خرید یا گردشگری رنگارنگ در بازار مظفریه

به گزارش مجله سویگل، در بازار مظفریه باورتان نخواهد شد که شما در حال خرید و گذر از مقابل ماهرترین رفوگران قالی و تابلو فرش، رنگ شناسان، رنگرزان و طراحان قالی هستید.

خرید یا گردشگری رنگارنگ در بازار مظفریه

از سفر با تور پاتایا لحظه آخری لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

در گردشگری امروزمان به جایی می رویم که بیشتر آن را شهر اولین ها می دانند در شمال غرب کشور، شهر تبریز. آب و هوایش در تابستان معتدل و تااندازه ای خنک است؛ اما امروز می توانید خود را در سفرتان، به خرید و گشت وگذار در بازار بزرگ آن، مهمان کنید.

بازار تبریز

اصلاً نمی گردد به تبریز سفر کرد و بازار نرفت. چه رسد به این که تو بدانی در حال قدم زدن زیر سقف بزرگ ترین بازار سرپوشیده آجری دنیا هستی. با یک کیلومتر مساحت. با رونقی شگفت در زمان صفویان. همه اش نماهای آجری است و گنبدها و طاق های زیبا.

بازار تبریز در گذشته، بخشی از جاده ابریشم بود و اهمیتی فوق العاده داشت. خرید که هیچ، جاذبه های گردشگری اش صدایت می زنند تا در برابر چشمانت قد علم نموده و سفرت را تکمیل نمایند. با آن راسته ها و دالان هایی که نور از داخل نورگیرهایش به زمین پاشیده و زیبایی معماری بنا را دوچندان می نماید.

راسته قیصریه بازار تبریز و تیمچه مظفریه، از معروف ترین و زیباترین راسته ها و تیمچه ها هستند. گشت و گذار و خرید کردن و خوشمزه گردی در این بازار، حال وهوای دیگری دارد. حتماً خودتان را به آن کباب های معروف مظفریه دعوت کنید.

اصلاً بیایید امروز در صفحه گردشگری خبرنگاران نگاهی به تیمچه مظفریه بیندازیم که مزین به فرش های دست بافت ابریشمی تبریز است.

بازار مظفریه

حاج شیخ جعفر قزوینی، تاجری سرشناس بود و در سال 1305 به پاس حضور مظفرالدین میرزا، ولیعهد وقت، تیمچه مظفریه را بنا کرد و نام آن را مظفریه نهاد.

معماری زیبای این بازار به قدری دل فریب است که ممکن است روی هوش شما برای خرید کردن تأثیر بگذارد، پس حتماً ابتدا حسابی در این بازار به گشت وگذار بپردازید و بعد خرید خود را ادامه دهید.

در این بازار زیبا، حجره ها در ردیف های منظم کنار یکدیگر کشیده شده اند. سقف بلند، پنجره های کوچک و بزرگ سفید و رنگی در حاشیه ها و وسط سقف از ویژگی های معماری منحصربه فرد بازار مظفریه است.

فرش است و رفوگران قالی

تیمچه مظفریه در دو طبقه ساخته شده است. کمی جلوتر از درهای اصلی، از گوشواره های تیمچه می توانید به طبقه بالا بروید.

جالب است به شما بگویم در طبقه همکف اغلب فروشندگان فرش، حجره دارند. حال وهوای بسیار خوب نه، بسیار چشم نواز در این بازار برقرار است. فرش های بی نظیر و اصیل تبریز. دستباف و ابریشمی و… با قدرت جادوی چشمان شما، منتظرتان هستند تا هرچه بیشتر گردشگری تان را به زیبایی مزین نمایند. گردشگریِ رنگارنگ در بازار مظفریه تبریز.

از سوی دیگر، حجره های طبقه بالا بیشتر به کارهای جانبی مانند طراحی قالی و رفوگری مشغولند. باورتان نخواهد شد که شما در حال گذشتن از مقابل ماهرترین رفوگران قالی و تابلو فرش، رنگ شناسان، رنگرزان و طراحان قالی هستید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 630

به "خرید یا گردشگری رنگارنگ در بازار مظفریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید یا گردشگری رنگارنگ در بازار مظفریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید