آشنایی با فرصت های گردشگری سرزمین طلای سرخ در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

به گزارش مجله سویگل، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از آمادگی برای شرکت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با شعار خراسان جنوبی برای همه با آغوشی باز و تاریخی پر رمز و راز اطلاع داد.

آشنایی با فرصت های گردشگری سرزمین طلای سرخ در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 13 بهمن 97 در این باره گفت: جلسات هماهنگی با مسئولان و فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی استان برای حضور هدفمند در بزرگترین رویداد بین المللی گردشگری کشور در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

او اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از 23 تا 26 بهمن ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می گردد و براساس تصمیمات گرفته شده در شورای سیاست گذاری نمایشگاه، امسال تمام ظرفیت های وابسته به صنایع گردشگری استان ها در قالب یک غرفه متمرکز متعلق به همان استان نمایش داده می گردد.

او اضافه نمود: حضور در این نمایشگاه با توجه به اینکه در ایام خاتمهی سال برگزار می گردد فرصت بسیار مناسبی برای معرفی نقاط قوت و فرصت های شغلی گردشگری تاریخ و فرهنگ و میراث فرهنگی گرانبهای این بخش از سرزمین اسلامی مان خواهد بود و زمینه ساز حضور گردشگران نوروزی در خراسان جنوبی خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان با 300 متر مربع فضا در سالن 44-2 که در اختیار خواهد داشت به اولویت استان در نمایشگاه، اشاره نمود و گفت: توانمندی ها و خدمات تأسیسات و موسسات گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان از اولویت های محتوایی غرفه استان در نمایشگاه است و بخش خصوصی همانند گذشته با این اداره کل همسو و همراه خواهد بود.

رمضانی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی قطب فراوری زعفران کشور و دنیا می باشد تدابیری اندیشیده شده است تا مزرعه زعفران به صورت نمادین در پاویون خراسان جنوبی احداث و کلیه مراحل کاشت داشت برداشت و فرآوری این محصول گرانبها به معرض نمایش گذاشته گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی تاکید بر گردشگری دیجیتال و بهره مندی از آن را یکی از اولویت های مهم استان در این نمایشگاه مطرح نمود و گفت: در این راستا سامانه رزواسیون آنلاین تاسیسات گردشگری تبلیغات و اطلاع رسانی اماکن و جاذبه های گردشگری استان در نمایشگاه گردشگری و با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد.

رمضانی اضافه نمود: ورکشاپهای صنایع دستی اصیل خراسان جنوبی نیز بخش دیگری از فضای نمایشگاهی خراسان جنوبی را به خود اختصاص خواهد داد و در آن هنرمندان خوش ذوق استان با کار زنده فراوریات صنایع دستی بومی استان را به نمایش خواهند گذاشت.

این مقام مسئول توضیح داد: معرفی ظرفیت های گردشگری سلامت، طبیعی و مذهبی، صنایع دستی، سوغات، مجتمع های تفریحی- توریستی، بسته های سرمایه گذاری، نمایش آداب و رسوم اقوام عشایر، اجرای موسیقی سنتی، معرفی آثار ثبت دنیای از دیگر محور های غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران است.

او در خاتمه از همه دوستداران فرهنگ زیبایی تاریخ و طبیعت دعوت کرد با حضور در نمایشگاه گردشگری تهران و بازدید از پاویون خراسان جنوبی، دیار کویر های رویایی و سرزمین طلای سرخ را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود در تعطیلات نوروز 98 انتخاب کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 130

به "آشنایی با فرصت های گردشگری سرزمین طلای سرخ در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرصت های گردشگری سرزمین طلای سرخ در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید