راه اندازی سیستم مشاوره پزشکی از راه دور در ازبکستان و چین

به گزارش مجله سویگل، پزشکان ازبکستان و چین یک سیستم مشاوره از راه دور برای درمان بیماران آلوده به ویروس کرونا SARS-CoV-2 راه اندازی کردند.

راه اندازی سیستم مشاوره پزشکی از راه دور در ازبکستان و چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

خبرگزاری کراسنایا ویسنای روسیه به نقل از یک بیانیه سفارت چین در تاشکند با اعلام این خبر نوشت : براساس این طرح مشارکتی و مشورتی میان چین و ازبکستان تا به امروز 2 بیمارستان پیشرو در استان جیانگشیچین و 10 بیمارستان در ازبکستان به این سیستم پیوسته اند، بنابراین پزشکان عضو این سیستم مشارکتی در نظر دارند برای تقویت همکاری های ضد همه گیری کرونا با پزشکان بیشتری در هر دو کشور ارتباط منظم برقرار نمایند.

پیش از این گزارش شده بود که چین همچنین دارو و وسایل پزشکی به همراه پزشکانی را برای درمان مبتلایان به عفونت ویروس کرونا به ازبکستان فرستاده بود.

در این بیانیه آمده است: امروزه، روابط ازبکستان و چین دور جدیدی از رشد و توسعه فعال و پویا خود را نشان می دهد و این امر گواهی بر اراده مشترک هر دو کشور برای گسترش هر چه بیشتر همکاری های متقابل است. لذا این دو کشور کوشش می نمایند با انجام اقدامات مؤثر برای گسترش دوستی سنتی خود، بر روابط دوجانبه در زمینه های مختلف بیافزیاند.

این بیانیه حاکی است که در بخش همکاری های مالی دو کشور نیز پویایی توسعه پایدار دیده می گردد.

به گفته وزارت روابط مالی، سرمایه گذاری و تجارت جمهوری ازبکستان، فرایند رشد مثبت در تجارت دوجانبه بین دو کشور بیانگر این واقعیت است که میزان تجارت بین دو کشور با رشد 1.7 درصد در سال 2010 به بالاترین میزان در تاریخ روابط ازبکستان و چین یعنی 2.85 میلیارد دلار رسید.

هم اکنون چین عظیم ترین همکار مالی و بازرگانی ازبکستان می باشد. مبادلات بازرگانی ازبکستان در سال 2018 میلادی در سطح 6 میلیارد و 400 میلیون دلار قرار گرفته است. حجم سرمایه گذاری ها و وام های چینی جذب شده به اقتصاد ازبکستان از سطح 8 میلیارد دلار فراتر رفته است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه ازبکستان به دنبال تجهیز مجدد سیستم فناوری ها در همه صنایع، افزایش فعالیت سرمایه گذاری در فراوری و تقویت زمینه علمی و فنی کشور است اتاق بازرگانی ازبکستان و چین کوشش می نماید تا به اطلاعات لازم برای در خدمت دریافت جدیدترین تجهیزات و فناوری های در این زمینه ها دست یابد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 930

به "راه اندازی سیستم مشاوره پزشکی از راه دور در ازبکستان و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سیستم مشاوره پزشکی از راه دور در ازبکستان و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید