حقایق جالب و اتفاقات عجیب پرواز با هواپیما

به گزارش مجله سویگل، با اینکه صنعت هوانوردی قدمت بسیار زیادی ندارد اما امروزه به بخشی از زندگی میلیون ها نفر تبدیل شده و روزانه افراد بسیار زیادی از آن برای حمل و نقل استفاده می نمایند. با این وجود، رویدادهای و اتفاقات غیر عادی و عجیبی درباره پرواز با هواپیما وجود دارند که در ادامه به آنالیز بعضی از آن ها می پردازیم.

حقایق جالب و اتفاقات عجیب پرواز با هواپیما

پروازهای بدون مسافر

andriano.cz/Shutterstock

زمانی که گذر یک هواپیما را در آسمان مشاهده می کنید، این احتمال وجود دارد که این هواپیما بدون مسافر باشد. بنابر گزارش های منتشر شده در سال 2022، از سال 2019 میلادی به بعد بیش از 5000 هواپیمای کاملا خالی از مسافر به وسیله فرودگاه های بریتانیا به پرواز درآمدند و این در حالی است که 35000 پرواز دیگر تنها کمتر از 10 درصد ظرفیت مسافر داشتند. سفرهای هوایی انتشار کربن بسیار زیادی دارند و همین پروازهای بدون مسافر نیز خشم فعالان محیط زیستی را دو چندان نموده است.

پرواز رایگان شاهین ها در خطوط هواپیمایی Etihad Airways

Shadow of light/Shutterstock

خطوط هواپیمایی Etihad Airways اخیرا اعلام نموده که به ازای حیوانات مختلفی که در هواپیما جای می گیرند، باید 1500 دلار پرداخت گردد که نسبت به قبل افزایش نزدیک به 8 برابری داشته است. با این حال، شاهین ها نه تنها از این قوانین مستثنی هستند بلکه سفر آن ها در این هواپیمایی کاملا رایگان است. این موجودات از نظر فرهنگی در امارات متحده عربی بسیار مهم هستند و پرنده ملی این کشور محسوب می شوند و مسافران می توانند به ازای هر مسافر، یک شاهین را به صورت رایگان در هواپیما سوار نمایند.

وعده های غذایی خلبان و یاری خلبانان فرق دارد

Mario Hagen/Shutterstock

با اینکه به وسیله قانون به صراحت اعلام نشده اما در بیشتر خطوط هواپیمایی، خلبان ها غذاهای متفاوتی را نسبت به مسافران و بعلاوه یاری خلبانان می خورند. در سال 1975 میلادی، 197 نفر در پرواز بین انکوریج و کپنهاگ به علت غذای آلوده به مسمومیت شدید دچار شدند و 144 نفر از آن ها نیز راهی بیمارستان شدند اما خلبانان سالم بودند چراکه وعده غذایی متفاوتی برای آن ها سرو شده بود.

کوتاه ترین پرواز دنیا یک دقیقه طول می کشد

Donna Carpenter/Shutterstock

پروازهای داخلی کوتاه مدت در میان دوست داران محیط زیست معروفیت بدی دارند اما این پرواز یک دقیقه و 14 ثانیه ای بین وستری و پاپا وستری در جزایر اورکنی اسکاتلند واقعا جالب توجه است. پرواز Loganair LM711 به عنوان کوتاه ترین پرواز برنامه ریزی شده دنیا شناخته می گردد که روزانه بین دو تا سه بار بین دو جزیره انجام می گردد و در مجموع حدود 700 نفر را جابه جا می نماید.

علت مزه بد غذاهای هواپیما

StudioSmart/Shutterstock

علتی وجود دارد که حتی خاویار کلاس تجاری در ارتفاع 300000 فوتی مزه بدی دارد. کابین تحت فشار و هوای فوق العاده خشک داخل هواپیما، جوانه های چشایی شما را تا 30 درصد کمتر درک می نماید و این به معنای آن است که حتی برترین غذای خطوط هوایی نیز بی مزه احساس می شوند. البته این به معنای آن نیست که همه غذاهای سرو شده در هواپیماها لذیذ هستند.

چندین شرکت هواپیمایی بزرگ هرگز تصادف نداشته اند

Skycolors/Shutterstock

کسانی که نسبت به هواپیما و پرواز استرس یا ترس دارند، می توانند با بعضی از این شرکت های هواپیمایی با خیالی آسوده سفر نمایند چراکه چندین شرکت بین المللی هواپیمایی وجود دارند که هرگز یک حادثه بزرگ را تجربه نکردند. اپراتورهای خاورمیانه همچون هواپیمایی قطر، هواپیمایی امارات و هواپیمایی اتحاد در کنار هواپیمایی اروپایی ارزان تری همچون easyJet و Ryanair از جمله شرکت هایی به شمار می روند که هیچ گونه تلفات جانی را ثبت ننموده اند.

سوارخ کوچک پنجره برای امنیت شما است

Michael Mong/Shutterstock

یک سوراخ روی پنجره هواپیما ممکن است بسیار وحشتناک به نظر برسد ولی این دهانه کوچک حفر شده در قسمت داخلی می تواند امنیت شما را تأمین و جان شما را نجات بدهد. کابین هواپیما باید تحت فشار باشد تا سطح اکسیژن مناسب باشد (در غیر این صورت، سفر بدون ماسک اکسیژن در این ارتفاع غیرممکن است) و سوارخ کوچک نیز به تعادل اختلاف فشار بین کابین و هوای بیرون یاری می نماید. اگر فشار کابین به طور ناگهانی کاهش یابد، مسافران قبل از دست دادن هوشیاری حدود 20 ثانیه فرصت دارند تا ماسک اکسیژن بزنند.

امن ترین جا انتهای هواپیما است

Giannis Papanikos/Shutterstock

در گزارش ها و تحقیقاتی که منتشر شده، آشکار شده که صندلی های انتهای هواپیما امن ترین جا محسوب می شوند و با نرخ تلفات 28 درصدی در هنگام تصادف در مقایسه با نرخ 44 درصد برای وسط هواپیما و 39 درصد برای صندلی های جلو، امن تر به نظر می رسند. صندلی های میانی نیز نسبت به صندلی های کنار پنجره ها یا راهروها ایمن تر هستند چراکه افراد دو سمت همچون یک حائل کوچک عمل می نمایند.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 1 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2191

به "حقایق جالب و اتفاقات عجیب پرواز با هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب و اتفاقات عجیب پرواز با هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید