تغییر نامحسوس در اسم وزارت میراث فرهنگی ، تکلیف لوگویی که به امیرخانی سفارش دادند چه می شود؟

به گزارش مجله سویگل، تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه با تغییر در ترکیب سه حوزه زیرمجموعه این وزارتخانه همراه شده است و قرار است نام این وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد.

تغییر نامحسوس در اسم وزارت میراث فرهنگی ، تکلیف لوگویی که به امیرخانی سفارش دادند چه می شود؟

خبرنگاران: تغییر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه با تغییر در اسم این سازمان همراه شده است. حالا این وزارت به ترتیب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. اتفاقی شعاری در تغییر این نام وجود دارد که پیش از این نیز حسن روحانی رئیس جمهوری خواستار آن شده بود ؛ توجه به گردشگری.

تغییر سازمان به وزارتخانه یادآور اتفاق دیگری است. تنها دو وزارتخانه در چهارچوب روابط دولتی دارای لوگوی اختصاصی هستند ؛ اطلاعات و دفاع. مدتی پیش با وجود برقرار بودن جریان تغییر وضعیت این سازمان به وزارتخانه، مدیران سازمان میراث فرهنگی با خلاقیت مدیر کاخ نیاوران بازنویسی لوگوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به امیرخانی خطاط معروف کشور سفارش دادند و قرار بود اصل این لوگو در کاخ نیاوران نگه داری شود.

حال با توجه به رویه مرسوم وزارتخانه ها وزارت میراث فرهنگی باید از لوگوی ثابت دولتی استفاده کند و تا این لحظه نیز بی تدبیری دستگاه های اطلاع رسانی این نهاد باعث شده که در تمام نمایشگاه ها و برنامه های جاری این نهاد، از لوگوی سابق سازمان میراث فرهنگی استفاده شود. با این وجود تعیین نیست لوگوی سفارش داده شده به خطاط بنام ایرانی که همان زمان نیز انتقاداتی به آن وارد بود، چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و آیا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند لوگویی اختصاصی داشته باشد.

لوگوی نخست این سازمان که نامش محدود به سازمان میراث فرهنگی کشور بود را محمد احصایی خوشنویس و نقاش سرشناس طراحی کرده بود. احصایی همچنین لوگوهای معروف دیگری مانند فرهنگسرای نیاوران و کتاب اول را نیز طراحی کرده است. پس از اضافه شدن گردشگری و صنایع دستی به این سازمان، لوگوی این سازمان دچار تغییر شد تا دو کلمه صنایع دستی و گردشگری نیز در آن قرار گیرد. هر چند به طور دقیق تعیین نیست که این لوگو توسط محمد احصایی طراحی شده یا خیر.

منبع: چمدان
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 343

به "تغییر نامحسوس در اسم وزارت میراث فرهنگی ، تکلیف لوگویی که به امیرخانی سفارش دادند چه می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر نامحسوس در اسم وزارت میراث فرهنگی ، تکلیف لوگویی که به امیرخانی سفارش دادند چه می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید