تکلیف برگزاری آزمون دستیاری امروز معین می گردد خبرنگاران

به گزارش مجله سویگل، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: پس از برگزاری جلسات با دیوان عدالت اداری، قضات قول داده اند که تا آخر وقت اداری امروز 27 اسفندماه 99 نتیجه قانونی خود را اعلام نمایند.

تکلیف برگزاری آزمون دستیاری امروز معین می گردد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در پیغام صوتی خطاب به داوطلبان چهل و هشتمین دوره آ زمون دستیاری پزشکی گفت: احساس همدردی می کنم از شرایط بحرانی که برای داوطلبان ایجاد شده و تلاطمی که در آن قرار گرفته اید.

وی با ابراز عذرخواهی از شرایطی که برای آزمون دستیاری ایجاد شده است؛ گفت: اگر من در این میان مقصر هستم عذرخواهی می کنم. چه آن داوطلبانی که موافق بودند و چه داوطلبانی که مخالف برگزاری آزمون بودند.

حق دوست ادامه داد: داوطلبانی که مخالف برگزاری آزمون دستیاری در فروردین ماه 1400 بودند در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کردند. این موضوع راستا قانونی ارزیابی خود را طی می نماید.

وی اضافه نمود: هر کدام از موافقان و مخالفان دلایل خود را دارند. عده ای حق خودشان می دانند که با تفسیری که از قانون و مقررات و مصوبات دارند و معتقدند 9 ماه فاصله میان اعلام منابع نیافتاده است. عده ای هم موافق برگزاری هستند و بحث سربازی را مطرح می نمایند و دغدغه های دیگر کار دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: صمیمانه از شما پوزش می خواهم. تمام کوشش خود را کردم به عنوان مسئولی که در این سیستم باید جوابگو باشد. باور کنید هر کاری که می توانستم کردم تا جو را آرام کنم. بر اساس روال ها و عرف هایی که ما داریم و تفسیری که از مقررات نوشته شده داریم و سوابق کار برداشت ما این است که امتحان 20 فروردین ماه قانونی است و ابهامی ندارد.

وی اضافه نمود: برداشت ما با افرادی که می گویند فاصله قانونی آزمون رعایت نشده است متفاوت است. ضمن اینکه در اردیبهشت ماه 98 رفرنس ها اعلام شده و رفرنسی عوض نشده است.

حق دوست با اشاره به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری مبنی بر تعویق زمان آزمون دستیاری گفت: مشاهده می کنید که این موضوع از حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و وزارت بهداشت خارج شده است. دو تا سه ساعت در این چند روز بنا به وظیفه برای به نتیجه رساندن موضوع در قوه قضائیه حضور پیدا کردم و عزیزان قوه قضائیه هم در گرفتاری های آخر سال به این موضوع رسیدگی نموده اند.

وی اضافه نمود: تصمیم گیری در خصوص این موضوع کمی سخت و غامض است و آخرین جلسه امروز به خاتمه رسید. قضات دیوان مقدار موسع وقت گذاشتند و استدلال های طرفین را شنیدند. قول داده اند که تا آخر وقت اداری امروز 27 اسفندماه 99 نتیجه قانونی خود را اعلام می نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید نمود: احساس خوشایندی نیست که داوطلبان مردد باشند اما امیدواریم که امروز و فردا تکلیف تعیین گردد و دوره سردرگمی داوطلبان به خاتمه برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1528

به "تکلیف برگزاری آزمون دستیاری امروز معین می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف برگزاری آزمون دستیاری امروز معین می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید