اضافه شدن 8هزار تخت اقامتی به استان فارس تا خاتمه دولت دوازدهم

به گزارش مجله سویگل، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سازمان جهانی گردشگری، ایران را به سبب داشتن ظرفیت های بی نظیر گردشگری و تاریخی و آداب و فرهنگی غنی، جزو 10 کشور برتر گردشگری جهان معرفی نموده است.

اضافه شدن 8هزار تخت اقامتی به استان فارس تا خاتمه دولت دوازدهم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، دکتر علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در شورای اداری شهرستان جهرم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: بیش یک میلیارد و 200میلیون گردشگر در سراسر جهان وجود دارد که آماری نجومی است. صنعت گردشگری سومین اقتصاد جهان است که روند رو به رشدی دارد و با هوشمند سازی که برای مشاغل انجام می گردد امکان غیر فعال شدن بعضی کسب و کارها وجود دارد.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی گفت: هرجا که گردشگران در آن حضور دارند پویایی و نشاط اجتماعی است و کمتر بخشی پیدا می گردد که هم در بخش فرهنگی و هم در بخش مالی نقش آفرینی کند.

مونسان اضافه نمود: گردشگری در دولت های یازدهم و دوازدهم جزو بخش های مهم و مورد تاکید ویژه دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری بوده است، به همین دلیل طی این سال ها اتفاقات خوبی در گردشگری کشور افتاده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 7 میلیون و 800هزار گردشگر ورودی به کشور داشته ایم که نسبت به سال قبل از آن با تعداد 4 میلیون و 700هزار نفر، رشدی 52 درصدی داشته ایم و این رشد در شرایط تحریم های ظالمانه و از دست دادن پروازهای مستقیم و حضور نیروهای بیگانه در منطقه و ایجاد ناامنی به دست آمده است.

مونسان افزود: خوشبختانه با اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تبیین بازارهای جدید در این حوزه این رشد حفظ و در سه ماهه اول سال 98 نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 40 درصد رشد ورود گردشگر به کشور را داشته ایم که بسیار برای آینده گردشگری کشور امیدوار کننده است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: با همه مسائل، بخش مالی خصوصی ما با حضور سرمایه گذاران فعال است و هم اکنون حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری غیر دولتی ما رقم قابل توجه 200 هزار میلیارد تومان در کل کشور است.

دکتر مونسان توضیح داد: در سال 97 سازمان میراث فرهنگی توانست بیش از 200هزار شغل ایجاد کند که عدد بسیار خوبی است و در دوسال دولت دوازدهم 4200 موافقت اصولی صادر کردیم که نشان از اقبال سرمایه گذاران در بخش گردشگری است.

گردشگری در کنار نفت

او اعلام کرد: با ظرفیت های مطرح ایران، گردشگری به عنوان یک اقتصاد مهم در آینده ای نه چندان دور در کنار اقتصاد نفتی قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: در حوزه میراث فرهنگی نیز هم اکنون در مجموع کل کشور، 2هزار پروژه مرمتی و حفاظتی در دست اجرا داریم و مسلما نگهداری و مرمت 34هزار اثر ثبت ملی و 24 اثر ثبت شده جهانی بدون مشارکت های غیر دولتی سخت خواهد بود.

مونسان در بخش دیگر با بیان اقدامات در بخش صنایع دستی گفت: در سال 97 ، 281 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم و یک بخش زیادی از صادرات به صورت چمدانی بوده که رقم آن حدود 400 میلیون دلار است که در مجموع بیش از 600 میلیون دلار حجم صادرات صنایع دستی کشور در سال گذشته است و این بخش به خوبی توانسته در داخل کشور بازار خودش را پیدا نموده و صنایع دستی به خانه های ایرانیان بازگردد و حتی در بسیاری از پرژه های مدرن ساختمانی برای زیبا سازی و دکوراتیو کردن آنها از صنایع دستی استفاده می گردد.

اضافه شدن 8هزار تخت اقامتی به استان فارس

دکتر مونسان در بخش دیگر سخنان خود به سرمایه گذاری 1970 میلیارد تومانی در بخش گردشگری و اضافه شدن 8 هزار تخت به مجموع تخت های استان فارس تا سرانجام دولت دوازدهم اشاره و گفت: این حجم از سرمایه گذاری نشان از آن است که قطب گردشگری کشور، رتبه خود را همچنان حفظ نموده است.

سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه جهرم با طبیعت بی نظیر و مردمان خوب و بناهای تاریخی ظرفیت بالای گردشگری در کنار باغداری و کشاورزی را دارد ، توضیح داد: گردشگری کشاورزی امروز در جهان شاخه ای بسیار مهم به شمار می آید و هواداران خودش را در ایران و خارج دارد. بوم گردی ها نیز رونق خوبی پیدا کردند و مسلما با یاری مدیر کل میراث فرهنگی فارس فرماندار و نماینده مجلس می تواند در شهرستان توسعه بیشتری پیدا کند.

دکتر مونسان اظهار داشت: در صورت مشارکت محلی و استانداری فارس، میراث فرهنگی آماده مشارکت 50درصدی به منظور راه اندازی موزه جهرم در امسال است.

او درخصوص مرمت غار سنگ شکنان نیز اضافه نمود: با وجود تر ک های سقف غار و احتیاج به مرمت ، قول تامین اعتبار 500میلیون تومانی مرمت آن را می دهم و با مشارکت 500میلیون تومانی استانداری، مجموعا یک میلیارد تومان برای مرمت امسال سقف غار در نظر گرفته می گردد.

مونسان در سرانجام خبر از تخصیص اعتبار یک میلیارد تومانی میراث فرهنگی و مشارکت یک میلیارد تومانی استانداری برای مرمت بازار تاریخی داد و ابراز امیدواری کرد که شهرستان جهرم هم به زودی در صدر شهرهای گردشگری ایران قرار بگیرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 312

به "اضافه شدن 8هزار تخت اقامتی به استان فارس تا خاتمه دولت دوازدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 8هزار تخت اقامتی به استان فارس تا خاتمه دولت دوازدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید