5 گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می توانند دوباره عرضه شوند

به گزارش مجله سویگل، مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: موتورولا با عرضه نخستین گوشی تاشو خود سروصدای زیادی راه انداخته و این گجت مورد توجه گسترده ای قرار گرفته است. همانطور که احتمالا خبر دارید، این گوشی مبتنی بر نمایشگر تاشو روی هم رفته شباهت زیادی به گوشی قدیمی موتورولا ریزر دارد که حدود 15 سال قبل جذاب ترین گجت موجود محسوب می شد.

5 گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می توانند دوباره عرضه شوند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

اگر سن و سال شما به اندازه ای باشد که قبل از سال 2007 را به خاطر داشته باشید، احتمالا می دانید که در آن دوران شرکت های سازنده ایده های عجیب و غریبی را در خصوص گوشی ها عملی می کردند. در این مطلب به 5 مورد گوشی قدیمی جذاب (یا صرفا عجیب) می پردازیم که مانند موتورولا ریزر می توانند به روزرسانی شوند.

در نهایت هم باید بگوییم این مطلب بیشتر برای یادآوری گوشی های قدیمی عجیب نوشته شده است و بهتر است پیشنهاد های ما را جدی نگیرید.

T-Mobile Sidekick

در سال 2002، گجت Sidekick یکی از جذاب ترین گوشی ها محسوب می شد. قبل از ظهور نمایشگر های لمسی، گوشی های مبتنی بر کیبورد کامل از مزیت قابل توجهی نسبت به دیگر گوشی های مرسوم بهره می بردند. در آن دوران ارسال پیغامک روزبه روز هواداران بیشتری پیدا می کرد و با چنین کیبوردی، کاربران می توانستند به سرعت پیغام های موردنظر خود را تایپ نمایند.

T-Mobile در سال 2011 مدل 4 G این گوشی قدیمی را عرضه کرد، اما در هر صورت در 8 سال گذشته گوشی ها تحولات زیادی را پشت سر گذاشته اند. نسل جدید این گوشی می تواند مبتنی بر نمایشگر بزرگ تر و بهتر باشد و البته کنار آن باید کیبورد فیزیکی کامل هم تعبیه گردد. اگرچه تقریبا تمام کاربران به کیبورد های لمسی عادت نموده اند، ولی کیبورد های فیزیکی همچنان هوادارانی دارند. آیا ما چنین گوشی هوشمندی را خریداری خواهیم کرد؟ به احتمال زیاد نه. ولی در هر صورت با بهره گیری از حس نوستالژی کاربران می توانند به عنوان یک محصول عمدتا تبلیغاتی سروصدایی راه بیندازد.

ال جی شکلات

در دورانی که ال جی شکلات روانه بازار شد، گوشی های کشویی هواداران زیادی داشتند و در این میان، این گوشی ال جی توانست نظر کاربران زیادی را جلب کند. در پایین نمایشگر این گوشی یک بخش مدور قرار داشت که به کاربران اجازه می داد بدون باز کردن کیبورد، با فشردن جهات مختلف کار های گوناگونی را انجام دهند.

ضمناً این گوشی قادر به پخش فایل های موسیقی با فرمت WMA و MP3 بود. ال جی برای نسل های بعدی این گوشی از مکانیزم تاشو و حتی در پایان از نمایشگر لمسی استفاده کرد. اما در نهایت مدل 2006 این گوشی قدیمی طراحی جذاب و ساده ای دارد که با اعمال بعضی تغییرات می تواند بار دیگر روانه بازار گردد.

نوکیا N-Gage

در بین چند مورد گوشی قدیمی این فهرست، نوکیا N-Gage با طراحی بسیار عجیب و غریب و مشکلاتی که داشت، احتمالا کمترین شایستگی را برای بازطراحی و عرضه دوباره دارد. این گوشی روی هم رفته گجت بسیار بدی بود که می خواست به طور همزمان هم گوشی باشد و هم بتواند به عنوان کنسول بازی دستی انجام وظیفه کند که در هر دو وظیفه هم عملکرد خیلی بدی داشت.

اما در هر صورت، با توجه به محبوبیت بازی های موبایل، ارائه یک گوشی دارای ویژگی های کنسول بازی دستی مطمئنا بدترین ایده تمام دوران نیست. در همین زمینه باید به طرز در دست دریافت نسل اول این گوشی برای صحبت کردن اشاره کنیم که در همان زمان تا حد زیادی به سخره گرفته شد و نوکیا در مدل N-Gage QD این مشکل را رفع کرد. در مدل مدرن این گوشی، نوکیا نباید مشکل مربوطه را رفع کند تا عجیب وغریب بودن این گوشی کاملا حفظ گردد.

موتورولا Pebl

از آنجایی که موتورولا گوشی قدیمی ریزر را بار دیگر زنده نموده، این شرکت می تواند به بعضی از دیگر گوشی های قدیمی خود توجه نشان بدهد. در این میان، گوشی Pebl به نظر کاندیدای خوبی برای این کار محسوب می گردد.

اگرچه در همان سال 2005 هم جذاب ترین گوشی تاشو نبود، اما از میان قابلیت های جذاب آن می توانیم به امکان بهره گیری از فرامین صوتی محدود و طراحی مینیمال اشاره کنیم. اگر موتورولا نسل جدید آن را عرضه کند، احتمالا برای حداقل 20 دقیقه می تواند توجه کاربران را جلب کند.

آیفون های مربوط به پیش از سال 2016

با وجود اینکه بسیاری از کاربران فکر می نمایند آیفون سن و سال چندانی ندارد، ولی باید بگوییم که 12 سال از عرضه آیفون می گذرد. در روزگاری که ظاهرا شرکت ها به عرضه دوباره گجت های نوستالژیک توجه نشان می دهند، اپل با اعمال بعضی تغییرات بر این مدل های قدیمی می تواند بار دیگر آن ها را به بازار عرضه کند.

اپل هم به حدی هوادار پروپاقرص دارد که احتمالا تعداد قابل توجهی از آن ها حاضر هستند نسل جدید این گوشی های نوستالژیک را خریداری نمایند و شاید هم این شرکت راضی گردد جک هدفون را برای این گوشی ها نگه دارد.

منبع: Mashable

منبع: برترین ها
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 584

به "5 گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می توانند دوباره عرضه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گوشی عجیب که مانند موتورولا ریزر می توانند دوباره عرضه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید