ترم تابستان فقط برای دانشجویان سال آخر برگزار می شود ، آخرین خبر از زمان اعلام نتایج کنکور های سراسری

به گزارش مجله سویگل، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

ترم تابستان فقط برای دانشجویان سال آخر برگزار می شود ، آخرین خبر از زمان اعلام نتایج کنکور های سراسری

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

بازشناسى موسسات آموزشى معتبر با مراجعه به وبسایت وزارت علوم امکان پذیر شد

فرزانه شمیرانی، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم درخصوص چگونگى بازشناسى موسسات آموزشى معتبر از غیرمعتبر گفت: یکی از راه های تشخیص، مراجعه به سایت وزارت علوم که در بخش دانشگاه ها و پژوهشگاه ها منوی موسسات آموزش عالی آزاد، اسامی تمامی موسسات دارای مجوز درج شده و راه اندازی آن بازخورد خوبی نیز داشته است.

ثبت نام پذیرش بدون آزمون دوره دکتری دانشگاه امیرکبیر از اول تیر ماه شروع می گردد

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقای کیفی دوره های دکتری و حمایت از استعداد های درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم و آیین نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال 1400-1399 بدون آزمون پذیرش می کند.

تخصیص بودجه 212 میلیارد تومانی جهت بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و زیر بنایی

ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: تربیت تکنسین و کارشناس حرفه ای با افزایش اشتغال مولد و پایدار سبب درون زایی اقتصاد کشور می گردد لذا در راستای اجرای بند ب ماده 65 برنامه ششم توسعه کشور برای نخستین بار با ردیف اعتبار مستقل مبلغ 212 میلیارد تومان جهت بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه تخصیص یافت.

شرایط پذیرش در دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی اعلام شد

مرکز سنجش اموزش پزشکی، شرایط عمومی و تخصصی و نحوه ثبت نام در آزمون دوره پذیرش در دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی را گفت. ثبت نام آزمون، ارسال مدارک و دریافت کد رهگیری از 1 تا 8 تیر ماه 99 فقط به صورت اینترنتی از طریق سایت این مرکز صورت می گیرد.

تعیین زمان اعلام نتایج کنکور های سراسری زود است

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تمام تلاش سازمان سنجش آموزش کشور بر آن است که نتایج کنکور ها را در کوتاهترین زمان اعلام کند و طبق پیش بینی ها نهایتا تمامی نتایج تا مهرماه 99 منتشر خواهد شد. نتایج به گونه ای اعلام می شوند که دانشگاه ها برای شروع سال تحصیلی جدیدالورود ها مسئله ای نداشته باشند و در این خصوص معاونت آموزشی وزارت علوم بتواند برنامه ریزی مناسبی کند.

امکان لغو امتحانات حضوری در صورت درخواست ستاد ملی کرونا وجود دارد

آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره امکان لغو امتحانات حضوری در تمام دانشگاه ها به دلیل افزایش آمار کرونا گفت: این امکان در صورت درخواست ستاد کرونا وجود دارد.

توضیحات سخنگوی دانشگاه آزاد درباره ثبت تقاضای گذراندن امتحانات در نزدیکترین واحد به محل سکونت

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات برگزاری امتحانات سرانجام ترم نیمسال دوم که طی چهار هفته از 24 خرداد تا 19 تیر برگزار می گردد، گفت: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تردد دانشجویان و عدم استفاده از خوابگاه، مقرر شده تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد بدون نیاز به مراجعه به واحد محل تحصیل برای امتحان سرانجام ترم نیمسال جاری، در واحد محل سکونت خود امتحان دهند. از این رو متقاضیان باید به سامانه امن این دانشگاه مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وزارت علوم زمان آموزش نظامی اعضای هیئت علمی را گفت

رئیس مرکز نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه ای به روسای دانشگاه ها، جزئیات گذراندن دوره آموزش نظامی اعضای هیئت علمی مشمول قانون نحوه تامین هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور در سال 99-1398 را گفت.

مهلت ارائه مدارک برای شرکت در دوره ارشد دانشگاه فنی از 26 خرداد شروع می گردد

متقاضیان جذب دوره کارشناسی ارشد فراخوان بهمن ماه سال 98 دانشگاه فنی و حرفه ای، اطلاعات و سوابق حرفه ای خود را باید از 26 خردادماه حضوری به سازمان مرکزی این دانشگاه ارائه کنند.

ترم تابستان تنها مختص سال آخری ها

محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر آموزش عالی گفت: دانشجویان نگران سئوالات امتحانات نباشند چرا که استادان دشواری سئوالات را بر اساس شرایط فعلی تنظیم کرده اند و چنین نیست که انتظارات فرا واقعیت از دانشجویان داشته باشیم. دانشجویان به طور معمول نمی توانند ترم تابستانی داشته باشند مگر این که در سال آخر تحصیل خود قرار بگیرند و درخواست آن ها نیز به تصویب دانشگاه برسد.

پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از 21 خردادماه به سایت محل پذیرش خود مراجعه کنند

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای از اعلام نتایج نهایی هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور ویژه پزشکان متخصص دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1398 خبر داد که در پی آن پزشکان متخصصی که کارنامه قبولی برایشان صادر شده است، باید از فردا، چهارشنبه 21 خردادماه از طریق مراجعه به سایت دانشگاه یا دانشکده موردنظر، اطلاعات مربوط به ادامه فرایند استخدامی را کسب کنند.

آزمون های EPT و مهارت های زبان عربی دانشگاه آزاد 22 خرداد برگزار می گردد

طبق هماهنگی بعمل آمده با وزارت بهداشت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، آزمون های زبان انگلیسی EPT و مهارت های زبان عربی دانشگاه آزاد 22 خرداد ماه در 19 حوزه امتحانی برگزار می گردد.

حذف نیم سال پژوهشی در دانشگاه تربیت مدرس مجاز شد

با توجه به شرایط خاص ادامه فعالیت های پژوهشی در نیم سال دوم سال تحصیلی 99-1398 بنا بر احتمال مخاطره ابتلا به ویروس کرونا، تمامی دانشجویانی که با رعایت شرایط زیر در حال تکمیل پروژه سرانجام نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری قرار دارند، می توانند صرفا تا سرانجام خرداد ماه 1399 با تکمیل فرم درخواست، نسبت به حذف نیمسال پژوهشی اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1024

به "ترم تابستان فقط برای دانشجویان سال آخر برگزار می شود ، آخرین خبر از زمان اعلام نتایج کنکور های سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترم تابستان فقط برای دانشجویان سال آخر برگزار می شود ، آخرین خبر از زمان اعلام نتایج کنکور های سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید