9 هتل مدرن مجهز به آخرین فناوری روز

به گزارش مجله سویگل، اقامت در یک هتل مدرن قرن بیست و یکمی، صرفا مسافرت و دور بودن از خانه نیست بلکه به معنای دسترسی به یک جهانی مجازی است که به لطف قابلیت های حیرت انگیز ارتباطی، به معنای واقعی امکان کنترل همه چیز را برای مهمانان فراهم می نماید. با وجود چنین مکان هایی، باور اینکه در آینده نزدیک هتل ها کاملا دیجیتال باشند و توسط ربات اداره شوند، چندان مشکل نیست. برای معرفی مدرن ترین هتل های جهان مجهز به آخرین فناوری های روز، با خبرنگاران همراه باشید.

9 هتل مدرن مجهز به آخرین فناوری روز

امروزه با یاری امکانات ارتباط تجاری مثل کیوسک های خرید مجازی بلیت یا رزرو هتل، امضای دیجیتال و حسگرهای الکترونیکی، بیشتر مواقع احتیاج به حضور فیزیکی نیست و بسته به محل اقامت هر کاری را می توان از راه دور و به صورت مجازی انجام داد. همراه شدن فناوری های مدرن با ویژگی های یک هتل لوکس، نتیجه ای حیرت انگیز و بسیار جذاب در پی دارد.

هتل هن-نا (Henn-na) ژاپن

همان طوری که انتظار می رود، اولین هتل رباتیک در ژاپن تأسیس شده است. ربات های استفاده شده در این هتل مدرن خوش ظاهر نیستند ولی در انجام کارهایی مثل پذیرش مهمان ها، حمل اثاثیه و حتی شوخی و خوش وبش با مهمان ها بسیار کارآمد و حرفه ای عمل می نمایند. انرژی هتل مدرن هن-نا به یاری پنل های خورشیدی تأمین می گردد و درب الکترونیکی اتاق ها مجهز به فناوری تشخیص چهره است.

هتل ویرجین (Virgin)، شیکاگو

مالک این هتل؛ سر ریچارد برنسون، هتل خود را برای برقراری ارتباط و تعامل با انواع گجتهای هوشمند تجهیز نموده است. این ارتباط به یاری یک اپلیکیشن مبتکرانه به نام لوسی (Lucy) برقرار می گردد که کارهای مثل رزرو اتاق، تصفیه حساب، خدمات اتاق را به خوبی انجام می دهد. لوسی حتی درجه حرارت اتاق ها را نیز تنظیم می نماید و از آن می توان به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون نیز استفاده کرد. البته ویژگی شاخص این هتل که در مسافرت های کاری استفاده زیادی دارد، سرویس خودروهای برقی تسلا مجهز به وای فای قدرتمند است.

هتل 1000، سیاتل

در این هتل تابلوی (مزاحم نشوید) دیگر کاربردی ندارد. درب اتاق های این هتل مجهز به سیستم هشدار الکترونیکی هستند و به یاری حسگرهای حرارتی، اشغال بودن اتاق را تشخیص می دهند. هرکدام از اتاق های این هتل با یک IP ثابت به شبکه متصل است و مهمانان می توانند به یاری اینترنت ویژگی های اتاق مثل دما، نقاشی های دیواری و موسیقی را بر اساس سلیقه خود شخصی سازی نمایند. اگر این هتل مدرن یک سالن گلف مجازی با 50 جهت متفاوت و مجهز به حس گرهای فروسرخ برای طبیعی تر شدن فضای بازی نداشت، شاید مهمان ها در تمام طول اقامت اتاق خود را ترک نمی کردند.

هتل یوتل (YOTEL)، نیویورک

این هتل مدرن به جدیدترین فناوری های سال 2015 مجهز شده است. پذیرش در این هتل به صورت مجازی انجام می گردد. دیوارهای آن قابلیت پخش موسیقی دارند. تختخواب های هتل مکانیزه هستند که در صورت احتیاج به فضای بیشتر به صورت اتوماتیک جمع می شوند. جذاب ترین ویژگی این هتل یک بازوی روباتیک 5 متری به نام یوبوت (Yobot) است که وسایل باارزش و قیمتی مهمانان را بسته بندی نموده و به صندوق امانات هتل منتقل می نماید.

هتل الافت کوپرتینو (Aloft Cupertino)، کالیفرنیا

منطقه ی سیلیکون ولی (Silicon Valley) در کالیفرنیا، پایگاه پیشتازان جهانی دیجیتال است و استفاده از آخرین فناوری ها در هتل های آن تعجب آور نیست، ولی هتل مدرن الافت کوپرتینو پا را از این فراتر گذاشته و اولین روبات سرپیشخدمت جهان به نام باتلر (Botlr) را به خدمت گرفته است. باتلر که یونیفرمی مخصوص از جنس وینیل به تن دارد، اقلام درخواستی مهمانان از پذیرش هتل را به اتاق آن ها تحویل می دهد و به عنوان انعام فقط کامنت تویتر قبول می نماید.

هتل دلتا (Delta)، کانادا

مدرن ترین شعبه هتل های زنجیره ای دلتا در کانادا با همکاری سامسونگ اتاق های خود را به اتاق هوشمند تبدیل نموده است. مهمان های این هتل مدرن می توانند به یاری گجت های خود به اتاق ها یا میزهای هوشمند متصل شده و به منوی رستوران، فیلم، پخش زنده تلویزیونی و سایر خدمات هتل دسترسی پیدا نمایند.

هتل ریتز کارلتون (Ritz Carlton)

این هتل بین المللی با شعبه هایی در بیشتر شهرهای عظیم مثل مسکو و بوستون، نوعی سرویس خدماتی ارائه می نماید که تکنولوژی باتلر (Technology Butler) نامیده می گردد. اگر در این هتل مدرن مسئله ای با لپ تاپ یا گجت هوشمند خود داشتید احتیاجی به تلف کردن وقت برای پیدا کردن تعمیرکار ندارید. کافی ست با پذیرش هتل تماس بگیرید. کارکنان فنی هتل انواع خدمات سخت افزاری و نرم افزاری ارائه می نمایند.

هتل پنینسولا (Peninsula)، ژاپن

اگر می خواهید در طول تعطیلات خانوادگی، بچه ها را برای مدت طولانی ساکت و سرگرم کنید، آن ها را به یک ماجراجوی واقعیت مجازی بفرستید. در هتل پنینسولا، علاقه شدید ژاپنی ها به فناوری و انیمیشن در قالب ساخت یک ماجراجویی واقعیت مجازی با تم بازی Pokémon برای مهمانان خردسال تجلی پیدا نموده است. در این ماجراجویی بچه ها به یاری یک توپ Poké Ball و یک کلاه Pikachu به گشت وگذار مجازی در هتل می پردازند و اسرار مخفی در گوشه و کنار آن را کشف می نمایند. در همین حین والدین می توانند در آرمش و سکوت از امکانات هتل لذت ببرند.

هتل NH مادرید اسپانیا

مجموعه هتل های بین المللی NH خدمات مفیدی برای مسافرت های کاری ارائه می نمایند؛ ازجمله کنفرانس مجازی به یاری هولوگرام سه بعدی و امکان ارائه مجازی پیشنهادهای تجاری در شعبه های مختلف هتل. با استفاده از این خدمات همه شرکت نماینده ها و اشیاء مورداستفاده در کنفرانس به صورت سه بعدی در یک محل حاضر می شوند که نمونه آن در کنفرانس مطبوعاتی فیلم چاپی (Chappie) در هتل NH مادرید مورداستفاده نهاده شد. منبع : Road Warrior Voicesمنبع: کجارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 847

به "9 هتل مدرن مجهز به آخرین فناوری روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 هتل مدرن مجهز به آخرین فناوری روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید