حملات سایبری به شرکت ها 45 درصد رشد کرده است

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، گزارش آمادگی سایبری شرکت Hiscox نشان می دهد تعداد حملات سایبری علیه کسب و کارها در سال گذشته رشد کرده است. به طوری که بیش از 60 درصد شرکت ها در سال گذشته مورد حمله قرار گرفته اند.

حملات سایبری به شرکت ها 45 درصد رشد کرده است

طی این تحقیق حدود 61 درصد کسب و کارها در سال 2018 میلادی یک یا 2 حمله سایبری را گفتند. این رقم نسبت به سال گذشته 45 درصد رشد کرده است.

در گزارش 2019 میلادی Hiscox، حدود 5400 شرکت در انگلیس، آمریکا، بلژیک، فرانسه، آلمان، اسپانیا و هلند شرکت کردند.

در این اواخر افزایش عملیات های مجرمانه سایبری دامنگیر شرکت های بزرگی مانند بریتیش ایرویز شده است. سال گذشته بریتیش ایرویز پس از سرقت اطلاعات کارت اعتباری 380 هزار کاربر خود مجبور به عذرخواهی شد.

از سوی دیگر با وجود افزایش تعداد حملات سایبری، تعداد شرکت هایی که خود را برای مقابله با این روند آماده می کنند، کاهش یافته است. حدود سه چهارم کسب و کارهای (74٪) شرکت کننده در تحقیق در تست آمادگی سایبری شکست خوردند و برای مقابله با یک حمله این چنینی آماده نبودند.

همچنین گزارش نشان داد میزان خسارات مربوط به حملات سایبری نیز به شدت افزایش یافته است به طوری که متوسط خسارت اعلام شده در نتیجه این حملات 396 هزار دلار آمریکا است. چنین رقمی 61 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

در این میان شرکت های آلمانی بیشترین میزان خسارت ناشی از عملیات هک را اعلام کرده اند. حتی یک شرکت آلمانی گفت در نتیجه حملات مجرمانه سایبری 48 میلیون دلار آمریکا خسارت دیده است.

هرچند طی سال گذشته میلادی شرکت های بزرگ همچنان هدف حملات سایبری هستند اما تعدادی از شرکت های کوچک و متوسط نیز تحت تأثیر روند صعودی حملات سایبری بوده اند.

حدود 47 درصد از شرکت های کوچکی که کمتر از 50 کارمند داشته اند حملات سایبری را گزارش کرده اند. این در حالی است که شاخص مذکور سال قبل 33 درصد بوده است.

همچنین سال گذشته شرکت ها هزینه های مربوط به امنیت سایبری را 24 درصد افزایش دادند و به طور متوسط 1.45 میلیون دلار گفتند. از سوی دیگر شرکت های بیشتری برای مقابله با این روند از بیمه های سایبری استفاده کردند.

گارت وارتون مدیر ارشد اجرایی این شرکت انگلیسی می گوید: هکرها قبلاً روی شرکت های بزرگ تمرکز می کردند اما اکنون به نظر می رسد شرکت های کوچک و متوسط نیز به یک میزان در برابر خطر هک قرار دارند. تنها نکته مثبت اینجا است که شرکت های بیشتری از روش های ساختاری و استرات|ی سایبری برای حل این مشکل استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 172

به "حملات سایبری به شرکت ها 45 درصد رشد کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات سایبری به شرکت ها 45 درصد رشد کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید