سفرهای اتوبوسی به مقاصد خارجی در نوروز 1400 حذف می گردد

به گزارش مجله سویگل، احمدرضا عامری با بیان اینکه تمام ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای برای انجام سفرهای نوروزی آماده باش هستند، اظهار کرد: نوروز سال جاری متفاوت از سال های گذشته است و در شرایط برگزاری سفرها ابهاماتی وجود دارد اما تمام ناوگان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه برای پاسخ به تقاضای مسافران در حالت آماده باش هستند.

سفرهای اتوبوسی به مقاصد خارجی در نوروز 1400 حذف می گردد

او با اشاره به احتمال ممنوعیت جابه جایی مسافر با حمل و نقل عومی جاده ای بین شهرهای قرمز و نارنجی گفت: تا به امروز هیچ ممنوعیتی برای تردد به شهرهای مختلف با انواع رنگ ها به ما اعلام ننموده اند و پیش فروش بلیت به همه شهرها صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه کشوری شرکت های تعاونی حمل و نقل مسافر تاکید نمود: تا به امروز منع فروش بلیت برای یک شهر یا استان خاصی را اطلاع نداده اند و به محض اینکه سفر به شهری ممنوع اعلام گردد بلیت ها مسترد و جابه جایی مسافر به آن نقطه لغو می گردد.

عامری همچنین از حذف سفرهای زمینی با حمل و نقل عمومی زمینی به کشورهای خارجی اطلاع داد و گفت: سال های گذشته برای ایام نوروز بلیت اتوبوس به مقاصد گرجستان، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، عراق و آذربایجان به فروش می رفت اما سال جاری سفر جاده ای به مقاصد خارجی نداریم.

وی درباره الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام ناوگان جاده ای گفت: تمام ناوگان طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا باید 50 درصد ظرفیت خود مسافر پذیرش نمایند و ما به رانندگان تاکید نموده ایم که این پروتکل ها را به اجرا برسانند و اساسا در ترمینال ها بیش از ظرفیت 50 درصد بلیت فروشی انجام نمی گردد.

رئیس اتحادیه کشوری شرکت های تعاونی حمل و نقل مسافر اضافه نمود: اگر مسافران شاهد عدم اجرای این پروتکل ها بودند می توانند این تخلف را به مرجع مربوطه گزارش دهند.

عامری همچنین درباره افزایش نرخ بلیت اتوبوس در ایام نوروز گفت: اولا که نرخ گذاری بلیت اتوبوس هنوز از دولت خارج نشده است و اینکه گفته می گردد نرخ گذاری در شورای عالی ترابری انجام می گردد و دیگر در اختیار دولت نیست، اظهار نظر درستی نیست چراکه شورای عالی ترابری هم در اختیار دولت است.

او ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که علاوه بر برگشت یکسر خالی اتوبوس ها در ایام نوروز سال جاری به دلیل رعایت پروتکل ها فقط برای 50 درصد ظرفیت ناوگان بلیت فروشی می گردد و باید در نرخ گذاری بلیت تمام این موضوعات در نظر گرفته گردد.

رئیس اتحادیه کشوری شرکت های تعاونی حمل و نقل مسافر ادامه داد: طبق گزارش بررسی قیمت ها که توسط دولت تهیه شده در حال حاضر قیمت بلیت اتوبوس یک چهارم نرخ واقعی آن است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1488

به "سفرهای اتوبوسی به مقاصد خارجی در نوروز 1400 حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای اتوبوسی به مقاصد خارجی در نوروز 1400 حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید