6 نکته نهفته در مایع لباسشویی!

به گزارش مجله سویگل، تا همین چند سال پیش چیزی غیر از پودر لباسشویی برای شستن لباس ها وجود نداشت تا اینکه مایع لباسشویی وارد بازار شد.

6 نکته نهفته در مایع لباسشویی!

خیلی ها هنوز هم به همان پودرهای لباسشویی وفادار هستند ولی هر چیزی را بهر کاری ساختند. به همین علت بهتر است با تفاوت های پودر و مایع لباسشویی بیشتر آشنا شویم:

1- مایع لباسشویی به علت ساختارغیرپودری، موقع استفاده غبار ایجاد نمی کند. به همین علت کسانی که ریه حساسی دارند یا دچار آلرژی های تنفسی هستند و موقع میزان گیری و استفاده از پودرها دچار مشکل می شوند می توانند با خیال راحت از آن استفاده نمایند. بنابراین اگر آلرژی دارید یا ریه شما حساس است، مایع لباسشویی برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

2- برای از بین بردن لکه های روغن و چربی معمولی مایع لباسشویی بهتر است چون می تواند راحت تر به بافت پارچه نفوذ کند ولی برای پاک کردن لکه های چربی مقاوم و سرسخت مثل لکه لوازم آرایش یا روغن غلیظ، پودر لباسشویی بهتر جواب می دهد.

3- مایع لباسشویی به علت حلالیت بیشتر حتی اگر بیش ازحد در ماشین لباسشویی ریخته باشید، در مرحله آبکشی خارج می گردد و اثری از آن روی لباس ها نمی ماند.

4- وقتی قصد دارید از برنامه های شستشوی سریع ماشین لباسشویی (مثلاً شستشوی 30 دقیقه ای) بهره ببرید، بهتر است سراغ مایع لباسشویی بروید، چون زودتر از پودر در آب حل می گردد.

5- برای شستشوی لباس ها در آب سرد بهتر است یا از مایع لباسشویی بهره ببرید یا از پودرهایی که قابل حل در آب سرد هستند.

6- وقتی روی برچسب راهنمای لباستان نوشته شده: قابل شستشو در ماشین لباسشویی، هم می توانید از پودر لباسشویی بهره ببرید و هم از مایع لباسشویی ولی به طورکلی برای لباس هایی که جنس لطیف تر و حساس تری دارند مایع توصیه می گردد و برای لباس هایی که چرک تر هستند، پودر مناسب است.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1848

به "6 نکته نهفته در مایع لباسشویی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته نهفته در مایع لباسشویی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید