم عادت دارند که هنگام خوردن غذا همه دور یک میز ناهارخوری یا حتی روی یک نیمکت بنشینند.

هنگام غذا خوردن بر روی زمین بنشینید!

اما در زمان های گذشته مردم هنگام خوردن غذا بر روی زمین می نشستند. اگرچه دیگر این عمل، مخصوصا در کشور های غربی رایج نیست اما هنوز هم در بعضی فرهنگ ها مردم هنگام غذا خوردن بر روی زمین می نشینند.

این سنت باستانی ریشه در یوگا و آیووردا دارد و دارای بسیاری از مزایای علمی مفید است.

اگر شما راحت نیستید که بر روی زمین بنشینید می توانید با آوردن یک فرش، بالش یا کوسن جایگاه خود را راحت تر کنید.

در ادامه به چند مزیت سلامتی نشستن بر روی زمین هنگام خوردن غذا می پردازیم:

1- فراهم آوردن مزیت های حالت و ژست یوگا

هنگامی که بر روی زمین نشسته اید و در حال غذاخوردن می باشید، در حقیقت نوعی از حالت یوگا را انجام می دهید. این حالت ممکن است حالت سوخ آسانا، سواستیکا سانا، یا سیدهاسانا باشد. بعلاوه این حالت نشستن، ساده و آسان است و شخص احساس راحتی می نماید. تمرین این حالت ها با یک فکر باز، مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

در سوخ آسانا، شما به حالت راحت چهارزانو می نشینید. در این حالت پاهای شما راحت است، ستون فقرات به حالت صاف و مناسبی قرار می گیرد و قفسه سینه رو به جلو می آید. ساق پاهایتان به حالت متقارن است و پاهای شما زیر زانو های متقابل واقع شده است. این یک حالت بسیار پایدار برای بالا تنه مانند شانه ها و گردن است. بعلاوه این حالت باعث آسودگی عضله ها و باز شدن منشا چاکرا می گردد.

2- بهبود گوارش و هضم غذا

غذا خوردن بر روی زمین به حالت چهارزانو، برای سیستم گوارشی مفید است. حالت جلو آوردن سر برای خوردن غذا و برگشستن به حالت اولیه به عضله های شکم یاری می نماید تا اسید های گوارشی را بهتر ترشح نمایند که این عمل برای یک هضم سریع و مناسب، مورد نیاز است. بعلاوه حالت نشسته باعث آرامی فکر می گردد و فشار بر روی قسمت پایینی ستون فقرات وارد می گردد که این کار باعث تسهیل تمدد اعصاب می گردد. بعلاوه فشار های عضلانی و فشار خون بالا را پایین می آورد. تمام این ها با هم باعث هضم مناسب غذا می گردد.

3- افزایش طول عمر

بلند شدن از زمین به طور منظم بدون نیاز به دست باعث افزایش طول عمر می گردد. در تحقیقی در سال 2012 نشان داده شد که بلند شدن از روی زمین بدون هیچ یاریی با افزایش طول عمر در ارتباط است. بر طبق این مطالعه، بلند شدن از روی زمین نیاز به انعطاف پذیری و قدرت بدنی قابل توجهی دارد که این انعطف پذیری و قدرت بدنی برای جلوگیری از حوادث رایج و صدمات مورد نیاز است. اگر بلند شدن از زمین برای شخصی سخت است، 6.5 برابر احتمال مرگ او در 6 سال آینده بالاتر می رود. بازه سنی شرکت نمایندگان این آزمایش بین 51 تا 80 سال بود.

4- بهبود قدرت و انعطاف پذیری بدن

نشستن بر روی زمین به حالت چهارزانو بدن شما را قوی تر و انعطاف پذیر تر می نماید. این حالت نشستن باعث کشش ران ها، زانو و مچ پا می گردد. بعلاوه باعث انعطاف پذیری ستون فقرات، شانه ها و سینه ها می گردد که شما را از بسیاری از مسائل و بیماری های خاص دور نگه می دارد. این قدرت و انعطاف پذیری به شما در صاف راه رفتن بدون خم شدن پشت و بعلاوه برداشتن اشیا سنگین بدون آسیب به کمر، یاری می نماید.

5- به ژست و حالت درست بدن یاری می نماید

حالت درست بدن باعث می گردد تا فشار بیش از حد بر روی بعضی عضله و مفاصل خاص به خصوص کمر و گردن، برداشته گردد. اگر شما برای غذا خوردن به طور چهارزانو بر روی زمین بنشینید، به طور اتوماتیک حالت بدن خود را درست نموده اید. هنگامی که شما به حالت سوخ آسانا بر روی زمین می نشینید، به طور اتوماتیک کمر خود را صاف می کنید، که باعث صاف شدن ستون فقرات و عقب رفتن شانه ها می گردد. این حالت به شما یاری می نماید تا از تمام درد های مربوط به کمر و گردن که بر اثر حالت و ژست نادرست بدن اتفاق می افتد، جلوگیری گردد.

6- گردش خون را بهبود می بخشد

چهارزانو نشستن بر روی زمین بعلاوه برای سیستم گردش خون شما مفید است. وقتی که به طور چهارزانو بر روی زمین می نشینید، خون به طور راحت تر از قلب به دیگر قسمت های بدن پمپاژ می گردد در صورتی که این کار در حالت نشسته بر روی جایگاه به خوبی انجام نمی گردد.

بعلاوه نشستن بر روی زمین باعث می گردد که فشار کمتری به قلب وارد گردد. این کار سلامتی قلب شما را به همراه دارد. گردش مناسب خون در بدن به ما اطمینان می دهد که مواد مغذی ضروری به تمام ارگان های بدن می رسد و باعث عملکرد بهتر آنها می گردد.

به افرادی که دچار مسائل گردش خون هستند، به شدت پیشنهاد می گردد که هنگام خوردن غذا بر روی زمین بنشینند.

7- به کاهش وزن یاری می نماید

نشسته غذا خوردن، تاثیرات آرام بخشی بر روی فکر و جسم می گذارد. یک جسم آرام قادر است که بر روی غذایی که می خورید تمرکز کند که به نوبه خود باعث جلوگیری از پرخوری می گردد. در این حالت سیگنال به صورت بهتر و موثر تر از معده به مغز می رسد و مغز دستور می دهد که معده پر شده است. بعلاوه افراد در این حالت آرام تر غذا می خورند. این کار به معده و مغز شما زمان کافی برای تشخیص سیر شدن را می دهد.

کلمات کلیدی:

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2071

به "هنگام غذا خوردن بر روی زمین بنشینید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "هنگام غذا خوردن بر روی زمین بنشینید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام غذا خوردن بر روی زمین بنشینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید