نانوذرات طلا با باکتری های قطب جنوب سنتز شد

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، پژوهشگران مرکز تحقیقات ملی اقیانوسی و قطبی (NCPOR) با همکاری محققان دانشگاه گائو پیروز به فراوری نانوذرات طلا با استفاده از نوعی باکتری در قطب جنوب شدند. این روش غیرسمی، کم هزینه و سازگار با محیط زیست بوده و امکان فراوری نانوذراتی با ابعاد 20 تا 30 نانومتر وجود دارد. این نانوذرات که به صورت کروی هستند در یک محیط کنترل شده فراوری می شوند.

نانوذرات طلا با باکتری های قطب جنوب سنتز شد

این نانوذرات را می توان به عنوان عامل درمانی در بخش پزشکی استفاده کرد به طوری که کاربردهای ویژه ای در درمان سرطان، فعالیت های ضدویروسی، ضد دیابت و کاهش کلسترول دارند.

مطالعات NCPOR نشان داد که این نانوذرات طلا اثر ژنوتوکسیک (سمیت ژنتیکی) روی باکتری های کاهنده سولفات (SRB) دارند. آنالیز های محققان نشان داده است که این نانوذرات طلا با مهار رشد باکتری های کاهنده سولفات و کاهش فراوری سولفید به اطلاعات ژنتیکی DNA باکتری آسیب می زند و در نتیجه خواص آنتی باکتریال دارند.

سمیت ژنتیکی خاصیت یک ماده شیمیایی را نشان می دهد که قادر است به اطلاعات ژنتیکی DNA آسیب رسانده و در نتیجه باعث جهش سلول گردد که این نیز در نهایت به سرطان ختم می گردد.

نانوذرات، طیف وسیعی از کاربردهایی را در زمینه های پزشکی، اپتیک و الکترونیک دارند. نانوذرات فلزی به طور موثری برای برنامه های زیست پزشکی استفاده می شوند.

در این پروژه، محققان برای فراوری نانوذرات از شیمی سبز استفاده کردند که زیست سازگار است و با این روش به وسیله احیاء یون های طلا، نانوذرات طلا فراوری کردند که در این بین از باکتری های موجود در قطب جنوب استفاده شده است.

این گروه هیچ افزودنی شیمیایی سنتزی به عنوان عامل پایدار کننده یا احیاء کننده به این سیستم اضافه نکردند. یافته های این گروه نشان می دهد که برای فراوری نانوذرات با این روش یک محیط واکنش ملایم (نه خورنده و با حلال های سمی) مورد احتیاج است که منجر به فراوری نانوذراتی با پایداری بالا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1068

به "نانوذرات طلا با باکتری های قطب جنوب سنتز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات طلا با باکتری های قطب جنوب سنتز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید