رقابت تفریحگاه های اسکی در ارائه تجربه منحصربفرد به گردشگران

به گزارش مجله سویگل، ایجاد خاطراتی برای مهمانان و کارکنانمان به عنوان بهترین تجربه های کوهستانی … بارها و بارها.

رقابت تفریحگاه های اسکی در ارائه تجربه منحصربفرد به گردشگران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

این جمله بیانیه مأموریت شرکت اینتراوست در مرکز ونکوور است که بزرگترین و پیروز ترین اقامتگاه تفریحی اسکی در دنیا می باشد. این سازمان با توسعه و بهبود مقاصد تفریحی برخلاف اقامتگاه های رایج اسکی به پیروزیت دست پیدا نموده است. تجربه کلمه ای است که شرکت اینتراوست و کارکنانش در موضوع بازاریابی از آن استفاده می نمایند. جیمز اسکیو، مدیر سابق بخش بازاریابی و فروش منطقه شمال غرب شرکت اینتراوست می گوید: شرکت دیزنی یک تجربه فوق العاده را به بهترین شکل ارائه می دهد، این شرکت تجربه ای پایدار ایجاد می نماید و این همان هدفی است که برایش کوشش می کنیم.

طبق گفته اسکیو، زمانی که مردم اسکی بازی می نمایند، به دنبال یک تجربه کلی از تعطیلات هستند. تجربه ای که چیزی بیش از اسکی در کوهستان باشد.

بنابراین، جهت برطرف نیازها و خواسته های هواداران فصل زمستان و ترغیب گردشگران برای اقامت بیشتر، شرکت اینتراوست علاوه بر ورزش اسکی، خدمات گسترده تری را به گردشگران ارائه می دهد. دهکده تفریحاتی بخش اصلی فرمول این خدمات است و یکی دیگر از مهم ترین بخش های آن برای شرکت اینتراوست، زمین های با ارزشی است که در دامنه کوه قرار دارند. چنین دسترسی راحتی به دامنه کوه گردشگران بیشتری را جذب نموده، باعث توسعه تجاری بیشتری می گردد که فضایی پرهیاهو را در دامنه کوه به وجود می آورد.

شرکت اینتراوست تنها شرکتی نیست که در حال ایجاد تحول در صنعت اسکی می باشد. اقامتگاه های تفریحی دیگری نیز این فرایند را ادامه داده اند و به وسیله توسعه و مدیریت املاک، به بخش مهمی از صنعت اسکی تبدیل شده اند. کارشناسان این تفریحگاه برای پر کردن ظرفیت هتل ها، خانه های روستایی و آپارتمان های واقع در دره های پایین دامنه کوه، برای جذب اسکی بازانی که اقامت طولانی مدتی خواهند داشت، سرمایه گذاری نموده اند. تورگردان ها نه تنها با اجاره دادن خانه های روستایی و آپارتمان ها به گردشگران سود می برند، بلکه با یاری به مالکان جدید در اجاره دادن ساختمان ها به گردشگران نیز سود خواهند برد. چند دهه گذشته پیست های اسکی در منطقه بانف کانادا به شدت مورد توجه اسکی بازان اروپایی قرار گرفته اند. اسکی بازان با اقامت طولانی، تنها 50٪ از بازار گردشگری بانف را تشکیل می دهند، اما نزدیک به 80٪ از درآمدهای گردشگری توسط آنان تأمین می گردد.

چندین عنصر برای ایجاد یک تجربه به یادماندنی زمستان کوه های آلپ با هم ادغام می شوند، اما ظاهرا افراد پیروز در ارائه این تجربه، از یک یا بیش از یک مورد از میان سه راهبرد موجود برای بهبود تجربه خدمات استفاده می نمایند. این راهبردها عبارتند از: متنوع سازی محصول، بهبود محصول و متمایزسازی محصول. دو عامل باعث ایجاد تنوع در ورزش های زمستانی می شوند. نخست، اقامتگاه های تفریحی زمستانی در حال از دست دادن مشتریان خود هستند. یک آنالیز از فرایند بازار در آمریکای شاقتصادی و اروپا نشان داد که تعداد روزافزونی از افرادی که در تعطیلات زمستانی شرکت می نمایند، هرگز ورزش اسکی را امتحان نمی نمایند. دوم، اسکی بازان مشتاق نیز کمتر اسکی می نمایند. به طور میانگین آنان کمی مسن تر هستند و آسانسورهای جدید با سرعت بالا باعث شده تا فعالیت فیزیکی آنان کاهش یابد. در نتیجه اقامتگاه های تفریحی زمستانی متوجه شده اند که باید فعالیت های بیشتری را برای افراد عادی و اسکی بازان ارائه دهند. اقامتگاه های تفریحی پیشرفته تر با ارائه تفریحات دیگری روی دامنه کوه، ورزش اسکی را به نوعی سرگرمی تبدیل نموده اند. آن ها محدوده فعالیت های خود را گسترش داده اند. این فعالیت ها شامل اسکی روی یخ، لیز خوردن روی برف، راندن سورتمه با سگ، چتربازی، راندن اتومبیل برف روب و اسکی با تیوپ (سرگرمی محبوب لیز خوردن در شیب کوه به وسیله تیوپ داخلی لاستیک کامیون) می گردد. بسیاری از اقامتگاه های تفریحی - برای مثال، وربیر در کشور سوئیس - به دنبال افزایش کارایی، کیفیت و سوددهی رستوران ها و فروشگاه های خود هستند.

اقامتگاه های تفریحی کوهستانی جهت برطرف نیازهای جدید گردشگران باید در حال تحول و بهبود خود باشند. پیست های اسکی و سیستم های مرتبط با حمل و نقل نشان دهنده جاذبه اصلی هستند، به همین دلیل، همواره موضوع بهبود مستمر بوده است. برای مثال، فرآیند ارتباط اقامتگاه های تفریحی اسکی پس از ادغام اقامتگاه هایی مانند تیگنز و وال دایسر و تشکیل تفریحگاه اسپیس کیلی، و ادغام اقامتگاه های تفریحی اسکی پس از ادغام اقامتگاه های تفریحی کورچول، مریبل، لس منیورس و وال تورنز و تشکیل تفریحگاه ترویس والیز در فرانسه رایج شده است. با این تغییرات، مناطق مخصوص ورزش اسکی با ارائه برف بهتر، افزایش ظرفیت تفریحگاه ها و طولانی کردن فصل اسکی، به مراتب بالاتری دست پیدا نموده اند. به وسیله آموزش مربیان و مدرسان و نیز ایجاد تجربه های طبیعی می توان تجربه مشتری از خدمات را بهبود بخشید.

سومین راهبرد مورد استفاده تفریحگاه های اسکی جهت بهبود تجربه مشتری، متمایزسازی می باشد. به رغم رویه ساخت اقامتگاه های تفریحی بزرگ در کوهستان، در آینده تمایل به ساخت اقامتگاه های تفریحی کوچک و مستقل با بودجه پایین به وجود خواهد آمد. بعضی از کوه ها به مناطق مسکونی نزدیک هستند، گزینه ای مناسب برای سفرهای روزانه می باشند. برای مثال، اقامتگاه های تفریحی لیک لوئیز و سانشاین در یک پارک ملی ساخته شده اند و نمی توانند تمام امکانات رفاهی یک اقامتگاه کوهستانی شلوغ را ارائه دهند. با این حال، آرامش و زیبایی نسبی این منطقه محافظت شده آن را از اقامتگاه های تفریحی دیگر متمایز نموده است. اقامتگاه های تفریحی کوچک نیز می توانند وجه تمایز دیگری داشته باشند. برای مثال، تفریحگاه کرستد بوته در کلرادو در خدمات مشتریان تمایز ایجاد نموده و عقیده دارد که اندازه کوچک آن دلیل فروش بالای آن است. تیم مولر، مالک این تفریحگاه می گوید:جهت ارائه یک تفریحگاه خوب اسکی، به یک تفریحگاه بسیار بزرگ احتیاجی نیست. تفریحگاه تاماراک در کلرادو نیز با کاهش تعداد اسکی بازان و اسکی بورد بازان به روزی 3500 نفر، به رغم ظرفیت 7000 نفری، جایگاهی را به عنوان یک تفریحگاه بوتیک به دست آورده است. هدف اصلی، ساخت یک تفریحگاه و اقامتگاه خصوصی با تمرکز بر کارایی و کیفیت است که مناسب مشتریان نکته سنج می باشد. ژان پیر بوسفلاگ، مالک تفریحگاه می گویداین تفریحگاه فقط یک اقامتگاه اسکی نیست، بلکه مکانی منحصر به فرد است که مالکان، مهمانان و عموم مردم می توانند در آن از تمتم مزایای فعالیت های موجود استفاده نمایند. شما در این مکان می توانید در دل طبیعت وحشی، اسکی یا گلف بازی کنید و یا برای دوچرخه سواری و قایق سواری بروید.

آینده تجربه کردن تعطیلات در زمستان های آلپ چه خواهد بود؟ در بیشتر بخش های دنیا، صنعت اسکی شاهد رکود اقتصادی بوده است، زیرا بسیاری از اقامتگاه های تفریحی با مسائل جدی اقتصادی روبرو هستند. اگر اقامتگاه های تفریحی قصد دارند تحت تأثیر این رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر قرار نگیرند، انطباق با موقعیت برای آن ها لازم است. رویه استفاده از ورزش های زمستانی جهت کسب درآمد به عنوان کالاهایی که با ضرر فروخته می شوند، از اصلی ترین الگوهای اقتصادی اقامتگاه های تفریحی می باشد. تمام این موارد نشان می دهد که محصولات و خدمات اقامتگاه های تفریحی جهت برطرف نیازهای افراد علاقه مند به ورزش های مختلف زمستانی در دهه های بعد، دیگر به صورت سفارشی ساخته می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 647

به "رقابت تفریحگاه های اسکی در ارائه تجربه منحصربفرد به گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت تفریحگاه های اسکی در ارائه تجربه منحصربفرد به گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید