زیباترین نقطه دنیا ، روستایی متروکه

به گزارش مجله سویگل، سوالی مطرح است. آیا دنیای پس از انسان این گونه است؟ دنیایی که طبیعت آن را بلعیده یا در خشکی های بیابان محو شده؟

زیباترین نقطه دنیا ، روستایی متروکه

چه می گردد که دهکده ای متروکه، زیباترین نقطه جهان می گردد. جایی که مادر طبیعت مهریه خود را از ساکنان زمین پس گرفته، تمام زمین هایش را با هر آنچه که رویش ساخته شده بود. تمام خانه ها، مدرسه، بیمارستان، اراضی و هرچیز که یک روستای نه چندان کوچک در دل خود داشته را، از او پس گرفته است.

مانند مهریه عندالمطالبه است این روستا برای طبیعت. تصاویرش حتی شبیه فیلم های ترسناکی است که از خشم طبیعت ساخته شده، تمام دهکده هوتوان توسط درختان و گیاهان بلعیده شده و شگفتی خارق العاده ای را روی زمین به وجود آورده است.

هوتوان کجاست؟

در شرق شانگهای و در اقیانوس آرام واقع شده است. تا دهه 1950 روزگار پر رونقی داشت، ولی در دهه 1990 ساکنانش آن را ترک کردند، اما 5 نفر از 2000 ساکن سابق این منطقه در آن باقی ماندند.

تمام شهر و ساختمان هایش با سبزه های طبیعی پوشیده شده اند و می توان منظره حیرت انگیز آن را جزو جاذبه های توریستی دیدنی جهان برشمرد.

خیلی از گردشگران معتقدند این جا زیباترین نقطه جهان از نظر طبیعی بودن است. دسترسی به این ناحیه بسیار آسان بوده و به همین علت جزو توقف گاه های مشهور گردشگری و بهشتی برای آنان نیز شده است.

دهکده متروک

از آن جا که برای ساکنان سابق هوتوان، تنها راه ورود و خروج به شهر در زمان طوفانی بودن دریا، گذر از مسیری باریک و پرپیچ وخم در میان تپه بود؛ همچنین کوچکی اسکله برای پهلو دریافت کشتی های بزرگ تر و مسائل آموزش یا تأمین غذا، خانواده ها را مجبور به ترک این دهکده کرد.

در این روستا 500 خانه وجود داشت، با بیش از 200 ماهیگیر. اما زمانی که مردم خانه های خود را ترک کردند، طبیعت به این فکر افتاد که تکه ای از وجودش را در آغوش بگیرد و همین امر باعث شد دهکده ای متروک، زیباترین نقطه جهان بگردد. پس، دست به کار شد و فرزند چینی اش را آرام آرام نوازش کرد؛ به خانه های متروک پا گذاشت و به زودی توانست تمام آن را باز پس بگیرد.

گردشگری در زیباترین نقطه جهان

روستای متروک هوتوان با به تن کردن لباس سبز طبیعت، روزبه روز دیدنی تر شد. همه اش پر شد از پیچک و گیاهان روان. تمام کوچه ها و دیوارها و خانه ها، همه و همه پوشیده شدند تا دهکده به یک باغ اسرار آمیز بدل شده و آوازه اش همه جا پیپچید. گردشگران و طبیعت گردان و دیوانگانِ عاشق طبیعت به سویش روانه شدند و کم کم مقصد زیبای گردشگران، به بهشت واره گردشگری تبدیل شد.

هرکجایش که زیبایی داشت، از دست لنز دوربینِ شکارچی شان در امان نماند و عکس های شان در سراسر اینترنت پخش شد تا این که امروز بعضی از ساکنان سابق روستا به هوتوان بازگشته اند و از گردشگران پذیرایی نموده و از این راه کسب درآمد می نمایند.

حرف آخر

از نظر نگارنده، در پس همه این زیبایی ها و حتی عمیق تر از آن، خشم طبیعت، سوالی نهفته است. آیا جهانی پس از انسان این گونه است؟ جهانیی که طبیعت آن را بلعیده و یا جهانیی است محو شده در خشکی های بیابان؟

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 706

به "زیباترین نقطه دنیا ، روستایی متروکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین نقطه دنیا ، روستایی متروکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید