تلفات کرونا در اروپا به بیش از یک میلیون نفر رسید

به گزارش مجله سویگل، آمارهای یک خبرگزاری غربی نشان می دهد اروپا به نخستین منطقه دنیا تبدیل شده است که تلفات ویروس کرونا در آن به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

تلفات کرونا در اروپا به بیش از یک میلیون نفر رسید

با ما سفر کنید و با تور سفر اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمارهای رویترز حاکی است تلفات ویروس کرونا در اروپا تا روز آدینه به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، اروپا در حالی به نخستین منطقه دنیا تبدیل شده است که تلفات ویروس کرونا در آن به بیش از یک میلیون نفر رسیده که نگرانی ها درباره گسترش موج سوم این ویروس موجب شده تا کوشش ها برای واکسیناسیون در کشورهای مختلف اروپایی تشدید گردد.

این گزارش اضافه نمود: از شروع شیوع ویروس کرونا در اروپا تا به امروز بیش از 37221978 نفر مبتلا و 1000062 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

اروپا که شامل 51 کشور است، 35.5 درصد کل فوتی ها و 30.5 درصد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا را شامل شده است.

اروپا تا به امروز 12 دوز واکسن به ازای هر 100 نفر تزریق نموده است، این در حالی است که این رقم در آمریکا به 34 دوز برای هر 100 نفر رسیده است.

اورسولا فون درلین رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی، شرایط کنونی را وخیم و نگران کننده ارزیابی کرد و گفت: ما شاهد ظهور موج سوم بحران شیوع ویروس کرونا در بعضی کشورهای اروپایی هستیم و می دانیم که باید فرایند واکسیناسیون را تسریع کنیم.

روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا تهدید نموده است که صادرات واکسن کرونا به بریتانیا را به خاطر کمبود واکسن مورد احتیاج برای شهفرایندانش، متوقف خواهد نمود.

شیوع ویروس کرونا در بعضی کشورهای اروپایی بار دیگر فرایند صعودی گرفته است.

چالش های مربوط به توزیع واکسن کرونا و شیوع گونه های جدید ویروس که قدرت و سرعت شیوع بیشتری دارد، دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه را مجبور کرد تا شیوه و روش خود برای مقابله با ویروس کرونا را تغییر دهد.

ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه پنجشنبه تدابیر محدودکننده و سختگیرانه جدیدی را به مدت یک ماه در پاریس و بخش هایی از شمال این کشور وضع نموده تا با شیوع ویروس کرونا و موج سوم این بحران مقابله کند.

ماکرون اواخر ژانویه توصیه های بعضی مقام های دولتی و مشاوران و کارشناسان بهداشت و درمان برای قفل کردن کشور را نادیده گرفت و وعده داد تا دومین اقتصاد عظیم منطقه یورو را تا آنجا که بتواند، باز کند و از قرنطینه خارج نماید.

تغییر روش دولت فرانسه برای مقابله با ویروس کرونا در حالی است که بعضی کشورهای اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1509

به "تلفات کرونا در اروپا به بیش از یک میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات کرونا در اروپا به بیش از یک میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید