از حواشی گلکسی S22 تا پایان سفر جیمز وب؛ بهترین های علم و تکنولوژی

به گزارش مجله سویگل، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از حواشی گلکسی S22 تا پایان سفر جیمز وب؛ بهترین های علم و تکنولوژی

سفر تلسکوپ فضایی جیمز وب به مدار نهایی خود با پیروزیت خاتمه یافت

چند روز پیش با استقرار دقیق تلسکوپ فضایی جیمز وب در مدار نهایی خود، مدار هاله نقطه لاگرانژی 2، آخرین گام سفر یک ماهه این ابزار پیچیده و قدرتمند علمی هم با پیروزیت انجام شد تا برای رمزگشایی از اسرار کیهان آماده باشد. اکنون سفر تلسکوپ جیمز وب خاتمه یافته و این رصدخانه فضایی، گام مهم دیگری را با پیروزیت پشت سر گذاشته است. وب پس از یک ماه سفر چالش برانگیز، با آخرین مرحله روشن شدن موتورهای پیشران طبق برنامه ریزی، مدار نهایی دقیق خود را تنظیم کرد، مداری که با عنوان مدار هاله یا پیرامونی نقطه لاگرانژی 2 شناخته می شود.

تازهترین تصاویر فاش شده از سری گلکسی S22 سامسونگ را ببینید

درباره گوشی های پرچم دار سری گلکسی S22 سامسونگ می توان گفت که دیگر هیچ اطلاعات بحث نشده ای وجود ندارد و اخبار و شایعه ها به همه جزئیات این گوشی های هوشمند غول فناوری پرداخته اند. به تازگی ایوان بلاس، افشاگر معروف و باسابقه حوزه فناوری تصاویری از سری تازه S22 منتشر کرده که اطلاعاتی دقیق تر از طراحی این گوشی ها به ما می دهد. این افشاگر معتبر با انتشار تصاویر تازهی از این گوشی ها، ما را با محصول نهایی که قرار است در تاریخ 20 بهمن ماه از آن رونمایی شود آشنا کرده است. این رندر ها شامل همه اعضای خانواده گلکسی S22 سامسونگ می شود.

گلکسی S22 اولترا؛ هر آنچه از مهم ترین پرچم دار تازه سامسونگ می دانیم

اگرچه باید کار گوشی های سری نوت را تمام شده در نظر بگیریم، ولی سامسونگ ویژگی اصلی این گوشی ها را کنار نگذاشته است. به همین علت بخشی از ایده های مربوط به طراحی این گوشی ها و البته جایگاه مربوط به قلم S Pen به گلکسی S22 اولترا راه پیدا کرده است. روی هم رفته S22 اولترا می تواند نیازهای انواع و اقسام کاربران را برطرف کند و به همین علت یک پرچم دار تمام عیار اندرویدی محسوب می شود. در ادامه به تمام مشخصات فاش شده از این گوشی می پردازیم.

15 بازی موبایل مبارزه ای برتر برای اندروید و iOS

بازی های مبارزه ای روی سیستم عامل موبایل به اندازه ای که در پلتفرم های دیگر پیروز هستند نتوانسته اند محبوبیت پیدا کنند. هرچند طی سال های اخیر یک سری عناوین معروف رونمایی و منتشر شده اند و از آن زمان تا به امروز هم بازی های نسبتا جذابی برای موبایل در دسترس قرار گرفته اند. اما با این حال هنوز هم یک سری بازی هستند که قطعا می توانند نظر مثبت شما را جلب کنند. در این مطلب به معرفی 15 بازی معروف مبارزه ای برای اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

واتساپ چند قابلیت تازه برای کاربران iOS عرضه کرد

واتساپ برای iOS به تازگی به نسخه 22.2.75 آپدیت شده است. با این آپدیت، بسیاری از ویژگی هایی که طی چند ماه اخیر به صورت آزمایشی برای کاربران نسخه بتا تست می شدند، اکنون در نسخه عمومی برنامه در اختیار عموم کاربران قرار گرفته اند. یکی از مهم ترین ویژگی های این آپدیت امکان توقف و از سرگیری ضبط پیام های صوتی است. این قابلیت که از ماه اکتبر در حال آزمایش بوده، اکنون در دسترس همه کاربران واقع شده است.

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

با ظهور فناوری بلاک چین، بستری برای نوآوری های تازه مانند انواع NFT هم مهیا شده و واژه ای که این روزها خیلی زیاد می شنویم متاورس است که حتی غول های فناوری را به سمت خود کشانده است. در این مقاله می خواهیم نحوه خرید یک قطعه زمین در متاورس را به شما مخاطبان دیجی کالا مگ آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی اپلیکیشن Motionleap؛ به عکس هایتان جان ببخشید

اپلیکیشن Motionleap، از طریق جادوی انیمیشن به تصاویر جان می بخشد و تصاویر متحرکی می سازد که همه را شگفت زده می کند. با استفاده از این برنامه می توانید یک یا چند عنصر محیطی عکس های خود را متحرک کنید و توجهات را به قسمت هایی از عکس خود که قصد جان بخشیدن به آن ها را دارید جلب کنید. اپلیکیشن Motionleap این امکان را به شما می دهد تا به راحتی هر چه تمام تر و تنها در چند لحظه، با ابزار های دقیق و انیمیشن های قدرتمند، عکس های خود را زنده کنید.

عملکرد برندهای مختلف در انتشار اندروید 12 چگونه بوده است؟

تقریبا 4 ماه از انتشار نسخه متن باز اندروید 12 می گذرد و طی این مدت تعدادی از گوشی های پرچم دار پیروز به دریافت تازهترین نسخه اندروید شده اند. با این حال، برخلاف سال های گذشته شرکت های مختلف در این زمینه عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداده اند و همچنان شمار زیادی از گوشی های مهم این آپدیت را دریافت نکرده اند. در ضمنًً تعداد زیادی از برندها زمان بندی مشخصی برای انتشار آپدیت اندروید 12 ارائه نداده اند و بعضی گوشی ها بعد از دریافت این آپدیت چندین مرتبه با مسائل زیادی روبه رو شده اند.

بررسی اسپیکر بلوتوثی JBL مدل Partybox On-The-Go؛ فراتر از انتظار

همه اسپیکرهای بلوتوثی کوچک نیستند. بعضی اسپیکرها مثل اسپیکر بلوتوثی JBL مدل Partybox On-The-Go برای افرادی طراحی شده اند که عاشق گوش دادن موسیقی با صدای بلند و بیس قوی در فضای آزاد هستند. این اسپیکر بلوتوثی هم ضد آب است و هم ضد ضربه، و ابعاد بسیار بزرگی دارد. به طوری که وزن آن به 7.5 کیلوگرم می رسد. JBL برای این اسپیکر غول پیکر یک باتری 25000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که با بیشترین صدا می تواند به مدت 6 ساعت بی وقفه برایتان موسیقی پخش کند. هر چند بهتر است برای چنین وسیله ای، از اتصال مستقیم به برق شهری استفاده کنید. در این ویدیو به این محصول با کیفیت JBL پرداخته ایم.

جعبه گشایی و بررسی گوشی نوکیا C30؛ خوش قیمت با باتری عالی

اگر مهم ترین مؤلفه در خرید یک گوشی برایتان داشتن یک باتری خوب است، احتمالا گوشی میان رده اقتصادی نوکیا C30 بتواند نظرتان را به سوی خودش جلب کند. نوکیا در این گوشی از یک باتری لیتیوم-پلیمری 6000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده، که به راحتی 2 روز و در صورت استفاده معمولی تا 3 روز هم شما را همراهی می کند. البته نوکیا برای تبدیل شارژدهی به برگ برنده این گوشی، کیفیت نمایشگر را فدا کرده و از یک پنل IPS معمولی استفاده کرده که خیلی در برابر گوشی های همرده اش حرفی برای گفتن ندارد.

برای دسترسی به تازهترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی خبرنگاران مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1949

به "از حواشی گلکسی S22 تا پایان سفر جیمز وب؛ بهترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از حواشی گلکسی S22 تا پایان سفر جیمز وب؛ بهترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید