تور استرالیا ارزان: برترین زمان سفر به گلدکست؛ ساحل طلایی استان کوئینزلند استرالیا

به گزارش مجله سویگل، گلدکست، شهری زیبا و ساحلی در کشور استرالیا است که با فصول متضاد با کشورهای نیمکره جنوبی، مقصدی مجذوب کننده به شمار می آید. برای برنامه ریزی برترین زمان سفر به این شهر در این مقاله با ما بخوانید.

تور استرالیا ارزان: برترین زمان سفر به گلدکست؛ ساحل طلایی استان کوئینزلند استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

گلدکست واقع در گوشه جنوب شرقی استان کوئینزلند، با میزبانی از نیم میلیون نفر جمعیت و 57 کیلومتر خط ساحلی فوق العاده، شهری جوان و رو به پیشرفت در کشور استرالیا است.

اقلیم نیمه گرمسیری و مرطوب با تابستان هایی مرطوب و داغ و زمستان هایی گرم بر گلدکست حاکم است. این شهر بارش های قابل توجهی را در تابستان تجربه می نماید که اغلب به طوفان و بارش های سنگین باران منجر می گردد. باران به حدی در چند هفته تابستانی شدید است که ساکنین به آن، نام بلوز تابستانی را داده اند. فصل زمستان نیز با آب و هوایی معتدل و نسبتا گرم، میزبان بارش کمی در طول سال است.

در حقیقت، آب و هوای دلپذیر زمستانی، گلد کست و سواحل آفتابی اش در شمال بریزبن در دنیا به معروفیت رسانده است. محدوده دمای 0.6 تا 40.5 درجه سانتی گراد، کمترین و بیشترین دمایی است که تا به امروز در گلد کست به ثبت رسیده است؛ اگرچه کمتر پیش می آید که دما در تابستان از 35 درجه سانتی گراد بالاتر و یا از 5 درجه سانتی گراد در زمستان پایین تر برود. برترین زمان سفر به گلدکست در مجموع، فصل زمستان (فصل تابستان در ایران) است.

گلدکست به غیر از سواحل زیبا، با وجود جنگل های بارانی پهناور و نیمه گرمسیری با چشم اندازی نفسگیر در موقعیتی استراتژیک در لبه منطقه آسیا اقیانوسیه و دسترسی به دو فرودگاه بین المللی، مقصدی فوق العاده برای تجارت، سرمایه گذاری، مطالعه، ورزش، توریستی و حتی زندگی به شمار می آید.

گلدکست با میزبانی از 12 میلیون توریست در طول سال، پر از جاذبه های توریستی است. این شهر به عنوان یکی از مقاصد توریستی پیشروی استرالیا، ترکیب سرزنده ای از خرید، مکان های اقامتی خارق العاده، پارک های موضوعی، رستوران ها، تفریح ها و رویدادهای متنوع در کنار جاذبه های طبیعی را به شما پیشنهاد می نماید.

از دیدنی های گلدکست بخصوص بهشت موج سواران، پارک دنیا فیلم برادران وارنر، پارک موضوعی اینفینیتی اترکشن و پناهگاه حیات وحش کورومبین به هیچ وجه غافل نشوید.

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس آب و هوا، نهم آوریل تا 18 نوامبر (20 فروردین تا 27 آبان) است.

دمای میانگین در گلدکست در زمان های مختلف سال تا حدودی متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم تابستانی، در بیشتر سال دلپذیر است. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال احتمال دارد. گلدکست در میان دیگر مقاصد توریستی دنیای، از نظر آب و هوا، نمره 55 از 100 را دارا است.

اگر در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه ژانویه، فوریه و مارس به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اواخر ژانویه و اوایل فوریه (اواسط تا اواخر بهمن) با دمای میانگین 30 درجه سانتی گراد و حداقل دمای 21.8 درجه سانتی گراد در شب ها است. به یاد داشته باشید که فصول در استرالیا مخالف فصول در کشور ما هستند. بنابراین فصل زمستان در گلدکست، همزمان با فصل تابستان در ایران است.

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می نمایند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس بارش باران یا برف

اگر در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از 25.4 میلیمتر در ماه گفته می گردد) یعنی آگوست، جولای و سپتامبر به گلدکست بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد) است.

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس رطوبت و وزش باد

گلدکست دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی 57.3 درصد، ماه آگوست و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی 69 درصد، فوریه است.

وزش باد در گلدکست، معمولا میانه است. پربادترین ماه های سال، ژانویه و سپس فوریه و مارس هستند. باد ماه ژانویه با سرعت 22.7 کیلومتر بر ساعت، یک باد میانه به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در گلدکست در اواسط ماه فوریه، 35.6 کیلومتر بر ساعت است که یک باد تازه به شمار می آید.

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس جمعیت توریستان

شلوغ ترین ماه های توریستی گلدکست، جولای و سپس آگوست و سپتامبر هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر میزان خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه توریستی گلدکست، می است؛ زمانی که با مقرون به صرفه ترین قیمت هتل ها روبه رو می شوید.

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل پاییز، منجر به آب و هوایی گرم می گردد. دمای میانگین در این فصل در محدوده 22.6 تا 29 درجه سانتی گراد است و هرچه که به زمستان نزدیک تر می شویم، هوا سردتر می گردد. بارش باران با میانه 7 تا 8 روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری گلدکست است، بنابراین قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل زمستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

ماه های میانی سال در فصل زمستان، میزبان آب و هوایی سرد و معتدل هستند. این ماه ها با 3 تا 6 روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می نمایند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل داغ توریستی از نظر حضور توریستان در گلدکست هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل بهار: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

دمای میانگین در فصل بهار در محدوده 23.2 تا 28.1 درجه سانتی گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد نمود. حدودا در هر ماه به صورت میانگین 4 تا 6 روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. فصل بهار دومین زمان شلوغ توریستی گلدکست است.

فصل تابستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

هوا در فصل تابستان با دمای میانگین 27.9 تا 30 درجه سانتی گراد در گلدکست فوق العاده است. به صورت میانگین 8 تا 10 روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل تابستان، نیز از فصول خلوت توریستی گلدکست است.

برترین زمان سفر به گلدکست بر اساس فستیوال ها و رویدادها

کارناوال جادویی استار گلدکست میلیونز (THE STAR GOLD COAST MAGIC MILLIONS CARNIVAL)

کارناوال جادویی استار گلدکست میلیونز، یک جشن یک هفته ای در ماه ژانویه است که هر سال با شکوه تمام در گلدکست برگزار می گردد.

فستیوال هنری سند سافاری (SAND SAFARI ARTS FESTIVAL)

فستیوال هنری سند سافاری هر سال در ماه فوریه در بهشت موج سواران در گلدکست برگزار می گردد. این رویداد رایگان میزبان مجسمه سازانی از استرالیا و سراسر دنیا است که با ساخت مجسمه هایی از شن و ماسه، سواحل این شهر را بسیار دیدنی و زیبا می نمایند. مجسمه هایی با مقدار های واقعی با ده ها تن ماسه، 20 روز برای نمایش عمومی در اختیار هستند.

گرند پریکس سوپر اویلر گلدکست (GOLD COAST SUPERFOILER GRAND PRIX)

گرند پریکس سوپر اویلر گلدکست، یک مسابقه بی المللی قایقرانی در گلدکست است که هر سال در ماه فوریه در سه شاخه داخلی و سه شاخه بین المللی برگزار می گردد. این قایقرانان در هشت ماشین شبیه به قایق که بر روی آب با سرعت 80 کیلومتر عملا پرواز می نمایند، با یکدیگر به رقابت می پردازند.

گلدکست؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه25.118.3
فوریه24.718.5
مارس2415.2
آوریل21.616.8
می18.910.4
ژوئن16.79.4
جولای15.85.3
آگوست176.6
سپتامبر19.15.1
اکتبر20.78.9
نوامبر22.79.7
دسامبر23.816

چه زمانی به گلدکست برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگین
ژانویه21.629.3
فوریه21.329.1
مارس20.528.3
آوریل17.426.4
می14.623.9
ژوئن12.421.5
جولای1121.2
آگوست11.722.6
سپتامبر14.224.4
اکتبر16.325.9
نوامبر19.127.2
دسامبر20.328.3
منبع: کجارو / australia.com / destinationgoldcoast.com / goldcoast.qld.gov.au / championtraveler.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1950

به "تور استرالیا ارزان: برترین زمان سفر به گلدکست؛ ساحل طلایی استان کوئینزلند استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: برترین زمان سفر به گلدکست؛ ساحل طلایی استان کوئینزلند استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید