روش جدید محققان برای از بین بردن تومورهای سرطانی یست؟

به گزارش مجله سویگل، خبرنگاران : محققان با استفاده از چارچوب های آلی فلزی در مقیاس نانو و طراحی یک سیستم معدنی رهایش دارو، پیروز به ارائه راه حل جدیدی برای از بین بردن تومورهای سرطانی شدند.

روش جدید محققان برای از بین بردن تومورهای سرطانی یست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، یکی از چالش های کلیدی در توسعه موثر و هدفمند سرطان، ناهمگنی سلول های سرطانی است. این تنوع، شناسایی، پاسخ دادن و مبارزه فعالانه با تومورها را برای سیستم ایمنی بدن سخت کرده است.

با این حال، پیشرفت های اخیر در فناوری نانو امکان تحویل واکسن شخصی سازی شده را برای درمان سرطان فراهم کرده است.

مطالعه جدیدی که در نشریه ساینس ادونس Science Advances به چاپ رسیده، نشان می دهد که با استفاده از چارچوب های آلی فلزی در مقیاس نانومتری می توان رادیکال آزاد ایجاد کرد. این رادیکال آزاد شده توسط تابش اشعه ایکس می تواند به صورت مستقیم سلول های سرطانی را هدف قرار دهد.

علاوه بر این، از این چارچوب های آلی فلزی می توان برای رساندن مولکول های سیگنال دهنده ایمنی موسوم به PAMP استفاده کرد که این کار موجب فعال کردن پاسخ سیستم ایمنی در برابر سلول های تومور می شود.

با ترکیب این دو رویکرد در یک واکسن که به راحتی قابل تجویز است، محققان فناوری جدیدی ارائه کردند که قادر به درمان سیستماتیک سرطان های صعب العلاج است.

در این همکاری مشترک بین گروه شیمی دانشگاه شیکاگو و آزمایشگاه وایسلبوم در دانشگاه پزشکی شیکاگو، محققان از ترکیب شیمی معدنی و زیست شناسی سرطان برای حل چالش درمان سرطان استفاده کردند.

این گروه از ویژگی های چارچوب های آلی فلزی در مقیاس نانومتری که دارای واحدهای تکرار شونده در شبکه آن ها است، برای نفوذ به تومور استفاده کردند.

این چارچوب های آلی فلزی را می توان با پرتو ایکس تحت تابش قرار داد و غلظت بالایی از رادیکال آزاد اکسیژن را تولید کرد. با این کار سلول های سرطانی از بین رفته و آنتی ژن ها و مولکول های التهابی تولید می شوند که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند که سلول های سرطانی را تشخیص داده و پاکسازی کنند که این کار شبیه کار واکسن است.

در این پروژه، محققان ساختارهای چارچوب آلی فلزی را طراحی کردند که می توان آنها را با داروهای موسوم به الگوهای مولکولی مرتبط با پاتوژن یا PAMP پر کرد. این داروها با آزاد شدن در تومور سرطانی موجب پاسخ بسیار قوی سیستم ایمنی بدن بر علیه تومور سرطانی می شوند. با این روش حتی سلول های سرطانی بسیار مقاوم در برابر سیستم ایمنی بدن، قابل درمان می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1220

به "روش جدید محققان برای از بین بردن تومورهای سرطانی یست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش جدید محققان برای از بین بردن تومورهای سرطانی یست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید