گروه دکوران: نحوۀ چیدمان میز و مبلمان اداری

به گزارش مجله سویگل، برای شرکت ها و ادارات خرید میز و مبلمان اداری تنها قدم اول محسوب می گردد. یک مسئله مهم دیگر نحوه چیدمان میز و مبلمان اداری در محل کار است که چطور به شکل اصولی و صحیح انجام گردد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که با چیدمان صحیح راندمان کاری در محیط اداری نیز افزایش می یابد. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم و روش های مختلفی را که می توان با یاری آنها از فضای موجود حداکثر بهره را برد مورد آنالیز قرار دهیم. اگر شما نیز قصد بهبود دکوراسیون محل کار خود را دارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید!

گروه دکوران: نحوۀ چیدمان میز و مبلمان اداری

ایجاد فضای خصوصی با چیدمان میز و مبلمان اداری

ساده ترین راه برای چیدمان میز و جایگاه اداری این است که کل فضای موجود در محل کار را برای کارمندان تفکیک نموده و هرکدام از آنها را در محیطی خصوصی مستقر کنیم. شما با سفارش پارتیشن اداری می توانید دفترهایی در میزان های کوچک و بزرگ تشکیل بدهید که حریم هر یک از کارمندان را تعیین می نماید. این روش چیدمان مبلمان اداری یک مزیت بزرگ دارد و آن این است که یاری می نماید هرکدام از کارمندان با تمرکز کامل وظایف خود را انجام دهند و هیچ عامل حواس پرتی برای آنها ایجاد نگردد. اما در کنار آن باید به یک نکته دیگر هم توجه داشته باشید. اگر این شیوه طراحی را انتخاب کنید تعامل و همکاری میان کارمندان شما نیز تا حد زیادی دچار محدودیت می گردد. بعلاوه عیب دیگر این شیوه طراحی این است که به علت استفاده بیش از حد از پارتیشن ها بهره وری از فضا کم خواهد شد.

چیدمان میز و مبلمان اداری با طراحی پلان باز

این دقیقاً نقطه مقابل طراحی خصوصی است. در این حالت پارتیشن ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. و بعلاوه میز و جایگاه های اداری به شکلی کنار هم مستقر می شوند که فضای موجود به طور اشتراکی به وسیله تمام کارمندان قابل استفاده باشد. مزیت بزرگ این روش طراحی، انعطاف پذیری بالای آن است. در این حالت شما قادر هستید که دکوراسیون دفتر کارتان را هر زمان که بخواهید تغییر بدهید و چیدمان مبلمان اداری را به شکل دیگری دربیاورید. کسب وکارهایی که در آنها تعامل میان کارمندان زیاد است و اغلب کارها به صورت گروهی انجام می شوند بیشترین سازگاری را با این پلان دارند. برای برگزاری جلسات در این فضاها معمولاً یک اتاق دیگر، که از بخش اصلی جداست، به عنوان اتاق کنفرانس انتخاب می گردد. بهره وری از فضا در این حالت طراحی بسیار بالاست.

طراحی داخلی اداری به شکل سنتی

معمول ترین روش برای طراحی داخلی شرکت ها و ادارات شکل سنتی آن است. در این روش فضا به چند دفتر کار، اتاق کنفرانس و یک سالن انتظار تقسیم می گردد. به این ترتیب مشتریان در اولین برخورد با سالن انتظاری آراسته و مرتب روبه رو می شوند که در آن منشی ها پشت میز پیشخوان مستقر شده و آماده هستند تا افراد را برای رسیدن به بخش های مورد نظر هدایت نمایند. پارتیشن ها در این نوع طراحی به برترین شکل جهت جداسازی فضا و عایق سازی محیط نصب شده اند و همه چیز حالتی مطلوب و ایده آل دارد.

طراحی اتاقکی یا جعبه ای

این حالت بیشتر برای وقتی مناسب است که شما قصد دارید طراحی باز را به کار ببرید. اما در عین حال برای نظم و ترتیب بخشیدن به امور در پی جداسازی فضا نیز هستید. در این شرایط چیدمان اتاقکی یا جعبه ای راه حل مناسبی برای شما خواهد بود. اصطلاح جعبه ای را از آن جهت برای این حالت به کار می برند چون حریم هر یک از کارمندان با یاری دیوایدرهایی که در سه طرف میز کار گروهی تعبیه شده از دیگران جدا می گردد. به این ترتیب تمرکز افراد نیز بیشتر شده و هر یک از کارمندان بدون آنکه برای ارتباط با سایرین مانعی داشته باشد قادر است وظایف محوله را انجام دهد.

روش دیگری که با آن می گردد چیدمان اتاقکی را پیاده سازی کرد این است که از پارتیشن های اداری کم ارتفاع بهره ببرید. هدف از ساخت پارتیشن های کم ارتفاع این بوده که نور طبیعی در محیط بیشتر گردد و بعلاوه ارتباط بین اعضای تیم نیز راحت تر باشد.

حالت ترکیبی

اگر هیچ کدام از روش های چیدمان میز و جایگاه اداری که تا اینجا گفته شد، آن چیزی نبوده که شما در پی آن هستید توصیه می کنیم حالت طراحی ترکیبی یا Hybrid را امتحان کنید. این شیوۀ طراحی همان طور که از اسمش پیداست تمام حالت های دیگر را با هم ترکیب و به نوعی مزایای همه شیوه های طراحی را در کنار هم یکجا جمع نموده است. با به کارگیری طراحی هیبریدی شما یک دکوراسیون منحصربه فرد و متمایز خواهید داشت که منطبق با اهداف کسب وکار شماست. بعلاوه باید بدانید که طراحی ترکیبی به نسبت سایر مواردی که ذکر شد جدیدتر بوده و از این بابت مطمئن هستید که تا مدت ها از مد نمی افتد.

گروه مبلمان اداری دکوران فراوری نماینده انواع پارتیشن و میزهای اداری با تنوع بالای محصولات و سابقه طولانی در این عرصه به شما در زمینه تجهیز و دکوراسیون دفتر کارتان یاری می نماید. طراحان و مشاوران ما راهنمای شما در این جهت هستند. از صفحۀ محصولات اداری ما تماشا کنید و سؤالات خودتان را با بخش فروش و بازرگانی ما در میان بگذارید!

منبع: فوت و فن
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2076

به "گروه دکوران: نحوۀ چیدمان میز و مبلمان اداری" امتیاز دهید

2 کاربر به "گروه دکوران: نحوۀ چیدمان میز و مبلمان اداری" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه دکوران: نحوۀ چیدمان میز و مبلمان اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید