احتمال افزایش آمار فوتی های کرونا در ایران

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران : آمارهای کرونایی روزهای اخیر حکایت از سیاه تر شدن شرایط این بیماری در ایران دارد.

احتمال افزایش آمار فوتی های کرونا در ایران

به گزارش خبرنگاران، وزارت بهداشت و درمان روزانه آمارهایی را در مورد بیماری کرونا در ایران منتشر می نماید. این آمارها در روزهای اخیر فرایندی افزایشی را به ثبت رسانده و رکوردهای متفاوتی را در شاخه های مختلف کرونایی رقم زده است.

برهمین اساس در آمارهای کرونایی روز جاری سه رکورد به ثبت رسید که مهمترین آن به افزایش بیماران بدحال و رشد فوتی های روزانه اشاره دارد.

فروکش کردن رکوردهای ابتلای روزانه در ایران

یکی از مهمترین بخش های آمارهای کرونا که بیانگر شدت شرایط قرمز این بیماری است به تعداد مبتلایان در هر روز باز می گردد. با وجود اینکه این رقم در دو روز گذشته از مرز 20 هزار نفر کمتر شده بود اما شرایط کرونا هنوز از شرایط تمام روزهای سال قبل خطرناکتر است.

درهمین خصوص تعداد مبتلایان روزانه کرونا در روز جاری با 5.1 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به 19 هزار و 165 نفر رسید.

در روزهای سپری شده از امسال مشاهده می گردد 17 روز آمار ابتلا بالاتر از روزی 20 هزار نفر به ثبت رسیده که اکنون دو روز است از این میزان پایین تر آمده است.

نکته مهم این است که خیز موج ابتلا همیشه با چند روز تاخیر در آمارهای دیگر این بیماری نمود پیدا می نماید.

دراین میان متغیر نگران کننده ای که با آغاز سال جدید همیشه فرایندی افزایشی را ثبت می نموده است تعداد بیماران بدحال کرونایی است.

رکورد آماربیماران بدحال کرونایی در ایران

در روز 5 اردیبهشت ماه امسال 5 هزار و 206 نفر در بیمارستانها بستری بوده و در شرایط وخیم این بیماری به سر می برند. فرایند روزانه این متغیر نشان از موج دیگری دارد که در این روزها در این متغیر در حال اوج گیری است.

آنالیز های آماری حاکی از آن است که میزان بیمارانی که حالشان وخیم است. در این روز به رکورد 4 ماهه خود رسیده و همچنان در حال رکوردزنی است. فرایند روزانه بیماران بدحال کرونایی در ایران نشان از رشدی 1 درصدی در این روزها داشته است.

نکته مهمتر آنکه رکورد بیماران بدحال کرونایی ایران در روزهای انتهایی آذر ماه به ثبت رسیده بود که اکنون تنها 12.6 درصد کمتر از آن است. در صورتی که این فرایند در تعداد بیماران بدحال ادامه پیدا کند در کمتر از 10 روز دیگر شرایط این متغیر به سخت ترین موقعیت خود در کل تقویم کرونایی ایران خواهد رسید ونیازمند توجه بیشتر کادر درمان به این شاخه خواهد بود.

اما مهمترین رکورد آماری در روز جاری در بخش فوتی های روزانه به ثبت رسید.

رکورد فوتی های روزانه کرونا در ایران

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در روز جاری به 453 نفر رسیده ونسبت به رقم ثبت شده در روز قبل 21.4 درصد افزایش پیدا کرد تا رکورد سیاه ترین روز کرونایی ایران در 4 ماه گذشته اینگونه به ثبت برسد.

فرایند فوتی ها در روزهای اخیر نشان از جهت نوسانی این متغیر در ایران داشته است. با وجود این کم و زیادشدن ها در آمار سیاه کرونا اما همیشه در روزهای اخیر تعداد فوتی ها بالاتر از حد 300 نفر به ثبت رسیده است.

بنابر آمار اعلام شده در این بخش مشاهده می گردد که سمت سیاه کرونا در ایران در این روزها پیشتازتر از بخش های دیگر بوده است.= چه آنکه شرایط مرگ ومیر به نسبت دیگر متغیرهای این بیماری در شرایط خطرناکتری واقع شده است.

افزایش احتمال مرگ ومیر کرونایی در ایران

اگر مجموع شمار بهبودیافتگان و فوتی های کرونایی در ایران را از کل مبتلایان کسر کنیم در هر روز به رقمی می رسیم که معادل با تمام بیماران تحت درمان روزانه خواهد بود.

این متغیر در روزهای اخیر فرایندی کاملا صعودی داشته و در روز جاری به 448 هزار و 721 نفر رسیده است.

تقسیم تعداد فوتی ها در هر روز به متغیر بیماران تحت درمان بیانگر تغییرات نسبت مرگ و میر در روز های اخیر بوده است. فرایند آماری از این شاخص نشان میدهد در روز های اخیر احتمال مرگ و میر در مبتلایان به بیماری به صورت روزانه در حال افزایش است. این شاخص در روزهای پایانی آذر ماه در اوج خود قرار داشته و در حد 0.18 درصد قرار داشته که اکنون به 0.10 درصد رسیده است. این شاخص در روزهای پایانی زمستان 99 به حداقل خود رسیده که 0.03 درصد بوده است.

فرایند آماری هم بیانگر فرایند صعودی این متغیر در روزهای اخیر بوده که خطر این بیماری را در روزهای بعد بیش از پیش می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1572

به "احتمال افزایش آمار فوتی های کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش آمار فوتی های کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید