توافق واشنگتن-ورشو بر سر مکان استقرار نیروهای آمریکا درخاک لهستان

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک روز پس از لغو سفر رئیس جمهور آمریکا به لهستان، وزیر دفاع این کشور اروپایی اعلام نمود که مقامات واشنگتن و ورشو در خصوص شش مکانی که قرار است محل استقرار نیروهای جدید آمریکا در خاک لهستان باشند، به توافق رسیده اند.

توافق واشنگتن-ورشو بر سر مکان استقرار نیروهای آمریکا درخاک لهستان

وزیر دفاع لهستان در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: ما در خصوص شش مکان به توافق رسیده ایم و در خصوص مکان هفتم نیز مصاحبه کردیم.

گفتنی است که در ماه ژوئن، لهستان به منظور مقابله با قدرت فزاینده روسیه توافقی برای افزایش حضور نظامی آمریکا در خاک خود امضا کرد. طبق این توافق، شمار نیروهای آمریکایی غیردائم در لهستان یکهزار نفر افزایش خواهد یافت. گفتنی است که در حال حاضر به طور متوسط حدود 4500 نیروی آمریکایی به طور چرخشی در خاک لهستان مستقر هستند.

ذکر این نکته ضروری است که لهستان در شمال شرق خود با منطقه درون بومی کالینینگراد روسیه هم مرز است؛ جایی که مسکو موشکهای پیشرفته اسکندر با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را مستقر نموده است.

گفتنی است که در پی لغو سفر برنامه ریزی شده دونالد ترامپ به لهستان به علت حرکت گردباد دوریان به سمت ایالت فلوریدا، مایک پنس معاون وی برای شرکت در مراسم هشتادمین سالگرد شروع جنگ جهانی دوم به لهستان سفر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 373

به "توافق واشنگتن-ورشو بر سر مکان استقرار نیروهای آمریکا درخاک لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق واشنگتن-ورشو بر سر مکان استقرار نیروهای آمریکا درخاک لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید